Η PDD Holdings, η κινεζική εταιρεία πίσω από την Temu, βλέπει τις πωλήσεις και τα κέρδη της να υποχωρούν, καθώς οι δασμοί, η απώλεια φοροαπαλλαγών και η εντεινόμενη παγκόσμια ρύθμιση πιέζουν το επιχειρηματικό της μοντέλο.
Η μετοχή της PDD Holdings, μητρικής της Temu σημειώνει βουτιά 15,31%, καθώς τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου απογοήτευσαν, σηματοδοτώντας τον άμεσο αντίκτυπο που έχουν οι εμπορικές εντάσεις ΗΠΑ-Κίνας στις δραστηριότητές της. Τα έσοδα για το τρίμηνο Μαρτίου ανήλθαν σε 95,7 δισ. γουάν (13,3 δισ. δολάρια), υπολειπόμενα των εκτιμήσεων των αναλυτών που ανέμεναν 101,6 δισ. γουάν (12,44 δισ. δολάρια). Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 14,7 δισ. γουάν (1,8 δισ. δολάρια), ενώ οι προσδοκίες έφταναν τα 25,7 δισ. γουάν (3,15 δισ. δολάρια).
Ανασχηματισμός με υψηλό κόστος
Ο πρόεδρος της PDD, Τσεν Λέι, προειδοποίησε ότι η εταιρεία θα χρειαστεί να προχωρήσει σε κοστοβόρες αλλαγές στο επιχειρηματικό της μοντέλο, επηρεάζοντας την κερδοφορία για το άμεσο και μεσοπρόθεσμο μέλλον. Στοχεύει σε μειώσεις προμηθειών για τους εμπόρους, επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και προμήθεια εμπορευμάτων σε τοπικό επίπεδο για την Temu, ώστε να προστατευθεί από τις μεταβαλλόμενες εμπορικές πολιτικές.
Η κατάργηση της απαλλαγής «de minimis» στις ΗΠΑ, που επέτρεπε την αφορολόγητη αποστολή δεμάτων αξίας κάτω των 800 δολαρίων, έχει πλήξει σοβαρά το μοντέλο της Temu, που βασιζόταν σε φθηνά κινεζικά προϊόντα για τον Αμερικανό καταναλωτή.
Αντίκτυπος και εκτός ΗΠΑ
Παρότι η εταιρεία επιδιώκει να μειώσει την εξάρτησή της από τις ΗΠΑ, αντιμετωπίζει και ρυθμιστικές απειλές σε άλλες αγορές. Η Ιαπωνία εξετάζει την αναθεώρηση φοροαπαλλαγών σε μικροδέματα, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει την επιβολή ενιαίου τέλους σε εισαγωγές χαμηλής αξίας, κυρίως από την Κίνα.
Το ευρύτερο σκηνικό στην Κίνα
Τα αποτελέσματα της PDD έρχονται σε αντίθεση με την JD.com (σ.σ. αντίστοιχη κινεζική ιστοσελίδα), που σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη εσόδων τα τελευταία τρία χρόνια, χάρη στα κρατικά προγράμματα επιδότησης κατανάλωσης, από smartphones έως αυτοκίνητα. Η Alibaba επίσης ανέφερε καλύτερα του αναμενόμενου αποτελέσματα στη λιανική εντός Κίνας, αν και συνολικά οι επιδόσεις της απογοήτευσαν.
Η κυβέρνηση του Πεκίνου συνεχίζει να ενισχύει τα προγράμματα επιδοτήσεων και ανταλλαγής παλαιών προϊόντων, με στόχο την ενίσχυση της εσωτερικής ζήτησης, γεγονός που δημιουργεί ευκαιρίες αλλά και νέες προκλήσεις για τους εγχώριους κολοσσούς του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Διαβάστε ακόμη
HSBC: Νέες τιμές-στόχοι για τις ελληνικές τράπεζες
Διπλό «λίφτινγκ» στην 3ετή φοροαπαλλαγή για κλειστά ακίνητα που περνούν σε ενοικίαση
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.