search icon

Διεθνή

Bloomberg: Ο σκιώδης ρωσικός στόλος για τη μεταφορά πετρελαίου «εξαφανίστηκε»

Η Gatik, η εταιρεία με έδρα την Βομβάη που έφτασε σε διάστημα λιγότερο από έναν χρόνο να διαχειρίζεται 53 δεξαμενόπλοια πλέον εμφανίζεται να διαθέτει μόλις 4

Ο στόλος των τάνκερ που είχε δημιουργηθεί για τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου μετά την επιβολή των κυρώσεων και είχε χαρακτηριστεί ως ο «σκιώδης στόλος» φαίνεται πως… εξαφανίστηκε.

Όπως αναφέρει το Bloomberg η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει τη δυσκολία του εντοπισμού των οντοτήτων που βοηθούν τη Μόσχα να μεταφέρει το πετρέλαιο της σε αγοραστές σε όλο τον κόσμο, παρά τις κυρώσεις.

Η Gatik Ship Management με έδρα τη Βομβάη πλέον διαχειρίζεται έναν στόλο μόλις τεσσάρων δεξαμενόπλοιων πετρελαίου, σύμφωνα με τη βάση ναυτιλιακών δεδομένων Equasis, που έχει δημιουργηθεί για την προώθηση της ασφαλούς ναυτιλίας. Μόλις τον Απρίλιο η Gatik διαχειρίζονταν 42 δεξαμενόπλοια τα οποία είχε καταφέρει να συγκεντρώσει σε διάστημα μικρότερο του ενός χρόνου.

Όπως αναφέρει το Bloomberg δεν κατέστη δυνατό να επικοινωνήσει με την Gatik καθώς ο τηλεφωνικός αριθμός που είχε καταχωρηθεί στην Equasis δεν λειτούργησε και δεν έχει υπάρξει απάντηση στο email.

H Gatik βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος νωρίτερα φέτος, όταν ο ταχέως αναπτυσσόμενος στόλος της, μεγάλο μέρος του οποίου διακινούσε ρωσικά βαρέλια, δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το ποιος θα μπορούσε να βρίσκεται πίσω από την εταιρεία.

Όπως έχει γράψει το newmoney.gr η Gatik εμφανίστηκε πριν από περίπου 21 μήνες και κατάφερε να αποκτήσει σε αυτό το διάστημα 53 δεξαμενόπλοια συνολικής αγοραία αξία 1,5 δισ. δολαρίων.

Ορισμένα πλοία του στόλου της Gatik απώλεσαν τη δυνατότητα ασφαλιστικής κάλυψης καθώς εμπίπτουν στα όρια του πλαφόν που επέβαλλαν οι G7 για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Αργότερα άλλα πλοία της εταιρείας απώλεσαν την ταξινόμησή τους στο Lloyd’s Register, μια άλλη βασική υπηρεσία που επικυρώνει βασικά τεχνικά πρότυπα για τα πλοία.

Όπως αναφέρει το πρακτορείο δεν είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς συμβαίνει με τον στόλο. Πλοία που δεν βρίσκονται πλέον στην εμπορική διαχείριση της Gatik συνεχίζουν να διακινούν ρωσικό πετρέλαιο. Τα συγκεκριμένα πλοία βρίσκονται πλέον υπό τον έλεγχο ενός ευρέος φάσματος εταιρειών των οποίων η ιδιοκτησιακή δομή είναι επίσης ασαφής.

Διαβάστε ακόμη  

Τι συζήτησαν Χατζηδάκης – τραπεζίτες για «κόκκινα δάνεια», ΤΧΣ και καταθέσεις

Γιατί οι κεντρικές τράπεζες επαναπατρίζουν τον χρυσό τους – Τι έδειξε μεγάλη έρευνα

To πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη – Πώς θα ψηφίζουν οι απόδημοι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version