search icon

Διεθνή

ΗΠΑ: Ιστορική νίκη για το συνδικάτο αυτοκινήτου – Η «εισβολή» του UAW στα εργοστάσια των ξένων εταιρειών

Μετά την επιτυχημένη απεργία πέρυσι σε GM, Ford και Stellantis, το UAW επενδύει 40 εκατ. δολάρια για να διευρύνει την επιρροή του στους εργαζόμενους των μονάδων των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών που λειτουργούν στις ΗΠΑ - Η αρχή έγινε από το εργοστάσιο της Volkswagen στο Τενεσί

Ως τεράστια όσο και ιστορική νίκη του αμερικανικού συνδικάτου των εργαζομένων στον κλάδο αυτοκινήτου, την πρώτη μετά την επιτυχημένη γενική απεργία του United Auto Workers πέρυσι, χαρακτηρίζεται από τους αναλυτές η απόφαση του προσωπικού στο εργοστάσιο της γερμανικής Volkswagen στο Τενεσί να υπερψηφίσουν την πρόταση για το σχηματισμό συνδικάτου. Με τον τρόπο αυτό διευρύνεται για πρώτη φορά η επιρροή του ήδη ισχυρού UAW σε εργαζόμενους μονάδων ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών που λειτουργούν στις ΗΠΑ.

Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι στο Τενεσί υπερψήφισαν σε ποσοστό 73% την πρόταση να σχηματίσουν συνδικάτο και να ενταχθούν έτσι στις τάξεις του UAW, διαμαρτυρόμενοι για τους χαμηλούς μισθούς που δίνει η Volkswagen σε σχέση με τις καλύτερες απολαβές που διασφάλισε πέρυσι το UAW για τα μέλη του.

Αντιστοίχως για το United Auto Workers αποτελεί το πρώτο αποφασιστικό βήμα για την επίτευξη του νέου στόχου που έχει θέσει, που είναι να διευρύνει την επιρροή του σε εργοστάσια ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών επί αμερικανικού εδάφους και έτσι να ενδυναμώσει τη συλλογική φωνή του κλάδου.

Μάλιστα για το σκοπό αυτό το UAW έχει διαθέσει περίπου 40 εκατ. δολάρια σε μια εθνική καμπάνια για την αφύπνιση των περίπου 150.000 εργαζομένων σε μονάδες περίπου 12 ξένων εταιρειών, που για την ώρα δεν καλύπτονται από κάποιο συνδικάτο.

Πρόκειται για τις αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Volkswagen, Mercedes, Honda, Hyundai, Nissan, Toyota, Mazda, Subaru, Rivian, Lucid και Volvo.

Στην εν λόγω λίστα βρίσκεται και μια αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, η Tesla, η οποία λόγω της σκληρής γραμμής του Έλον Μασκ έχει καταφέρει να κρατήσει, τουλάχιστον για την ώρα, τον συνδικαλισμό έξω από τις πύλες της.

Το αμερικανικό συνδικάτο αριθμεί σήμερα 146.000 μέλη μεταξύ των τριών μεγάλων εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών, την GM, την Ford και την Stellantis, στις οποίες και επικεντρώθηκε η παρατεταμένη απεργία που διεξήγαγε πέρυσι πετυχαίνοντας επωφελείς νέες συμβάσεις για τους εργαζόμενους, μεταξύ άλλων με αυξήσεις κατά 25% για την επόμενη τετραετία.

Ειδικά στο εργοστάσιο της VW στο Τενεσί το αμερικανικό συνδικάτο έχει δοκιμάσει κι άλλες φορές στο παρελθόν να… στρατολογήσει τους εργαζόμενους, δίχως να τα καταφέρει. Αυτή τη φορά το κατάφερε, παρά το γεγονός ότι η διοίκηση υποστήριζε ότι στους εργαζόμενους έχουν δοθεί αυξήσεις ακριβώς στον απόηχο του περσινού deal του WAU με τις αμερικανικές “αδελφές” του Ντιτρόιτ.

Μετά την επιτυχία στο Τενεσί, το UAW ήδη ανεβάζει ταχύτητα για τον αμέσως επόμενο στόχο του που είναι η επίσης γερμανική Mercedes. Στα μέσαί Μαΐου θα στηθεί κάλπη για τον ίδιο σκοπό, ήτοι τη δημιουργία συνδικάτου και την ένταξη στο UAW, από τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο της Mercedes στην Αλαμπάμα. Η συγκεκριμένη μάχη προμηνύεται πιο δύσκολη, καθώς η Mercedes αντιμάχεται τη ψηφοφορία, σε αντίθεση με την VW που είχε κρατήσει αποστάσεις και ουδέτερη στάση από τη διαδικασία.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, αμερικανικά media σχολιάζουν πως το συνδικαλιστικό κίνημα σε όλους τους κλάδους στις ΗΠΑ έχει ενισχυθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, κυρίως δε, μετά την κρίση της πανδημίας.

* Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Central Labor Council of Tennessee

Διαβάστε ακόμη

Σαν σήμερα πριν 35 χρόνια ο Ανδρέας Παπανδρέου αναφωνεί το «Τσοβόλα δώσ’ τα όλα» – Το παρασκήνιο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version