Οι πωλήσεις της BYD εκτοξεύθηκαν σε νέο μηνιαίο ρεκόρ για το 2025 έπειτα από έναν κύκλο μειώσεων τιμών, παρότι η κίνηση αυτή προκάλεσε παρέμβαση από τις κυβερνητικές αρχές και δέχτηκε επικρίσεις από φορείς του κλάδου. Ο κινεζικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας πούλησε 377.628 επιβατικά οχήματα τον προηγούμενο μήνα, εκ των οποίων τα 206.884 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 11% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενισχύοντας τον συνολικό όγκο του πρώτου εξαμήνου στις 2,1 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με ανακοίνωση της Τρίτης.

Ωστόσο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν ελάχιστα συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα, γεγονός που εντείνει τις πιέσεις στη στρατηγική της BYD για το δεύτερο εξάμηνο, ώστε να επιτύχει τον ετήσιο στόχο των 5,5 εκατομμυρίων παραδόσεων, σύμφωνα με το Bloomberg. Την ίδια περίοδο, η ανταγωνίστρια Geely Automobile Holdings Ltd. πούλησε πάνω από 193.000 οχήματα τον Ιούνιο, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 59%. Αυτή η επίδοση ώθησε τη Geely να αυξήσει τον στόχο παραδόσεων για το 2025 κατά 11%, φτάνοντας στα 3 εκατομμύρια.

Τα στοιχεία πωλήσεων δείχνουν ότι η έκπτωση της BYD που έφτασε έως και το 34% σε συγκεκριμένα μοντέλα στα τέλη Μαΐου δεν της προσέφερε την αναμενόμενη ώθηση. Στην κορυφαία της αγορά, την Κίνα, οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων του κολοσσού της ηλεκτροκίνησης μειώθηκαν για τρίτο συνεχόμενο μήνα, και οι έλεγχοι που συνόδευσαν τις μειώσεις τιμών επιβαρύνουν τις προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο.

Η ανησυχία των επενδυτών για τη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους έχει αφαιρέσει πάνω από 20 δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας, ενώ οι επιθετικές εκπτώσεις προκάλεσαν την έντονη αντίδραση των αρχών, που κατηγόρησαν τον κλάδο για «πόλεμο τιμών» και προειδοποίησαν ότι οι εταιρείες πρέπει να ρυθμίζουν μόνες τους τις τιμές.

Παρόλα αυτά, παρά την επιβράδυνση στην εσωτερική αγορά της Κίνας, η BYD διατήρησε ισχυρή ανάπτυξη στην Ευρώπη. Δεδομένα της Jato Dynamics έδειξαν ότι η κινεζική εταιρεία σχεδόν ισοφάρισε τις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις της Tesla τον Μάιο, αξιοποιώντας το προβάδισμα που είχε αποκτήσει τον Απρίλιο έναντι της αμερικανικής αντιπάλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, σχεδόν τετραπλασίασε τις ευρωπαϊκές της πωλήσεις το πρώτο τετράμηνο του 2025.

Αντιμέτωπη με τις πιέσεις των ρυθμιστικών αρχών, η BYD σταμάτησε ορισμένες εκπτώσεις στην Κίνα και συμμετείχε σε κοινή δέσμευση του κλάδου για την τήρηση 60 ημερών πληρωμής προς προμηθευτές, καθώς οι αρχές ερευνούν τη χρήση χρηματοδότησης της εφοδιαστικής αλυσίδας ως μορφή χρέους.

Η προοδευτική αύξηση των πωλήσεων ανεβάζει τις συνολικές επιδόσεις της BYD μέχρι και τον Ιούνιο σε 2,1 εκατομμύρια μονάδες, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί να πωλεί κατά μέσο όρο 559.000 μονάδες τον μήνα στους υπόλοιπους έξι μήνες για να επιτύχει τις ετήσιες κατευθυντήριες γραμμές.

Διαβάστε ακόμη

Οριοθέτηση οικισμών: Ποιοι και πως χτίζουν σε οικισμούς κάτω από 2.000 κατοίκους

Τι περιμένουν οι ελληνικές τράπεζες από τα stress tests – Για ποιους κινδύνους προετοιμάζεται η εποπτεία (διάγραμμα)

Θόδωρος Πρινιωτάκης: Η «Ακρόπολις Χρηματιστηριακή» με τις οφειλές των… €14,41 δισ. και το νέο σφυρί για τη βίλα στον Γέρακα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα