Κατά τη διάρκεια των 170 ετών ύπαρξής τους, τα Harrods πάντα έδινε προσοχή στο φαγητό. Το πολυτελές πολυκατάστημα ξεκίνησε ως ένα παντοπωλείο που πουλούσε τσάι και μπισκότα και προσαρμόστηκε νωρίς στο παιχνίδι του food hall.

Το εμβληματικό brand θεωρεί γενικά το κομμάτι της εστίασης ως έναν τρόπο για να μπορέσει ο επισκέπτης να χαλαρώσει, πίνοντας ίσως ένα φλιτζάνι καφέ και τρώγοντας μια (καλή) φέτα κέικ, προτού επιστρέψει στον χώρο των αγορών. Μέχρι νωρίτερα φέτος, οι πελάτες σχεδόν «εκδιώκονταν» από το κτίριο όταν το κατάστημα έκλεινε στις 7 μ.μ.

Ωστόσο, οι καιροί έχουν αλλάξει. Το κατάστημα κάνει τώρα μεγάλες επενδύσεις σε εστιατόρια. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, τα Harrods άνοιξαν αξιοσημείωτα μέρη για φαγητό και ποτό, όπως το Harrods Social του Jason Atherton και ένα ζαχαροπλαστείο με πολυτελείς λιχουδιές από τον διάσημο Γάλλο αρτοποιό Angelo Musa. Το 2024, το Harrods θα γίνει το σπίτι ενός άλλου αξιοσημείωτου σεφ (από ένα εστιατόριο βραβευμένο με αστέρι Michelin), του Dave Pynt, ιδιοκτήτη του φημισμένου μπάρμπεκιου Burnt Ends στην Σιγκαπούρη.

«Τα Harrods βλέπει τα εστιατόρια ως ένα κρίσιμο μέρος της επιχείρησης και του μέλλοντός μας», λέει ο Ashley Saxton, διευθυντής εστιατορίων και κουζινών του καταστήματος. «Χρησιμοποιούμε τα εστιατόρια για να τροφοδοτήσουμε τη μακροπρόθεσμη επιτυχία του καταστήματος».

Το πιο δημοφιλές μέρος για φαγητό στο Harrods για το άμεσο μέλλον θα είναι το Studio Frantzen, που αναμένεται να ανοίξει στις 28 Νοεμβρίου στους δύο τελευταίους ορόφους του καταστήματος. Το εστιατόριο είναι η πρώτη «βρετανική στάση» για τον Bjorn Frantzen, έναν από τους λίγους σεφ στον κόσμο με δύο εστιατόρια με τρία αστέρια Michelin: την ομώνυμη ναυαρχίδα του στη Στοκχόλμη και τον Zén στη Σιγκαπούρη.

Το ευάερο Studio Frantzen 112 θέσεων αποτελείται από ξεχωριστά τμήματα που διασχίζουν το κέντρο του εστιατορίου και πλαισιώνουν έναν τοίχο. Ένας μακρύς πάγκος μπροστά στην ανοιχτή κουζίνα και ένας σύγχρονος πολυέλαιος κρέμεται από την οροφή διπλού ύψους. Στο τραπέζι είναι ζωγραφισμένα στο χέρι μαχαίρια για μπριζόλα και εντυπωσιακά, μαυρισμένα, σκαλισμένα στο χέρι μαχαίρια βουτύρου.

Το Pride of Place στην κουζίνα του Frantzen διαθέτει τζάκι με ξύλα στον οποίο ψήνεται σολομός από τις Νήσους Φερόε και στη συνέχεια συνοδεύονται με λάιμ, ιπποφαές και μπέρμπλαν και ορτύκια μαγειρεμένα με αποξηραμένο έλατο και γύρη μέλισσας. Μια σπεσιαλιτέ του Frantzen είναι το πιάτο των 70 λιρών που αποκαλεί «Σουηδία εναντίον Ιαπωνίας»: κοκκινιστό σουηδικό μοσχαρίσιο ψαρονέφρι (αλατισμένο, συντηρημένο, κοκκινιστό και μαγειρεμένο για οκτώ ώρες) που σερβίρεται μαζί με ψητό ιαπωνικό wagyu με χυμό λεμονιού και ιαπωνική μουστάρδα. Τα επιδόρπια περιλαμβάνουν τάρτα σοκολάτας και μέντας After Eight και απολαυστικό σορμπέ marshmallow lingonberry που ακούγεται μαλακό, με σιρόπι μαύρης σταφίδας και μαρέγκα γλυκόριζας.

Η ιδέα ενός προσβάσιμου εστιατορίου Frantzen έλαβε ιδιαίτερης απήχησης καθώς σε λιγότερο από 24 ώρες μετά το άνοιγμα των κρατήσεων, το Studio Frantzen κατέγραψε περίπου 1.500 κρατήσεις από όλο τον κόσμο. (Υποστηρίζει ότι θα γίνονται δεκτές οι ξεναγήσεις.)

Μαζί με τα εστιατόριο υπάρχουν δύο μπαρ, μάλιστα το ένα στην ταράτσα με πανοραμική θέα στην πόλη από το Big Ben μέχρι το London Eye. Θα ειδικεύεται σε ποτά που παρασκευάζονται με αποστάγματα και συστατικά Scandi και θα είναι ανοιχτό μέχρι τα μεσάνυχτα για να προσελκύσει τους…. γλεντζέδες του Knightsbridge.

«Θέλουμε να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες», λέει ο Saxton. Πριν από την πανδημία, υπολογίζει ο Saxton, μόνο το 8% των ανθρώπων στα Harrods έτρωγαν εκεί. (Ο αριθμός δεν περιλαμβάνει τους αγοραστές του food hall.) «Τώρα, τουλάχιστον το 20% των πελατών επιλέγουν το εστιατόριο με κάποιο τρόπο», λέει. Αυτό μεταφράστηκε σε πωλήσεις για το κατάστημα. Οι πωλήσεις στα εστιατόρια του Harrods αυξήθηκαν κατά 44% για τα πρώτα τρία τέταρτα του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο το 2019. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι υπάρχουν δύο λιγότερα εστιατόρια από εκείνη την εποχή. «Βλέπουμε 700 κρατήσεις την ημέρα», λέει ο Saxton. Στις 30 Οκτωβρίου, το κατάστημα ανακοίνωσε κέρδη 51 εκατομμυρίων λιρών προ φόρων το 2021, με αύξηση πωλήσεων 35,5%. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Michael Ward, δήλωσε στην ανακοίνωση ότι οι επενδύσεις στο Harrods, συμπεριλαμβανομένων των εστιατορίων του, ήταν σημαντικό μέρος της επιστροφής στην κερδοφορία του.

Τα έσοδα από τα εστιατόρια θα τριπλασιαστούν σχεδόν στην πενταετία από το 2020 έως το 2025, σύμφωνα με τον Saxton, παρά την πανδημία. «Είμαστε ήδη σε καλό δρόμο για να το πετύχουμε», λέει.

Διαβάστε επίσης

Τα τρία ραντεβού του Nolita, το «Do svidaniya» της Γκρίσιν και το dark της Leroy Merlin

Όλα στο σφυρί: από βίλες και ξενοδοχεία μέχρι πλοία, μετοχές και… εξοπλισμός κομμωτηρίου

Με ποιους νέους τρόπους και πού τρώμε καλύτερα το ελληνικό ψάρι σήμερα