Η A. P. Moller-Maersk A/S, βαρόμετρο του παγκόσμιου εμπορίου, αναβάθμισε τις οικονομικές της προβλέψεις για το 2025, δηλώνοντας ότι η ζήτηση εκτός Βόρειας Αμερικής παραμένει ανθεκτική, παρά τις ανησυχίες για εμπορικό πόλεμο.

Η αγορά των θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 2% έως 4% φέτος, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας που εδρεύει στην Κοπεγχάγη. Προηγουμένως, η πρόβλεψη κυμαινόταν μεταξύ -1% και +4%.

«Παρά τη μεταβλητότητα της αγοράς και την ιστορική αβεβαιότητα στο παγκόσμιο εμπόριο, η ζήτηση παρέμεινε ανθεκτική και συνεχίσαμε να ανταποκρινόμαστε με ταχύτητα και ευελιξία», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Βίνσεντ Κλέρκ.

Τα υφιστάμενα κέρδη της Maersk προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2025 προβλέπονται στα 8 έως 9,5 δισ. δολάρια, αυξημένα σε σχέση με το προηγούμενο εύρος των 6 έως 9 δισ. δολαρίων. Η μέση εκτίμηση των αναλυτών είναι στα 7,94 δισ. δολάρια.

Η Maersk, η οποία ελέγχει περίπου το 14% του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων, αναμένεται να επηρεαστεί από τις προστατευτικές πολιτικές των ΗΠΑ που πλήττουν το ελεύθερο παγκόσμιο εμπόριο. Ωστόσο, η δανέζικη εταιρεία επωφελήθηκε βραχυπρόθεσμα από την αύξηση των όγκων εμπορίου σε κάποιες αγορές, καθώς πολλές επιχειρήσεις προχώρησαν σε αποθέματα πριν την εφαρμογή νέων δασμών.

Η εταιρεία ανέφερε ότι η μείωση των εισαγωγών στη Βόρεια Αμερική υπερκαλύφθηκε από την ισχυρή αύξηση εισαγωγών σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Κεντρική Ασία και Αφρική.

Η Maersk πρόσθεσε ότι η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη θα είναι «μέτρια» το δεύτερο εξάμηνο του έτους, λόγω των πιέσεων από τους αμερικανικούς δασμούς.

«Η απρόβλεπτη φύση των δασμών έχει περιπλέξει την αγορά των τακτικών γραμμών», σχολίασε η αναλύτρια μεταφορών Aanchal Aich του Bloomberg Intelligence, επισημαίνοντας ότι αυτή η αστάθεια έρχεται σε μια περίοδο όπου η προσφορά ήδη προβλέπεται να υπερβεί τη ζήτηση.

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τη Maersk, συνέβαλε στη στήριξη των κερδών των εταιρειών μεταφοράς, καθώς τα πλοία ακολουθούν τη μακρύτερη διαδρομή μέσω του νότου της Αφρικής, μειώνοντας έτσι το υπερβάλλον προσφερόμενο τονάζ. Η Maersk επανέλαβε την πρόβλεψή της ότι η κρίση θα διαρκέσει για όλο το έτος.

Διαβάστε ακόμη

Πλαστικά και υγεία: Παγκόσμια κρίση που πλήττει από τη βρεφική ηλικία έως τα γηρατειά

Όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κερδίζει η BYD έναντι της Tesla στην Ευρώπη (πίνακες)

ΔΥΠΑ: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για αμειβόμενη μαθητεία σε επτά Πειραματικές Επαγγελματικές Σχολές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα