Ο όμιλος LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton έχει γιγαντωθεί σε έναν κολοσσό $500 δισεκατομμυρίων και 75 διαφορετικών brands ή «maisons» (οίκους) ο οποίος είναι εξαπλωμένος σε έξι διαφορετικούς κλάδους της αγοράς.

Η εταιρεία κατέγραψε έσοδα ύψους 79,2 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι, αύξηση της τάξης του 23% από τα αντίστοιχα του 2021. Ο αριθμός των καταστημάτων της έχει υπερπενταπλασιαστεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αυξάνοντας την παρουσία της σε 81 χώρες και απασχολώντας 196.000 υπαλλήλους παγκοσμίως. 

Η μετοχή της άγγιξε ιστορικό υψηλό της τάξης των $199/μετοχή τον Απρίλιο, μετατρέποντάς της στην πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία η οποία ξεπέρασε τα $500 δισεκατομμύρια σε κεφαλαιοποίηση. 

Σύμφωνα με το CNBC, πολλοί ειδικοί έχουν πολλάκις αναφερθεί στην εταιρεία ως «προστατευμένη από την ύφεση», τονίζοντας πως ο όμιλος μπορεί να ξεπεράσει οποιουσδήποτε κλυδωνισμούς της οικονομίας και να προσφέρει προϊόντα τα οποία αυξάνουν την αξία τους σε βάθος χρόνου.

Στο «τιμόνι» της γαλλικής ναυαρχίδας βρίσκεται ο CEO Μπερνάρ Αρνό, ο οποίος -σύμφωνα με το Forbes– είναι και ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου. 

Πολλοί υποστηρίζουν πως η δύναμη του Αρνό έγκειται στην ικανότητά του να προσεγγίζει εταιρείες με μακροπρόθεσμη αντοχή και αναπτυξιακή τάση. Η πρόσφατη εξαγορά της Tiffany & Co. από την LVMH για $15,8 δισεκατομμύρια το 2021 αποτελεί μία τέτοια επιλογή.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της LVMH North America, Ανίς Μελγουάνι, «όταν ο Αρνό μιλά για εξαγορές δεν μελετά επιλογές οι οποίες είναι δημοφιλείς εκείνη τη στιγμή. Επιλέγει εταιρείες οι οποίες θα μπορούν να δραστηριοποιούνται στην αγορά επιτυχημένα τα επόμενα 100 χρόνια».

«Μέσω του Αρνό, η LVMH ποντάρει μακροπρόθεσμα», τόνισε το στέλεχος της TD Cowen, Όλιβερ Τσεν, προσθέτοντας πως «αυτό κρατάει τα brands της LVMH σε καλή κατάσταση σε ό,τι αφορά την ακεραιότητά τους, τη δημοφιλία και τη σχετικότητά τους στην ευρύτερη αγορά».

Αν και η LVMH έχει τον τελευταίο λόγο όσον αφορά τη διαχείριση κάθε «οίκου», οι εταιρείες αυτές έχουν τους δικούς τους μάνατζερ και τα δικά τους εταιρικά πλάνα.

«Πολλοί άλλοι όμιλοι εξαγοράζουν εταιρείες και επιφορτίζουν ένα άτομο με τη διοίκησή τους. Στην LVMH ο καθένας είναι υπόλογος για την πορεία της εταιρείας του», τόνισε ο Μελγουάνι.

Αυτό είναι φανερό και στην ικανότητά της όσον αφορά τη συνεχή παροχή προϊόντων τα οποία στηρίζουν την ιστορικότητα των brands ενώ παράλληλα ακολουθούν τις τρέχουσες τάσεις και τις ανάγκες της κουλτούρας. Η LVMH πολλές φορές συνεργάζεται με celebrities, fashion icons και influencers έτσι ώστε να προσελκύσει νέους καταναλωτές. 

Ο Μελγουάνι υπογράμμισε πως η εταιρεία προσηλώθηκε στην αύξηση της φυσικής παρουσίας της, μετά από την εξαιρετική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού της εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η εταιρεία σκοπεύει να παραμείνει σχετική και να ηγηθεί της αγοράς, κάτι το οποίο θα ενισχύσει και την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά της.

Διαβάστε ακόμη

Υπηρεσιακή κυβέρνηση: Ορκίζεται σήμερα ο Σαρμάς – Οι υπουργοί στο νέο υπουργικό συμβούλιο

Πώς να αποφύγετε τον φόρο από τα «φέσια» στα ενοίκια

Fitch: Υποβάθμισε σε αρνητικό το outlook του μακροπρόθεσμου αξιόχρεου των ΗΠΑ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ