Είναι το νέο hot trend και απειλεί το… κατεστημένο: Πρόκειται για την κινεζική πλατφόρμα ροής μικρών βίντεο Kuaishou. Ανταγωνίζεται ισάξια την ByteDance και φιλοδοξεί να κλέψει τα ηνία από το TikTok αφού στην Κίνα είχε κατά μέσο όρο 305 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες.

Η εταιρεία, που το όνομά της στα κινεζικά σημαίνει «γρήγορο χέρι», είναι μέρος μιας γενιάς νεοσύστατων επιχειρήσεων που ευδοκίμησαν με την υποστήριξη της Tencent Holdings Ltd. Σήμερα, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιτυχημένες προσπάθειες στο διαδίκτυο της Κίνας την τελευταία δεκαετία. Κατάφερε να συγκέντρωσε 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια στο Χονγκ Κονγκ, στη μεγαλύτερη αρχική δημόσια προσφορά (ΙΡΟ) από την Uber Technologies Inc. το 2019.

Η αξία των συνιδρυτών της Σου Χούα και Τσενγκ Γισιάο υπολογίζεται σε περισσότερα από 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια η καθεμία σύμφωνα με τον Δείκτη Bloomberg Billionaires

Ο Σου, σπούδασε προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και στη συνέχεια από το 2006 εργαζόταν στην Google. Εκεί, έβγαζε περίπου 23.000 δολάρια ετησίως, οκτώ φορές τον μέσο μισθό της χώρας τότε. Αν και δήλωνε «εξαιρετικά χαρούμενος» και η διαδρομή του στη Silicon Valley τον ενέπνευσε να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση.

Ο 38χρονος εγκατέλειψε την Google κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης, ίδρυσε τη δική του ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία ωστόσο στην αρχή δεν ευδοκίμησε. Στη συνέχεια, γνώρισε τον Τσένγκ και οι δυο τους αποφάσισαν να συνεργαστούν. Το 2013, το δίδυμο μετέτρεψε την εφαρμογή Kuaishou από κατασκευαστή GIF σε πλατφόρμα κοινωνικών βίντεο.

Σήμερα, η Kuaishou αποτελεί μία ψηφιακή πλατφόρμα ροής στην οποία οι χρήστες μπορούν να παρακολουθήσουν μικρής διάρκειας βίντεο και άλλο περιεχόμενο σε live stream. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της το αντλεί από τις δραστηριότητές της στο live-streaming – εκπροσώπησαν το 84% των εσόδων της το 2019. Ακόμη, πολλά από τα έσοδά της προέρχονται από τις online διαφημίσεις.

Η τάση που την έκανε viral

Κι όμως, η εικονική ανταλλαγή δώρων είναι το νέο hot trend και προκαλεί φρενίτιδα σε ολόκληρη την Κίνα. Μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας μπορείς να αντάλλαξες δώρα από ένα τριαντάφυλλο μέχρι έναν διαστημικό πύραυλο. Τα δώρα είναι εικονικά αλλά τα χρήματα αληθινά. Και αυτό είναι που έχει κάνει την Kuaishou τόσο δημοφιλή.

Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν σχεδόν 50% στα 40,7 δισεκατομμύρια γουάν τους πρώτους εννέα μήνες του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο IPO. Οι χρήστες της περνούν κατά μέσο όρο σχεδόν 90 λεπτά στην πλατφόρμα κάθε μέρα, και περίπου το ένα τέταρτο των μηνιαίων χρηστών δημιουργούν επίσης περιεχόμενο. Ενώ αυτή η ισχυρή αφοσίωση διαφοροποιεί την Kuaishou από τις αντίπαλες πλατφόρμες ζωντανής ροής, όπως η Joyy Inc. και η Momo Inc.

Τώρα, οι επενδυτές σπεύδουν να πάρουν έστω ένα μικρό «κομμάτι» της πλατφόρμας βίντεο μικρού μήκους, οι μετοχές της οποίας θα ξεκινήσουν να διαπραγματεύεται στις 5 Φεβρουαρίου.

Διαβάστε ακόμη

Nike: Τι πραγματικά συμβαίνει με τον πολυεθνικό κολοσσό που… ΔΕΝ φεύγει από την Ελλάδα

Tζέρεμι Γκράνθαμ: Ο διάσημος επενδυτής προειδοποιεί – ξανά – για «μεγάλο οικονομικό κραχ»

Και τα Zara μπαίνουν τελικά στη «μάχη» του click inside