Η ιστορική αύξηση των μισθών των εργαζομένων στη βιομηχανία fast-food στην Καλιφόρνια οδήγησε την McDonald’s σε μία σειρά από ασυνήθιστες ενέργειες προκειμένου να βοηθήσει τους franchisees να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος.

Τα σάντουιτς bagel – ένας αγαπημένος κωδικός στο πρωινό της αλυσίδας – έχουν επανέλθει στα εστιατόρια της McDonald’s στην Καλιφόρνια ως μέρος ενός σχεδίου για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα. Η αλυσίδα ξοδεύει επίσης 15 εκατομμύρια δολάρια για τοπική διαφήμιση, αν και η εταιρεία δεν συνηθίζει να επενδύει στην προώθηση των προϊόντων της σε μία μόνο πολιτεία.

Οι κινήσεις αντανακλούν την επείγουσα ανάγκη σε ολόκληρο τον κλάδο να αντιμετωπίσει την υποχρεωτική αύξηση των μισθών κατά 25% στην Καλιφόρνια. Μια ομάδα franchisees της McDonald’s χαρακτήρισε το νόμο ως «καταστροφικό οικονομικό πλήγμα», εκτιμώντας ότι θα κοστίσει σε κάθε τοποθεσία 250.000 δολάρια χωρίς στρατηγικές άµβλυνσης των κινδύνων

Η Καλιφόρνια απαίτησε από τους εργοδότες να αρχίσουν να πληρώνουν στους εργαζόμενους στα fast food τουλάχιστον 20 δολάρια την ώρα από την 1η Απριλίου, μόλις έξι μήνες μετά την υπογραφή του νομοσχεδίου για τον κατώτατο μισθό.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι δικαιοπάροχοι, οι οποίοι κατέχουν περίπου το 95% των τοποθεσιών της McDonald’s στις ΗΠΑ και καθορίζουν οι ίδιοι τις τιμές τους, ανησυχούσαν ότι η απλή χρέωση υψηλότερων τιμών για τα είδη του μενού θα τρόμαζε τους πελάτες. Ορισμένοι αισθάνθηκαν ότι είχαν μείνει εκτός των διαπραγματεύσεων με τους νομοθέτες, δυσχεραίνοντας τις σχέσεις τους με τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.

Η McDonald’s εξουσιοδότησε μια ομάδα εργασίας από υπαλλήλους και ιδιοκτήτες εστιατορίων για να βρει μια στρατηγική για την αντιστάθμιση της δαπάνης, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές τις οποίες επικαλείται το Bloomberg. Η εταιρεία τους ονόμασε την ομάδα «Rise and Dominate».

«Αυτή η ομάδα έχει συγκεντρώσει βέλτιστες πρακτικές από όλο τον κόσμο, όπου οι δήμοι έχουν διαχειριστεί αυξήσεις μισθών, και θα δοκιμάσει καινοτόμες βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες λύσεις για την Καλιφόρνια», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Οι προτάσεις τους περιλάμβαναν την επαναφορά των εν λόγω εδεσμάτων, τα οποία η εταιρεία γνώριζε ότι θα προσέλκυαν τους επισκέπτες. Διατέθηκαν επίσης χρήματα από διαφημίσεις για την αύξηση της επισκεψιμότητας, ιδίως στο πιο κερδοφόρο ψηφιακό κανάλι.

Οι άλλες πρωτοβουλίες

Άλλες πρωτοβουλίες τέθηκαν σε εφαρμογή για να βοηθήσουν στη μείωση του κόστους και να ενισχύσουν την πιστότητα των εργαζομένων. Η McDonald’s είχε αναπτύξει ένα νέο σύστημα προγραμματισμού για περίπου τέσσερα χρόνια και επιτάχυνε την ανάπτυξή του ώστε να δοκιμαστεί στην Καλιφόρνια, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει τα σχέδια. Η πλατφόρμα περιλαμβάνει νέα εργαλεία επικοινωνίας, καλύτερες προβλέψεις κίνησης και δεδομένα σχετικά με το ποια είδη προϊόντων παραγγέλνουν συνήθως οι πελάτες σε διαφορετικές ώρες της ημέρας.

Συνολικά, η McDonald’s αναμένει ότι οι κινήσεις αυτές θα μπορούσαν να αυξήσουν τις πωλήσεις των εστιατορίων στην Καλιφόρνια κατά 10% και να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους, επαναφέροντάς τα στο σημείο πριν από την αύξηση των μισθών, σύμφωνα με δύο από τις πηγές.

Οι δικαιοδόχοι καλωσόρισαν την υποστήριξη της εταιρείας, αν και λένε ότι είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν αυτές οι πρωτοβουλίες θα είναι αρκετές.

Άλλες αλυσίδες fast-food στην Καλιφόρνια αύξησαν τις τιμές πριν από την αύξηση των μισθών. Οι τιμές της Burger King αυξήθηκαν περίπου 2% από τον Φεβρουάριο έως τις αρχές Απριλίου και οι τιμές της Wendy’s ήταν 8% υψηλότερες, σύμφωνα με έρευνα της Kalinowski Equity Research. Συγκριτικά, το κόστος ενός γεύματος Big Mac άλλαξε ελάχιστα στο ίδιο διάστημα στα εστιατόρια που συμμετείχαν στην έρευνα. Υπάρχουν περισσότερα από 1.000 McDonald’s σε όλη την πολιτεία.

Διαβάστε ακόμη

Διαβάστε ακόμη Η ΕΚΤ δεν μπορεί να αγνοήσει τις κινήσεις της Fed, τονίζουν οι αναλυτές 

Thyssenkrupp: Μειώνει θέσεις εργασίας και παραγωγή

Στουρνάρας: «Η Ελλάδα ήταν τυχερή που η κρίση συνέβη τότε και όχι τώρα»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ