Το αεροδρόμιο Xίθροου του Λονδίνου προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 10 δισεκατομμυρίων λιρών (περίπου 13,6 δισ. δολάρια) για την πενταετία που ακολουθεί, με στόχο την αναβάθμιση των τερματικών σταθμών και των υπηρεσιών του.
Η κίνηση αυτή έρχεται αφότου το σημαντικότερο αεροπορικό κέντρο του Ηνωμένου Βασιλείου σημείωσε πτώση στις παγκόσμιες κατατάξεις αεροδρομίων.
Το Xίθροου υπέβαλε το συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο για αξιολόγηση στη βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Στο σχέδιο περιλαμβάνονται η ανακατασκευή των τερματικών εγκαταστάσεων, η ενίσχυση της ακρίβειας λειτουργιών μέσω τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος άνθρακα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Παρασκευής. Εκτιμάται ότι η αναβάθμιση θα επιτρέψει την αύξηση της ετήσιας επιβατικής κίνησης κατά 10 εκατομμύρια άτομα, δηλαδή αύξηση χωρητικότητας της τάξης του 12%, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Για να υλοποιήσει το έργο, το αεροδρόμιο πρότεινε αύξηση των τελών προσγείωσης, από τον σημερινό μέσο όρο των 28,46 λιρών στις 33,26 λίρες έως το 2027. Η πρόταση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις από τους δύο μεγαλύτερους αερομεταφορείς που δραστηριοποιούνται στο Heathrow. Η Virgin Atlantic δήλωσε ότι το κόστος τελικά επιβαρύνει τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους καταναλωτές, ενώ η μητρική εταιρεία της British Airways, IAG SA, χαρακτήρισε την προτεινόμενη αύξηση ως «υπερβολική».
Το επενδυτικό σχέδιο παρουσιάζεται σε μια περίοδο κατά την οποία British Airways και Virgin Atlantic, συνεχίζουν να εκφράζουν έντονες ανησυχίες για τις καθυστερήσεις και τις υψηλές χρεώσεις των παρεχόμενων υπηρεσιών. Το Heathrow, που εξυπηρέτησε περίπου 84 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, βρίσκεται στην 22η θέση της κατάταξης της Skytrax για τα 100 κορυφαία αεροδρόμια παγκοσμίως – μία θέση χαμηλότερα από την προηγούμενη χρονιά.
«Οι πελάτες μας επιθυμούν να δουν περαιτέρω βελτίωση στην παγκόσμια κατάταξή μας – κι εμείς το ίδιο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Heathrow, Thomas Woldbye. «Για να μπορούμε να ανταγωνιζόμαστε τα μεγάλα διεθνή αεροπορικά hubs, είναι απαραίτητο να επενδύσουμε».
Παράλληλα, το Xίθροου συνεχίζει τα σχέδιά του για την κατασκευή τρίτου διαδρόμου προσγείωσης, έχοντας ήδη λάβει τη στήριξη της βρετανικής κυβέρνησης νωρίτερα μέσα στο έτος. Ωστόσο, δεν έχει ακόμα ολοκληρώσει την εγκατάσταση των νεότερης γενιάς σαρωτών ασφαλείας, οι οποίοι επιτρέπουν στους επιβάτες να κρατούν υγρά και ηλεκτρονικά είδη μέσα στις χειραποσκευές τους κατά τον έλεγχο.
Το σχέδιο επένδυσης αφορά την περίοδο 2027–2031 και θα χρηματοδοτηθεί με 2 δισ. λίρες να προέρχονται απευθείας από τους μετόχους του αεροδρομίου. Στο πλαίσιο του σχεδίου, το Xίθροου ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επεκτείνει τα σαλόνια επιβατών, να προσθέσει περισσότερες επιλογές εστίασης και καταστημάτων σε όλους τους τερματικούς σταθμούς, ενώ προβλέπεται και η κατεδάφιση του Τερματικού Σταθμού 1 – ο οποίος παραμένει ανενεργός και είχε ανοίξει για πρώτη φορά το 1969.
Διαβάστε ακόμη
Η άλλη όψη: Πώς τα κέρδη στις αγορές μπορεί να φέρουν τελικά σκληρότερους δασμούς (γραφήματα)
Φοβίες: Η θεραπεία τους συμβάλλει στη μείωση της χρήσης φυτοφαρμάκων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.