Aπό την απαρχή της πανδημίας όλες οι αεροπορικές του κόσμου ζουν υπό τη σκιά του κορωνοϊού, αλλά αυτή που  έχει αναστείλει τις υπηρεσίες  ήδη από τον Απρίλιο του 2019, καθώς κατέρρευσε  λόγω χρέους, έχει την καλύτερη απόδοση στον κόσμο – τουλάχιστον από την άποψη της τιμής των μετοχών.

Σύμφωνα με το Bloomberg World Airlines Index, οι μετοχές της Jet Airways India με έδρα τη Βομβάη σημείωσαν άνοδο σχεδόν 150% φέτος έναντι 42% σε σχέση με το 2019.

Τα προ φόρων κέρδη έχουν «τρελάνει» τους επενδυτές δεδομένου ότι η Jet Airways βρίσκεται σε διαδικασία πτώχευσης, με σχεδόν 17.000 πιστωτές να διεκδικούν περίπου 3,4 δισ. δολάρια, ενώ ταυτόχρονα πολλές από τις εγκαταστασεις της εταιρείας έχουν ήδη κατασχεθεί. Σημειωτέον πως δεν υπάρχει καν προσωπικό, ώστε να απευθυνθεί ο οποιοσδήποτε.

Μια ομάδα πιστωτών ενέκρινε ένα σχέδιο εξυγίανσης τον περασμένο μήνα για την αναδιάρθρωση τυχόν οφειλών, αλλά αυτό δεν εγγυάται την επαναλειτουργία του αεροδρομίου, συμπεριλαμβανομένων και των πτήσεων.

Οι επενδυτές  είναι οι τελευταίοι που «αποζημιώθηκαν» από την διαδικασία της πτώχευσης, αλλά ορισμένοι συνεχίζουν να την «τροφοδοτούν» με την ελπίδα, ότι η Jet Airways θα βγει τελικά νικήτρια μέσω της αναδιάρθρωσης των χρεών της, δήλωσε ο Ατζάι Σριβαστάβα, διευθύνων σύμβουλος της Dimensions Corporate Finance Services.

Στην περίοδο της ακμή της, η Jet Airways ήταν ο νούμερο 1 ιδιωτικός αερομεταφορέας της Ινδίας, αφού «έσπασε»  το μονοπώλιο της κρατικής Air India και προσέφερε διηπειρωτικά ταξίδια με δωρεάν γκουρμέ γεύματα και ψυχαγωγία εν ώρα πτήσης. Ωστόσο, μια σειρά από αερομεταφορείς με εξαιρετικά φθηνά εισιτήρια και χωρίς επιπλέον χρεώσεις,  αποδείχθηκαν πιο δημοφιλείς από τη Jet Airways με αποτέλεσμα να αρχίσουν να την «πνίγουν» τα χρέη.

Το σχέδιο εξυγίανσης της Jet Airways υποβλήθηκε από δύο άτομα, τον Μουράρι Λα Τζαλάν και τον Φλοριάν Φιτς. Ο πρώτος είναι επιχειρηματίας με επενδύσεις στην Ινδία, τη Ρωσία και το Ουζμπεκιστάν, ενώ ο δεύτερος είναι ο πρόεδρος της Kalrock Capital Management, μια συμβουλευτική εταιρεία επενδύσεων και διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων με έδρα το Λονδίνο. Βέβαια, κανένας από τους δύο δεν έχει γνωστοποιήσει το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας, αφήνοντας τους επενδυτές να κάνουν συνεχώς υποθέσεις.

Πάντως, οι αρμόδιοι για τους κανονισμούς ασφαλέιας των εταιρειών στην Ινδία, εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγής των κανόνων για τις εταιρείες που αναδύονται από την πτώχευση, προτείνοντας στις εταιρείες να αυξήσουν το κεφάλαιο τους σε τουλάχιστον 10% σε βάθος 18 μηνών.