Η βρετανική κυβέρνηση, αναζητώντας νέες πηγές εσόδων ενόψει της παρουσίασης του προϋπολογισμού σε περίπου τρεις εβδομάδες, εξετάζει την επιβολή φόρου στα ηλεκτρικά οχήματα. Στόχος, όπως υποστηρίζει, είναι η χρηματοδότηση του οδικού δικτύου να γίνεται από όλους τους οδηγούς και όχι μόνο από όσους χρησιμοποιούν βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα.

«Ο φόρος καυσίμων αφορά μόνο τη βενζίνη και το ντίζελ, ενώ δεν υπάρχει ανάλογος μηχανισμός για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θέλουμε ένα πιο δίκαιο και ισορροπημένο σύστημα για όλους», ανέφερε κυβερνητικός εκπρόσωπος. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το ζητούμενο είναι ένα πλαίσιο όπου «οι δρόμοι, οι υποδομές και οι δημόσιες υπηρεσίες χρηματοδοτούνται ισόποσα από όλους τους χρήστες», χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες για τις επιλογές που βρίσκονται υπό επεξεργασία.

Όπως αποκαλύπτει η Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς μελετά την επιβολή χρέωσης 3 πενών (περίπου 3,5 λεπτών του ευρώ) ανά μίλι (1,6 χλμ.) που διανύεται από ηλεκτρικό όχημα. Αν εφαρμοστεί από το 2028, μετά από δημόσια διαβούλευση, το κόστος για έναν μέσο οδηγό θα έφτανε τις 250 λίρες ετησίως, ενώ τα έσοδα για το κράτος θα μπορούσαν να αγγίξουν τα 1,8 δισ. λίρες κάθε χρόνο στην επόμενη δεκαετία.

Η ομοσπονδία της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας SMMT προειδοποιεί πως ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν «στρατηγικό λάθος». Όπως υποστηρίζει, θα επιβάρυνε έναν κλάδο που ήδη δυσκολεύεται να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, θα αποθάρρυνε τους καταναλωτές και θα επηρέαζε αρνητικά τις επενδύσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ήδη χώρες όπως η Ισλανδία και η Νέα Ζηλανδία εφαρμόζουν «χιλιομετρική φορολόγηση» για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου 1 στα 4 νέα οχήματα που πωλούνται είναι αμιγώς ηλεκτρικό, κυρίως λόγω των κρατικών επιδοτήσεων.

Το Γραφείο με Αρμοδιότητα τον Προϋπολογισμό (OBR) εκτιμά ότι τα έσοδα από τους φόρους στα καύσιμα θα φτάσουν τις 24,4 δισ. λίρες το 2025-2026, περίπου το 2% των συνολικών κρατικών εσόδων.

Η Ρέιτσελ Ριβς, η οποία έχει ήδη αυξήσει ορισμένους φόρους, κυρίως για τις επιχειρήσεις, και έχει περιορίσει τις δημόσιες δαπάνες, βρίσκεται τώρα υπό πίεση να εξυγιάνει τα δημόσια οικονομικά χωρίς να επιβαρύνει περαιτέρω την εύθραυστη οικονομική ανάπτυξη. Ο βρετανικός Τύπος αναφέρει πως, πέρα από τον φόρο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εξετάζονται και αυξήσεις στη φορολογία εισοδήματος ή στον ΦΠΑ, παρά τις προηγούμενες δεσμεύσεις των Εργατικών πως δεν θα προχωρήσουν σε τέτοιες αλλαγές.

Διαβάστε ακόμη

Τζον Άρντιλ (Exxon Mobil): 5 έως 10 δισ. δολ. η επένδυση για τις γεωτρήσεις στο Ιόνιο

Στάσσης στο P-TEC: Η Ελλάδα θα κάνει την έκπληξη – Mπορούμε να παραδώσουμε το AI factory σε 2-3 χρόνια

Αποκαλυπτήρια για τον τρίτο στρατηγικό μετασχηματισμό της METLEN (vid+pic) (upd)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα