Μεγάλες ποσότητες ρωσικού ντίζελ παραμένουν «ορφανές» και παγιδευμένες στη θάλασσα, υποδεικνύοντας το γεγονός ότι η Μόσχα δυσκολεύεται να βρει τοποθεσίες στις οποίες μπορεί να εξάγει το αγαθό.

Αν και ο λόγος για την υπερπροσφορά αυτή δεν είναι σαφής, το μόνο σίγουρο είναι πως οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους έχουν εντείνει τις κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο τους τελευταίους μήνες, βάζοντας στη μαύρη λίστα σωρεία μεσαζόντων και μεμονωμένων πλοίων, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που διαχειρίζεται η ρωσική κρατική εταιρεία δεξαμενόπλοιων Sovcomflot PJSC.

Κατά μέσο όρο 6,2 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ παραμένουν φορτωμένα σε τάνκερ τα οποία δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο προορισμό, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Kpler. Αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό από τουλάχιστον το 2017.

Σύμφωνα με το Bloomberg, το πρόσφατο επίπεδο υπερπροσφοράς ξεπερνά εύκολα το μετα-πανδημικό αντίστοιχο αλλά και τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν το 2023, όταν τέθηκαν σε ισχύ οι κυρώσεις που απαγόρευαν τις μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σημειωτέον πως η Ουκρανία έχει στοχοποιήσει τα διυλιστήρια πετρελαίου της Ρωσίας με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, παρεμποδίζοντας την ικανότητά τους να παράγουν καύσιμα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι επιθέσεις αυτές δεν δικαιολογούνται ως αιτία της πλωτής υπεραφθονίας.

Σημαντικό είναι και το γεγονός πως τόσο κρατικές όσο και ιδιωτικές ινδικές εταιρείες όπως η Indian Oil Corp. της Ινδίας έχουν σταματήσει να δέχονται παραδόσεις από τάνκερ της Sovcomflot. Σε παρόμοια κίνηση είχε προχωρήσει πρόσφατα και η Reliance Industries Ltd. 

Διαβάστε ακόμη

«Τσάνταλης»: Έρχεται το πρώτο σφυρί για την ιστορική οινοποιία

Αυτά είναι τα νέα τουριστικά projects στη Θεσσαλονίκη (πίνακες + pic)

Η κρουαζιέρα βάζει πλώρη για 35.000.000 επιβάτες (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ