search icon

Διεθνή

Coca-Cola: Ποια είναι η νέα αλλαγή στο μπουκάλι της που θα δώσει λύση στην ανακύκλωσή του

Η τελευταία κίνηση της Coca-Cola στο Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί μέρος της παγκόσμιας πρωτοβουλίας της «Κόσμος χωρίς απόβλητα», η οποία θέτει ως στόχο για το 2030 να συμβάλει στη συλλογή και ανακύκλωση άδειων μπουκαλιών ή κουτιών για κάθε ένα που πουλάει η εταιρεία

Η Coca Cola, γνωρίζοντας πως τα περισσότερα από τα καπάκια των αναψυκτικών της δεν ανακυκλώνονται, όταν καταλήγουν στα σκουπίδια,  αποφάσισε να προχωρήσεις σε μία αλλαγή, σεβόμενη το περιβάλλον.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN, ο βρετανικός «κορμός» της εταιρείας ανακοίνωσε την κυκλοφορία της νέας έκδοσης των πλαστικών της μπουκαλιών. Συγκεκριμένα,  τα νέα μπουκάλια διαθέτουν προσαρτημένο καπάκι, ένας σχεδιασμός που υποτίθεται ότι θα διευκολύνει την ανακύκλωση ολόκληρης της συσκευασίας κρατώντας ταυτόχρονα τα καπάκια μακριά από τα σκουπίδια.

Τα πλαστικά μπουκάλια των Coke, Coke Zero Sugar, Diet Coke, Fanta, Sprite, Dr Pepper θα έχουν προσαρτημένα καπάκια μέχρι τις αρχές του 2024, ενώ η απαρχή του νέου αυτού εγχειρήματος ξεκινά στο Ηνωμένου Βασιλείου.

“Πρόκειται για μια μικρή αλλαγή που ελπίζουμε ότι θα έχει μεγάλο αντίκτυπο, διασφαλίζοντας ότι όταν οι καταναλωτές ανακυκλώνουν τα μπουκάλια μας, κανένα καπάκι δεν θα μένει πίσω”, δήλωσε ο Jon Woods, γενικός διευθυντής της Coca-Cola Μεγάλης Βρετανίας, σε δήλωσή του.

Τα πλαστικά απόβλητα αποτελούν μείζον περιβαλλοντικό πρόβλημα, με τα πλαστικά να διασπώνται σε μικροπλαστικά που καταλήγουν στον αέρα και στον ωκεανό, βλάπτοντας τη θαλάσσια ζωή. Οι ειδικοί, εδώ και πολλές δεκαετίες, έχουν γνωστοποιήσει μέσω ερευνών ότι μπορούν κάλλιστα να καταλήξουν στα τρόφιμα ή στους πνεύμονές μας, οδηγώντας ενδεχομένως σε προβλήματα υγείας.


Επίσης, τα μη ανακυκλώσιμα υλικά αποτελούν και «αγκάθι» στο κομμάτι των δημοσίων σχέσεων και της συνολικής εικόνας για τις εταιρείας με παγκόσμιο εκτόπισμα, όπως η Coca-cola . Όταν τα μπουκάλια ή τα καπάκια της εταιρείας καταλήγουν σε παραλίες ή σε χωματερές, οι καταναλωτές τα αναγνωρίζουν ως προϊόντά της, αμαυρώνοντας τη φήμη της εταιρίας. Ως αποτέλεσμα, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις λαμβάνουν μέτρα για να προσπαθήσουν να μειώσουν τα απόβλητά τους.

Ωστόσο, το ζήτημα της φήμης θα έπρεπε να είναι το λιγότερο που θα έπρεπε να απασχολεί τις εν λόγω εταιρείας, καθώς υπάρχει επίσης η απειλή των κυβερνητικών κανονισμών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, για παράδειγμα, απαιτεί να τοποθετούνται καπάκια σε ορισμένα πλαστικά μπουκάλια στο πλαίσιο της οδηγίας της για τα πλαστικά μιας χρήσης. Οι εταιρείες έχουν προθεσμία μέχρι το τέλος του 2024 για να συμμορφωθούν, με ορισμένους περιβαλλοντολόγους να επικρίνουν τις προσπάθειες της Coca-Cola, λέγοντας ότι υπολείπονται.

«Είτε τα πλαστικά τους καπάκια είναι προσαρτημένα είτε όχι, η εταιρεία εξακολουθεί να παράγει δισεκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια για πέταμα κάθε χρόνο, βλάπτοντας το περιβάλλον, τις κοινότητές μας και το κλίμα μας και επηρεάζοντας την υγεία μας», δήλωσε ο Γκράχαμ Φορμπς, επικεφαλής του παγκόσμιου προγράμματος για τα πλαστικά στην Greenpeace USA.

Διαβάστε ακόμη

Eurogroup: «Θετική» 14η αξιολόγηση και μεγαλύτερη δημοσιονομική ελευθερία για την Ελλάδα

Πλειστηριασμοί: Έρχονται δύο ηχηρά σφυριά των 40 εκατ. ευρώ

Το σκέφτεται (ακόμα) ο πρωθυπουργός, η νέα ξένη επένδυση που έρχεται, το ραντεβού Κόκκαλη με Σταθόπουλο και το νέο φέσι της Frigoglass

Exit mobile version