Το διάταγμα της Ιταλίδας πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι για τον περιορισμό των τιμών στα αεροπορικά εισιήρια από την ηπειρωτική Ιταλία προς τα νησιά της Σικελίας και της Σαρδηνίας είναι μόνο η αρχή μιας προσπάθειας για την αναδιαμόρφωση των αερομεταφορών στην Ιταλία που πλήττονται από τις αυξήσεις των τιμών.

Η κυβέρνηση Μελόνι σχεδιάζει επίσημες συνομιλίες με τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν οριστεί για τις πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, καθώς όπως μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων, η δεξιά πολιτικός προωθεί μια λαϊκιστική οικονομική ατζέντα που κυμαίνεται από τραπεζικούς φόρους έως αναδιαρθρώσεις χρέους.

Ο υπουργός Βιομηχανίας Αδόλφο Ούρσο σχεδιάζει να ξεκινήσει διαβουλεύσεις με τις αεροπορικές εταιρείες για να καθορίσει μια ευρύτερη στρατηγική για τον εθνικό τομέα, δήλωσε μία από τις πηγές.

Το διάταγμα της κυβέρνησης, που θέτει όρια στη χρήση αλγορίθμων για τον καθορισμό των τιμών των εισιτηρίων, ακολουθεί μια ταχεία ενοποίηση της ιταλικής αγοράς αερομεταφορών μετά την κατάρρευση της κρατικής Alitalia και τις οικονομικές απώλειες άλλων αερομεταφορέων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η Ryanair Holdings και η διάδοχος της Alitalia, ITA Airways, αποτελούν μαζί το 53% της αγοράς αεροπορικών εταιρειών στην Ιταλία φέτος, με βάση τα έσοδα από τις προγραμματισμένες πτήσεις που παρακολουθεί ο όμιλος Euromonitor. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο από του 44% το 2019 για τη Ryanair και την Alitalia, με την ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους να κερδίζει γρήγορα μερίδιο αγοράς.

Οι τιμές των εισιτηρίων για τα νησιά, δημοφιλείς αποδράσεις τόσο για τους Ιταλούς όσο και για τους ξένους επισκέπτες, αυξήθηκαν δραματικά τους μήνες πριν από το διάταγμα της Μελόνι. Μια οικονομική πτήση χωρίς επιστροφή μεταξύ του αεροδρομίου Φιουμιτσίνο της Ρώμης και του Κάλιαρι στη Σαρδηνία κόστιζε κατά μέσο όρο 99 δολάρια τον Μάιο, από 46 δολάρια πέρυσι, με βάση τα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Cirium. Οι τιμές από το Μιλάνο προς το Κάλιαρι και από τη Ρώμη προς την Κατάνια στη Σικελία σημείωσαν «άλμα» 50% ή και περισσότερο.

Ερωτήματα όπως αυτά που τίθενται από την κυβέρνηση του Μελόνι θα εμφανίζονται «όλο και πιο συχνά», καθώς ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός, οι αγορές ενοποιούνται και οι καταναλωτές απορροφούν το κόστος της μετάβασης σε πιο βιώσιμες πτήσεις, δήλωσε η Κάρολαϊν Μπρέμνερ, ανώτερη επικεφαλής της έρευνας ταξιδιωτικών υπηρεσιών της Euromonitor.

Οι κυβερνήσεις έχουν γίνει πιο ευαίσθητες στις πιέσεις των καταναλωτών υπό το φως της κρίσης του κόστους ζωής που έχει οδηγήσει σε αύξηση των τιμών σε όλους τους τομείς και σταθμίζουν τις αρνητικές πτυχές του τουρισμού έναντι των τοπικών αναγκών, δήλωσε η Μπρέμνερ.

«Στο τέλος της ημέρας, τα ταξίδια και ο τουρισμός πρέπει να ωφελούν τις τοπικές κοινότητες και τους κατοίκους», δήλωσε ο Μπρέμνερ.

Το διάταγμα για τις αεροπορικές εταιρείες απαγορεύει στους αερομεταφορείς να αυξάνουν τις τιμές προς τα δύο νησιά πέραν του 200% πάνω από τη μέση τιμή των εν λόγω δρομολογίων. Ήταν μέρος μιας δέσμης μέτρων που περιλάμβανε έναν έκτακτο φόρο στα τραπεζικά κέρδη.

Η κυβέρνηση επεξεργάζεται επίσης ένα σχέδιο που θα επιτρέπει σε μικρές επιχειρήσεις και ιδιώτες να αποπληρώνουν μόνο ένα μέρος των επισφαλών δανείων, ανέφερε το Bloomberg την περασμένη εβδομάδα.
Διαβάστε περισσότερα για το κόστος ταξιδιού και τα οικονομικά μέτρα του Μελώνη

Η κλιμάκωση των ναύλων που παρατηρείται στην Ιταλία αντικατοπτρίζει τις αυξήσεις που έχουν επίσης κινητοποιήσει άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να αντιδράσουν στην αύξηση των τελών των αεροπορικών εταιρειών για υπηρεσίες όπως οι χειραποσκευές και η επιλογή θέσης.

Βρετανία και Ισπανία

Το Υπουργείο Επιχειρήσεων και Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου έχει σττο στόχαστρο αυτό που αποκαλεί «κρυφές χρεώσεις», αφού ο πρωθυπουργός Σουνάκ καταφέρθηκε εναντίον των χρεώσεων τον Ιούνιο, δήλωσε εκπρόσωπος της υπηρεσίας. Το υπουργείο Καταναλώσεων της Ισπανίας άρχισε αυτόν τομ μήνα να εξετάζει τα τέλη σε αερομεταφορείς χαμηλού κόστους όπως η Ryanair, η Vueling Airlines , η EasyJet και η Volotea.

Η Ryanair και η ITA είναι οι κυρίαρχοι παίκτες στις υπηρεσίες μεταξύ των μεγαλύτερων αεροδρομίων της Σικελίας και της Σαρδηνίας και των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ιταλίας, της Ρώμης και του Μιλάνου, σύμφωνα με τον OAG, ο οποίος παρακολουθεί τις τάσεις στις αερομεταφορές.
Η Ryanair με έδρα το Δουβλίνο εισέβαλε στο κενό που άφησε η κατάρρευση της Alitalia το 2021 και η υποχώρηση άλλων αερομεταφορέων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ελέγχει το ένα τρίτο της αεροπορικής χωρητικότητας στην Ιταλία, από 22% το 2019, με βάση τα στοιχεία της OAG. Η ανταγωνίστρια Wizz Air Holdings Plc έχει επίσης αποσπάσει μεγαλύτερο μερίδιο.

Ενώ οι Ιταλοί αξιωματούχοι λένε ότι οι περιορισμοί έχουν ως στόχο να εξασφαλίσουν προσιτή πρόσβαση στα νησιά, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν «καταδικάσει» την απόφαση, με τη Ryanair να την αποκαλεί παράνομη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικοινώνησε με τις ιταλικές αρχές ζητώντας περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το διάταγμα Μελόνι για τα αεροπορικά εισιτήρια.

Διαβάστε ακόμη

Με δορυφόρο θα παρακολουθεί η ΑΑΔΕ τα φορτηγά σε όλη την Ελλάδα

Βρετανία: «Λανθασμένα εισερχόμενα δεδομένα» η αιτία του χάους στα αεροδρόμια

Το πρώτο ταξίδι αποκλειστικά με καύσιμο μεθανόλη έκανε container ship της Maersk

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ