Τα κέρδη δευτέρου τριμήνου της νεοϋορκέζικης εταιρείας πολυτελών κοσμημάτων Tiffany & Co. μπορεί να υπερέβησαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών της Wall Street, αλλά οι ανησυχίες για την πορεία της αγοραστικής κίνησης των τουριστών στο Χονγκ Κονγκ επιμένουν καθώς οι αναταραχές στην πόλη  απειλούν να μειώσουν τις προβλέψεις για το σύνολο του έτους.

Τα κέρδη 1,12 δολαρίων ανά μετοχή κατά το δεύτερο τρίμηνο ξεπέρασαν τις μέσες εκτιμήσεις των 1,05 δολαρίων των αναλυτών, ανεβάζοντας την τιμή της μετοχής  στο 4,7%. Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις ιδίων καταστημάτων υποχώρησαν 3% παγκοσμίως (χωρίς να ληφθούν υπ όψη οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες)  δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας  την Τετάρτη. Οι αναλυτές είχαν προβλέψει μείωση κατά 1,5%, σύμφωνα με το Consensus Metrix.

Η μείωση ήταν μεγαλύτερη από αυτή του  προηγούμενου τριμήνου  και οφείλεται στις δραστικά  χαμηλότερες δαπάνες για αγορές κοσμημάτων από τουρίστες στις ΗΠΑ κατά τις τελευταίες χρονικές περιόδους. Αυτοί οι αγοραστές είναι μια σημαντική πηγή εσόδων για τα καταστήματα της Tiffany, συμπεριλαμβανομένης της ναυαρχίδας της στη Νέα Υόρκη, και η εταιρεία προσπάθησε να τους προσελκύσει,  παρά την ενίσχυση του δολαρίου και τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας.

«Δεσμευόμαστε να αναζωογονήσουμε την επιχείρηση με τον σωστό τρόπο», δήλωσε ο CEO, Alessandro Bogliolo σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές. «Μπορεί να είναι δύσκολο να δούμε πώς οι στρατηγικές επενδυτικές αποφάσεις που έχουμε κάνει μέχρι τώρα επηρεάζουν θετικά την επιχείρηση, εξαιτίας μιας μετατόπισης του χρονοδιαγράμματος για την εισαγωγή νέων προϊόντων», ανέφερε.

Με δεδομένο ότι όλο και λιγότεροι ξένοι τουρίστες επισκέπτονται  τα καταστηματα Tiffany’s στις Η.Π.Α., η διοίκηση της εταιρείας μετακόμισε μερικά από τα πιο ακριβά «κομμάτια» της συλλογής της σε καταστήματα στο Πεκίνο και τη Σαγκάη, όπου πωλούσε περιορισμένες ποσότητες συγκεκριμένων  μενταγιόν με διαμάντια Tiffany Keys και Tiffany Love Bugs το τελευταίο τρίμηνο.

Ακόμη, η εταιρεία αναβαθμίζει επίσης και τις τρια μεγαλύτερα καταστήματα  της Κίνας, συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ. Στη Σαγκάη, η Tiffany’s  επιδιώκει να μετεγκατασταθεί στη «πιο προνομιακή, γωνιακή θέση της πόλης», δήλωσε ο Bogliolo.

Οι δραστηριότητες στο Χονγκ Κονγκ αναστατώθηκαν,  το τελευταίο τρίμηνο,  από τις διαδηλώσεις δήλωσε ο CEO της εταιρείας.

«Εάν, για παράδειγμα, η συνεχιζόμενη αναταραχή στο Χονγκ Κονγκ εξακολουθήσει  πολύ περισσότερο στο σημερινό ρυθμό της, μπορούμε να βρεθούμε προς το κατώτερο άκρο των πωλήσεων που έχουμε προϋπολογίσει  για ολόκληρο το έτος », δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Tiffany Mark Erceg. Είπε ότι αν η κατάσταση επιδεινωθεί ή συνεχίσει όπως και για το υπόλοιπο της χρήσης, «μπορούμε να βρεθούμε και κάτω από τις κατώτερες εκτιμήσεις μας.»

Σημειώνεται ότι οι μετοχές της Tiffany «έπαιζαν» μεταξύ ζημιών και κερδών στο άνοιγμα της αγοράς, την Τετάρτη.

Ο Bogliolo είπε ότι συνεχίζει να επικεντρώνεται στις στρατηγικές που μπορεί να ελέγξει, όπως το μάρκετινγκ και τις υπόλοιπες επιχειρησιακές λειτουργίες. Η επωνυμία έχει επαναπροωθηθεί στην αγορά με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσελκύσει τους νεότερους αγοραστές μέσω διαφημίσεων και να εισέλθει περισσότερο στην αγορά διαμαντιών. Η εταιρεία, ακόμη,  προσπαθεί να επιταχύνει τις νέες εισαγωγές προϊόντων και να διατηρήσει ένα ορατό προφίλ, δήλωσε ο Bogliolo.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Tiffany δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να εισέλθει στην αγορά της  Ινδίας για πρώτη φορά μέσω εταιρικής σχέσης με την Reliance Brands Ltd. Θα ανοίξει δύο καταστήματα ώστε να αρχίσει να «φλερτάρει» την ανερχόμενη μεσαία τάξη της χώρας.