Η Stellantis αναμένει πλήγμα περίπου 1,2 δισ. ευρώ (1,4 δισ. δολάρια) από δασμούς στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, καθώς ο κατασκευαστής των οχημάτων Jeep και Fiat επαναφέρει τις οικονομικές του προβλέψεις, μετά τη συμφωνία εμπορίου μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ.
Η εταιρεία προβλέπει χαμηλό μονοψήφιο περιθώριο προσαρμοσμένων λειτουργικών κερδών για το δεύτερο εξάμηνο. Η προηγούμενη πρόβλεψη για το σύνολο του έτους —που είχε αποσυρθεί τον Απρίλιο λόγω δασμικής αναταραχής— έκανε λόγο για μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η Stellantis ανακοίνωσε ζημία 2,3 δισ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο, έπειτα από μειώσεις επενδύσεων και κόστος εμπορικών πολέμων.
Ο νέος CEO Αντόνιο Φιλόζα προσπαθεί να αντιμετωπίσει τόσο τις αλλαγές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία όσο και στρατηγικά λάθη της εταιρείας. Οι εμπορικές κινήσεις του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ αυξάνουν το κόστος και διαταράσσουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ Κινέζοι κατασκευαστές, όπως η BYD, επεκτείνονται στην Ευρώπη.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στη Βόρεια Αμερική, πρώην κερδοφόρο περιοχή για την εταιρεία, όπου οι αποστολές μειώθηκαν κατά 25% το δεύτερο τρίμηνο. Οι δασμοί αυξάνουν τις τιμές των εξαρτημάτων και η Stellantis έχασε παραγωγή το πρώτο εξάμηνο, μετά από προσωρινές διακοπές σε Καναδά και Μεξικό.
Η μετοχή της υποχώρησε έως και 4,1% στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, με συνολικές απώλειες σχεδόν 37% μέσα στο 2025.
Τα έσοδα μειώθηκαν το πρώτο εξάμηνο σε σύγκριση με πέρυσι, καθώς οι παραδόσεις υποχώρησαν σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Μέση Ανατολή και Αφρική, αλλά αυξήθηκαν στη Νότια Αμερική, κυρίως λόγω της ζήτησης στην Αργεντινή. Η εταιρεία αναμένει βελτίωση όγκων, εσόδων και λειτουργικών κερδών σε σύγκριση με το β’ εξάμηνο του 2024, εν μέρει λόγω νέων μοντέλων όπως το Fiat Grande Panda.
Ο Φιλόζα καλείται να αντιμετωπίσει και το πρόβλημα υπερπαραγωγικής ικανότητας στην Ευρώπη και να αναμορφώσει προβληματικά brands όπως η Maserati, η οποία κατέγραψε αρνητικό περιθώριο -38% στο πρώτο εξάμηνο, μετά από πτώση αποστολών.
Σύμφωνα με αναλυτές της HSBC, αν η Stellantis συνεχίσει να χάνει μερίδιο σε μια στάσιμη αγορά, θα χρειαστεί να μειώσει περαιτέρω το κόστος — αν και οι προηγούμενες περικοπές ίσως ήταν υπερβολικές.
Η εταιρεία ποντάρει τώρα σε νέα μοντέλα, όπως ένα υβριδικό Jeep Cherokee και το νέο Dodge Charger Sixpack με θερμικό κινητήρα.
Στο πρώτο εξάμηνο, η Stellantis κατέγραψε κόστος περίπου 300 εκατ. ευρώ από δασμούς στις ΗΠΑ, λόγω απώλειας παραγωγής και αυξημένων τιμών. Ο CFO Νταγκ Όστερμαν είχε προειδοποιήσει πως το δεύτερο εξάμηνο θα έχει «σημαντικά μεγαλύτερες» επιπτώσεις. Ο νέος CEO θα μιλήσει αργότερα σήμερα με αναλυτές.
Διαβάστε ακόμη
Metlen PLC: Στο 90,16% η αποδοχή της δημόσιας πρότασης – Στο LSE από 4 Αυγούστου
Εκκαθαριστικά ΕΦΚΑ 2024: Προθεσμία έως 31 Ιουλίου για πληρωμή ή ρύθμιση σε 6 δόσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.