Την… ανηφόρα έχει πάρει η χρήση ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη, με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις να προειδοποιούν για τον κίνδυνο απελευθέρωσης μεγάλων ποσοτήτων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Σύμφωνα με στοιχεία των CE Delft και Greenpeace, ο αριθμός των ιδιωτικών πτήσεων αυξήθηκε κατά 64% το 2022, έχοντας ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Όπως έδειξε η έρευνα των δύο οργανώσεων, το Ηνωμένο Βασίλειο αναδείχθηκε σε κορυφαίο προορισμό για τα δρομολόγια των ιδιωτικών τζετ, ενώ η διαδρομή Παρίσι – Λονδίνο είναι η πλέον δημοφιλής. Ακολούθησε το Νίκαια – Λονδίνο, το Παρίσι – Γενεύη και το Γενεύη – Λονδίνο.

Η ανάκαμψη της χρήσης τζετ, μετά το πέρασμα της πανδημίας και των lockdonws, όπως είναι εύλογο, συνεπάγεται και την ανάκαμψη των ρυπογόνων εκπομπών, με τα ιδιωτικά αεροσκάφη να εκπέμπουν 14 φορές περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα συμβατικά αεροπλάνα και 50 φορές σε σχέση με τα τρένα.

Εάν λάβουμε υπόψη ότι μέσα στο 2022 έγιναν 572.806 ταξίδια με ιδιωτικά τζετ, δηλαδή πέντε φορές περισσότερα σε σχέση με τρία χρόνια νωρίτερα, μπορεί κάποιος εύκολα να αντιληφθεί το μέγεθος της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.

Όλα τα παραπάνω αυξάνουν την πίεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο Ηνωμένο Βασίλειο για την λήψη μέτρων, τα οποία θα αποσκοπούν στη μείωση της χρήσης των τζετ. Η Γαλλία, για παράδειγμα, μέσα στο 2022, προχώρησε σε αύξηση της σχετικής φορολογίας.

Ας σημειωθεί ότι ο κλάδος των μεταφορών ευθύνεται για το ¼ του αποτυπώματος άνθρακας της Ε.Ε.

«Οι ιδιωτικές πτήσεις είναι ρυπογόνες και άχρηστες. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν ένα κλιματικό χάος και χάνουν τις περιουσίες τους, ενώ μια πολύ μικρή μειοψηφία χρησιμοποιεί ιδιωτικά τζετ σαν να μην υπάρχει αύριο» καταγγέλλει ο Ντουγκ Παρ, στέλεχος της Greenpeace στο Ην. Βασίλειο.

Μεταξύ των προτάσεων της οργάνωσης, περιλαμβάνει η καθολική απαγόρευση των τζετ, αλλά και η κατάργηση των κοντινών επιβατικών πτήσεων, όπου η μεταφορά μπορεί να γίνει και με τρένο.

Διαβάστε ακόμα

Τα φρέσκα γκάλοπ, το ορφανό κότερο, οι φήμες για την αναβάθμιση και οι υπογραφές για Άκτωρ

Τα brands που έγραψαν ιστορία τη δεκαετία του ’70: O Παπαγάλος, ο Ποπάϋ, ο “δοσάς” και “τί κουτί-κουτί”

Γιατί το Riva είναι το παντοτινό glamorous σκάφος στην ιστορία της ναυπηγικής