search icon

Bloomberg

Στροφή στο πετρέλαιο – Πλώρη για την Ευρώπη βάζει στόλος πλοίων με 3 εκατ. βαρέλια ντίζελ

Η Ευρώπη στρέφεται στο πετρέλαιο για την ενεργειακή ασφάλεια - Φορτία με ντίζελ από την Ασία και την Μέση Ανατολή αναμένεται να φτάσουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια

Πέντε πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 3 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ πρόκειται να σαλπάρουν από λιμάνια της Ασίας με προορισμό την Ευρώπη τον Αύγουστο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Vortexa. Οι μεταφορές από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη πρόκειται επίσης να αυξηθούν.

Οι ροές ντίζελ – το οποίο χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες, τις μεταφορές κλπ – προς την Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των διαταραχών της αγοράς που προκαλούνται από τις υψηλότερες τιμές στον κόμβο του Άμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αντβέρπης (ARA) σε σχέση με την Ασία, δήλωσαν traders.

Η ξηρασία απειλεί τον εφοδιασμό

Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ιστορική ξηρασία που έχει «στεγνώσει» πολλούς ποταμούς προκαλώντας σοβαρά προβλήματα μεταξύ άλλων και στην μεταφορά καυσίμων.  Η στάθμη των υδάτων έχει πέσει σε επικίνδυνα χαμηλά επίπεδα στο Ρήνο, μια ζωτικής σημασίας βορειοδυτική ευρωπαϊκή πλωτή οδό που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά πετρελαίου, βενζίνης, άνθρακα και άλλων πρώτων υλών που συνδέει τη βιομηχανική καρδιά της Γερμανίας με τα μεγάλα λιμάνια του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας. Η στάθμη του ποταμού την περασμένη εβδομάδα ήταν ήδη χαμηλότερη από το 2018, όταν μια σοβαρή ξηρασία σταμάτησε τελικά τη μεταφορά εμπορευμάτων για 132 ημέρες. Ορισμένα πλοία λειτουργούν με χωρητικότητα 25% για να αποφευχθεί η προσάραξη, αυξάνοντας το κόστος μεταφοράς.

«Τα χαμηλά επίπεδα νερού μειώνουν την ικανότητα των φορτηγών να μεταφέρουν τόσο πρώτες ύλες όσο και τελικά προϊόντα κατά μήκος του ποταμού, επιβαρύνοντας περαιτέρω τις αλυσίδες εφοδιασμού», αναφέρει ο οίκος Moody’s σε σημείωμα που αξιολογεί τις ζημιές για τους παραγωγούς χημικών προϊόντων που εδρεύουν κατά μήκος του Ρήνου.

Η εταιρεία Uniper δήλωσε ότι η παραγωγή σε δύο εργοστάσια άνθρακα, τα οποία η Γερμανία ελπίζει ότι θα βοηθήσουν στην αποτροπή μιας χειμερινής κρίσης ενέργειας, θα επηρεαστεί από τα προβλήματα εφοδιασμού κατά μήκος του Ρήνου. Ο χημικός γίγαντας BASF δήλωσε ότι δεν μπορεί να αποκλείσει περικοπές στην παραγωγή. Παράλληλα, το κόστος ναυτιλίας εκτοξεύεται στα ύψη- στην Ελβετία, το κόστος των καυσίμων έχει αυξηθεί, καθώς η χώρα προμηθεύεται μεγάλο μέρος του πετρελαίου της μέσω του Ρήνου.  Στη Γαλλία η παρατεταμένη ξηρασία που στερεύει τον Λίγηρα κάτι που θα σήμαινε πως τα πυρηνικά εργοστάσια που παράγουν το 70% της ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας θα μειώσουν την παραγωγή τους και υπάρχει περίπτωση να υπάρξει πρόβλημα ελλείψεων.

Σε ένα μήνα θα φτάσουν τα φορτία με το ντίζελ στην Ευρώπη

Το ντίζελ που θα φορτωθεί από την Ινδία και τη Βόρεια Ασία τον Αύγουστο χρειάζεται σχεδόν ένα μήνα για να φτάσει στην Ευρώπη, που σημαίνει ότι θα βρίσκεται στον προορισμό του όταν τελειώνει το καλοκαίρι. Ορισμένα από τα πλοία στη λεγόμενη διαδρομή arbitrage προς την Ευρώπη περιλαμβάνουν μεγαλύτερα πλοία όπως τα Suezmaxes που μπορούν να μεταφέρουν έως και 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου. «Οι traders εκμεταλλεύονται τις οικονομίες κλίμακας για να κάνουν το arbitrage Ανατολής – Δύσης λειτουργικό, φορτώνοντας τα φορτία τους σε αυτά τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια», δήλωσε η Σερένα Χουάνγκ της Vortexa στην Ασία.

Στροφή από το φυσικό αέριο στο πετρέλαιο

Η στροφή από το φυσικό αέριο στο πετρέλαιο προβλέπεται να αυξηθεί φέτος, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) να προβλέπει  αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως.

Στην Ευρώπη, οι τιμές του φυσικού αερίου έχουν εκτοξευθεί, καθώς η περιοχή αντιμετωπίζει μια ιστορική ενεργειακή κρίση εν μέσω περιορισμών των εξαγωγών από τη Ρωσία, απροσδόκητων διακοπών και ενός καύσωνα που έχει αυξήσει τη ζήτηση. Οι κυβερνήσεις σε όλη την ήπειρο σπεύδουν να δημιουργήσουν αποθέματα ενόψει του χειμώνα.

Το ευρωπαϊκό αέριο αναφοράς κέρδισε 12% αυτόν τον μήνα και ισοδυναμεί με 67 δολάρια ανά mbtu — περίπου επτά φορές την τιμή στις ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι αγοραστές θα έχουν το πάνω χέρι έναντι των Αμερικανών εμπόρων όταν διατίθενται φορτία εξαγωγής. Ιδιαίτερα από τον Οκτώβριο που θα επαναλειτουργήσει ο τεράστιος τερματικός σταθμός του Freeport LNG στο Τέξας.

Διαβάστε ακόμη

Τα νέα ονόματα στο λιανεμπόριο – Πώς κινούνται τώρα τα ενοίκια στις εμπορικές «πιάτσες» της Αθήνας (πίνακες)

Goldman Sachs: Η ύφεση στις ΗΠΑ θα είναι ήπια – Μεγάλο ερωτηματικό η Ευρώπη (πίνακας)

«Οδηγός επιβίωσης» με την εφορία για κληρονομιά ακινήτου

 

Exit mobile version