Μπορεί η ακρίβεια, η άνοδος των διεθνών τιμών, η αβεβαιότητα στο γενικότερο διεθνές σκηνικό και ο πληθωρισμός να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη γρήγορη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, η ενίσχυση ωστόσο της εμπιστοσύνης σε επενδυτικό επίπεδο από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι βελτιωμένες επιδόσεις, άνω των αρχικών προσδοκιών που συνεχίζονται κι εφέτος στον τουρισμό και η έξοδος της χώρας από το καθεστώς της ενισχυμένης εποπτείας που διευρύνει την ελευθερία των κινήσεων στον οικονομικό τομέα αυξάνει το ενδιαφέρον των ξένων αλυσίδων που κάνουν τώρα την είσοδό τους στην ελληνική αγορά.

Αυτό διαπιστώνει στην τελευταία της ανάλυση για την αγορά καταστημάτων η γνωστή εταιρεία συμβούλων ακινήτων ΔΑΝΟΣ (η οποία συνεργάζεται με την BNP Paribas Real Estate) αναφέροντας στις τάσεις τη σταθερότητα σε επίπεδο ενοικίων και αποδόσεων, την ελαφρά μείωση ωστόσο όσον αφορά τα ποσοστά των διαθέσιμων χώρων στα λεγόμενα «καλά» εμπορικά σημεία: «Η ζήτηση για νέα καταστήματα είναι υπαρκτή με την προσφορά να καλύπτεται γρήγορα σε σημεία όπως η Ερμού, η Βουκουρεστίου, η Γλυφάδα, το κέντρο του Πειραιά (Βασιλέως Γεωργίου και Διός) όπως επίσης και στα επιτυχημένα εμπορικά κέντρα που διατηρούν λίστες αναμονής με εταιρείες που ενδιαφέρονται να μισθώσουν νέους χώρους», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά τα νέα ονόματα στην ελληνική αγορά, η ανάλυση της ΔΑΝΟΣ κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην επιστροφή της Carrefour μέσα από τη συνεργασία της με την Retail and More και το άνοιγμα των νέων καταστημάτων σε Ζάκυνθο και Χαλκιδική στο πλαίσιο της πρώτης φάσης της ανάπτυξης του δικτύου μέσω franchise με καταστήματα στην ελληνική περιφέρεια, εκεί όπου καταγράφεται πιο έντονη τουριστική κίνηση.

Επίσης η πολωνική αλυσίδα Pepco που διαφημίζεται ως «η ευρωπαϊκή αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων, με πάνω από 2.300 καταστήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη πάνω από 23.000 εργαζομένους και περισσότερους από 20 εκατ. πελάτες τον μήνα», αναμένεται να έχει ανοίξει τέσσερα καταστήματα στην Αθήνα στο γ’ τρίμηνο του 2022 και ακολουθεί και η Θεσσαλονίκη.

Ένα ακόμη όνομα από την Πολωνία, η LPP/ Sinsay, από τις μεγαλύτερες εταιρείες στο χώρο του λιανεμπορίου στη χώρα έχει ανακοινώσει την είσοδό της στην ελληνική αγορά με νέα καταστήματα ένδυσης αρχικά στην Αθήνα και στη συνέχεια στη Θεσσαλονίκη.

Αντίστοιχα κι ένας leader της τουρκικής μόδας, τον όμιλο ένδυσης, πολυτελών ειδών και λιανικής, η Vakko της οικογένειας Χάκο προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικής στη χώρα μας με σκοπό την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων επί ελληνικού εδάφους. Η Vakko συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των κορυφαίων οίκων μόδας και luxury προϊόντων στη γειτονική Τουρκία ενώ έχει κατορθώσει να διαθέτει και διεθνή παρουσία.

Τα ενοίκια

Όσον αφορά τις τιμές των ενοικίων στις μεγάλες εμπορικές πιάτσες της Αθήνας, στην -πιο ακριβή- Ερμού οι τιμές κυμαίνονται αυτή την στιγμή μεταξύ 180 και 265 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο το μήνα και ακολουθεί η Γλυφάδα με τιμές από 70 ευρώ ανά τ.μ. το μήνα έως τα 130 ευρώ.

Στην Κηφισιά το αντίστοιχο εύρος των ενοικίων διαμορφώνεται μεταξύ 80 και 100 ευρώ ανά τ.μ. και ακολουθεί το Κολωνάκι, πιο χαμηλά από τα 50 έως τα 90 ευρώ ανά τ.μ. το μήνα σύμφωνα πάντα με την ανάλυση της ΔΑΝΟΣ.

Τέλος, στον Πειραιά τα καταστήματα στις καλές περιοχές μισθώνονται μεταξύ 40 και 80 ευρώ ανά τ.μ. το μήνα.

Διαβάστε ακόμη

Πώς κατέληξαν στη φυλακή οι «βασιλιάδες του χρυσού» της J.P. Morgan (pics + tweets)

Goldman Sachs: Η ύφεση στις ΗΠΑ θα είναι ήπια – Μεγάλο ερωτηματικό η Ευρώπη (πίνακας)

«Οδηγός επιβίωσης» με την εφορία για κληρονομιά ακινήτου