Η προμήθεια ρωσικού πετρελαίου προς τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της Ινδίας, αναμένεται να μειωθεί σχεδόν στο μηδέν μετά τις αμερικανικές κυρώσεις κατά των πετρελαϊκών κολοσσών Rosneft και Lukoil, σύμφωνα με ανώτερα στελέχη διυλιστηρίων.
Τα κρατικά διυλιστήρια, συμπεριλαμβανομένων των Indian Oil, Bharat Petroleum και Hindustan Petroleum , αγοράζουν συνήθως ρωσικό αργό πετρέλαιο στην αγορά spot, ενώ η ιδιωτική Reliance Industries έχει μακροπρόθεσμη σύμβαση με τη Rosneft.
Η Ινδία είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικού πετρελαίου στον κόσμο. Τα στελέχη ζήτησαν να μην κατονομασθούν, καθώς δεν έχουν εξουσιοδότηση να μιλήσουν δημοσίως.
Αισιοδοξία για στις συνομιλίες με τις ΗΠΑ με φόντο το ρωσικό πετρέλαιο
Την ίδια ώρα, ο δείκτης αναφοράς NSE Nifty 50 απέχει λιγότερο από 2% από το ιστορικό υψηλό, μετά την άνοδο των μετοχών σε μια ειδική συνεδρίαση που διήρκεσε μόλις μίας ώρας λόγω ινδουιστικού φεστιβάλ. Οι αισιόδοξοι επενδυτές βασίζονται στον ενθουσιασμό που περιβάλλει τις εμπορικές συνομιλίες μεταξύ ΗΠΑ και Ινδίας, για να βοηθήσουν τον Nifty να ξεπεράσει το κλείσιμο ρεκόρ που σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους. Οι δύο πλευρές μειώνουν τις διαφορές τους σε θέματα εμπορίου και εργάζονται για την επίτευξη μιας συμφωνίας που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του δασμολογικού συντελεστή για τα ινδικά προϊόντα στο 15-16%, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Mint, το οποίο επικαλείται ανώνυμες πηγές. Ο Τραμπ στο μεταξύ δήλωσε ότι ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι τον διαβεβαίωσε κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνομιλίας την Τρίτη ότι η Ινδία θα μειώσει τις αγορές ρωσικού πετρελαίου, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναστολή του εμπορικού αδιεξόδου.
Το ακριβότερο αργό πετρέλαιο θα συμπιέσει τα περιθώρια κέρδους των ινδικών διυλιστηρίων
Η τελευταία άνοδος των τιμών του αργού πετρελαίου δεν προμηνύει καλά νέα για τα ινδικά διυλιστήρια. Αν και το Νέο Δελχί δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει τη στάση της σχετικά με τις αγορές ρωσικού πετρελαίου, η πίεση για μείωση του εμπορίου με τη Μόσχα πιθανότατα θα αυξηθεί, σύμφωνα με αναλυτές της Kotak.
Το μέσο κόστος εισαγωγής αργού πετρελαίου της Ινδίας σε σύγκριση με το αργό πετρέλαιο του Ντουμπάι αυξάνεται από τα χαμηλά του 2023, λόγω της μείωσης των εκπτώσεων στο ρωσικό αργό πετρέλαιο, της αύξησης των πριμ από άλλες χώρες, της μείωσης των βαρελιών από τη Βενεζουέλα και της αύξησης των εισαγωγών από τις ΗΠΑ. Με τις εναλλακτικές λύσεις να φαίνονται πιο ακριβές, αυτά τα αυξημένα πριμ ενδέχεται να συνεχίσουν να επιβαρύνουν τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων. Μεταξύ των διυλιστηρίων, η HPCL φαίνεται να αντιμετωπίζει την πιο απότομη αύξηση στο κόστος του αργού πετρελαίου, καθώς οι εισαγωγές από Ρωσία υποχωρούν σημαντικά.
Διαβάστε ακόμη
Μητσοτάκης: Overplay στις Βρυξέλλες για άμυνα και ενέργεια – Σπριντ στο εσωτερικό για ΟΠΕΚΕΠΕ
IRIS πληρωμές: Τι αλλάζει στις συναλλαγές μας από 1η Νοεμβρίου – Οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.