search icon

Διεθνή

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί οι στρατηγικοί αναλυτές στέλνουν σήμα κινδύνου

Ο Ελον Μασκ μίλησε για ανάγκη αύξησης της χρήσης ορυκτών καυσίμων και η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων καταγράφει ήδη τις επιπτώσεις από την ενεργειακή κρίση

Οι πρόσφατες δηλώσεις του Ελον Μασκ για την ανάγκη άντλησης περισσότερου πετρελαίου και φυσικού αερίου προϊδεάζουν για τη μείωση της χρήσης  ηλεκτρικών αυτοκινήτων λόγω του αυξημένου κόστους της ενέργειας, σύμφωνα με το στέλεχος της Saxo Bank, Πίτερ Γκάρνρυ. 

Μιλώντας στο CNBC, o Γκάρνρυ τόνισε πως «παρατηρούμε σημαντική μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων καταγράφει σημαντική ανάπτυξη, αλλά υπάρχουν σοβαροί λόγοι ανησυχίας: «Δεν πιστεύω πως είναι τυχαία η έκκληση του Μασκ για τη συνέχιση της λειτουργίας των σταθμών πυρηνικής ενέργειας και της αύξησης της άντλησης πετρελαίου και φυσικού αερίου που έγινε στο Stavanger της Νορβηγίας. Όπως είπε ο Μασκ θα χρειαστούμε τους υδρογονάνθρακες για τη μετάβαση στην “πράσινη” ενέργεια και αυτό σημαίνει πως καταλαβαίνει ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων δεν πρόκειται να αυξηθούν κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης».

Οι δηλώσεις του Γκάρνρυ αναφέρονται σε πρόσφατη ομιλία του Μασκ κατά τη διάρκεια της Συνόδου ONS 2022 στη Νορβηγία. Ο πλουσιότερος επιχειρηματίας του κόσμου τόνισε πως «δεν είμαι αυτός που θα δαιμονοποιήσει τη χρήση υδρογονανθράκων. Οι υδρογονάνθρακες είναι αναγκαίοι αυτή τη στιγμή. Χωρίς αυτούς, η ανθρωπότητα δεν μπορεί να λειτουργήσει. Πιστεύω πως χρειαζόμαστε περισσότερους υδρογονάνθρακες καθώς μεταβαίνουμε σε μία ενεργειακά βιώσιμη οικονομία».

Ο Μασκ τόνισε τη σημασία της βελτίωσης της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) όπως υδροηλεκτρική, ηλιακή, γεωθερμική και αιολική και αυτοχαρακτηρίστηκε υποστηρικτής της πυρηνικής ενέργειας, τονίζοντας πως οι σταθμοί πυρηνικής ενέργειας θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν.

Ο ρόλος της ενεργειακής κρίσης

Οι ευρωπαϊκές οικονομίες βρίσκονται αντιμέτωπες με μία εξαιρετικά δύσκολη ενεργειακή κρίση και αύξηση του κόστους διαβίωσης που αναμένεται να συνεχιστεί τους επόμενους μήνες και έχει προκαλέσει ανησυχίες για δραματική μείωση της αγοράς και χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων .

Σημειωτέον πως στη Βρετανία, η νέα πρωθυπουργός Λιζ Τρας αναμένεται να προτείνει νέα μέτρα στήριξης της οικονομίας για την αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους διαβίωσης.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της βρετανικής οργάνωσης αυτοκινητιστών RAC, Ροντ Ντένις «παρά την πρόσφατη μείωση των τιμών της βενζίνης και του ντίζελ στα πρατήρια, η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο σπίτι αποτελεί -ακόμα- οικονομικότερη λύση» αλλά υπογραμμίζει τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης σε ολόκληρη την οικονομία. «Γνωρίζουμε πως οι εταιρείες ενέργειας για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν μπορούν παρά να αυξήσουν τις τιμές τους, δεδομένου του αυξημένου κόστους λειτουργίας τους».

Σύμφωνα με επικαιροποιημένα δεδομένα της Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), οι καταχωρήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων στη Βρετανία άγγιξαν τις 10.006 τον Αύγουστο, καταγράφοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 35,4%. 

H SMMT, όμως, τόνισε πως το ποσοστό αυτό μειώνεται αισθητά, δεδομένου του ότι βρίσκεται στο 48,8% σε συνολική ετήσια βάση σε σχέση με το αντίστοιχο 101,9% της περιόδου 2020-2021.

Όσο για τον Γκάρνρυ, τόνισε πως οι αγορές θα αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα προσαρμογής στη νέα πραγματικότητα στο εγγύς μέλλον: «εάν μελετήσουμε τις αγορές από τα μέσα του 2008 μέχρι τα τέλη του 2020, θα δούμε πως επρόκειτω για bull markets (ανοδικές αγορές) όσον αφορά τις βιομηχανίες του software, της υγείας, της διασκέδασης, των μέσων ενημέρωσης και των λοιπών μη απτών υπηρεσιών. Από το Νοέμβριο του 2020 με την έλευση των εμβολίων για τον κορωνοϊό, οι κλάδοι των πραγματικών προϊόντων έχουν ανακάμψει και σε αυτούς περιλαμβάνεται και η αυτοκινητοβιομηχανία. Παρ’ όλα αυτά, η περίοδος μετάβασης θα είναι πολύ δύσκολη για τη συγκεκριμένη βιομηχανία λόγω της τρέχουσας κρίσης».

Διαβάστε επίσης

Λαγκάρντ: Περαιτέρω αύξηση των επιτοκίων εάν δεν μειωθεί ο πληθωρισμός

Reuters: Έως το τέλος του 2022 η πρόωρη αποπληρωμή 2,7 δισ. για τα δάνεια του πρώτου μνημονίου

Goldman Sachs: Έρχονται και διακοπές λειτουργίας στις ευρωπαϊκές βιομηχανίες

Exit mobile version