Η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ της Κίνας, Luckin Coffee, εισέρχεται επισήμως στην αμερικανική αγορά, εγκαινιάζοντας τα δύο πρώτα καταστήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη.

Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση που ανεβάζει αισθητά τον ανταγωνισμό για τη Starbucks, καθώς επίσης και για άλλες δημοφιλείς αλυσίδες, όπως είναι για παράδειγμα, η Dutch Bros, οι οποίες ήδη απευθύνονται στην Gen Z γενιά, με οικονομικά και viral από το TikTok ροφήματα.

Τα δύο πρώτα καταστήματα της Luckin στις ΗΠΑ που ανοίγουν τις πόρτες τους, θα βρίσκονται το ένα στο Greenwich Village, κοντά στην πάντα δραστήρια πανεπιστημιούπολη του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, και το δεύτερο στην περιοχή NoMad. Η εταιρεία δεν απάντησε στο αίτημα σχολιασμού του CNN, ωστόσο έχει ήδη ξεκινήσει εκστρατεία προβολής μέσω της ιστοσελίδας και των social media της, με προωθητικές ενέργειες, όπως προσφορές, εκπτωτικά κουπόνια και δώρα για τους πρώτους πελάτες.

Ποια είναι η Luckin Coffee;

Η Luckin ιδρύθηκε το 2017 και επικεντρώνεται κυρίως σε ένα νεανικό κοινό, με μοντέλο λειτουργίας που βασίζεται στις παραγγελίες μέσω κινητού τηλεφώνου, την απουσία μετρητών και την απλοποιημένη εμπειρία takeout. Στην Κίνα, τα ροφήματά της κοστίζουν κατά περίπου 30% λιγότερο από εκείνα της εταιρείας Starbucks.

Από τα καταστήματά της απουσιάζουν οι παραδοσιακές υπηρεσίες των μεγάλων coffee chains, γεγονός που της επιτρέπει να επεκτείνεται γρήγορα και με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Οι καταναλωτές υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το κινητό τους για να κάνουν παραγγελίες, μια πρακτική που εδραιώνεται και στην αγορά των ΗΠΑ, καθώς τα loyalty προγράμματα και οι ψηφιακές παραγγελίες επιτρέπουν στις εταιρείες να συλλέγουν δεδομένα και να ενισχύουν τη συχνότητα επισκέψεων.

Το μενού της Luckin περιλαμβάνει τις κλασικές επιλογές ενός σύγχρονου καφέ, cold brews, ζεστά ροφήματα, matcha, ενώ signature επιλογές είναι τα παγωμένα ροφήματα με φρούτα, όπως ανανά ή βατόμουρο, και τα πολύχρωμα «Refreshers» με βάση το γάλα καρύδας και χυμούς φρούτων. Προσφέρεται επίσης μικρή ποικιλία από γλυκίσματα.

Γιατί υποχωρεί η Starbucks στην Κίνα

Η πιο εντυπωσιακή πτυχή της ιστορίας της Luckin είναι η κυριαρχία της απέναντι στην Starbucks στην κινεζική αγορά. Ήδη από το 2019, η Luckin ξεπέρασε τη Starbucks στον αριθμό καταστημάτων στην Κίνα, γεγονός που ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή της για περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό.

Την ίδια χρονιά, η εταιρεία υπέβαλε αίτηση για αρχική δημόσια προσφορά (IPO), όμως το 2020 αναγκάστηκε να υποχωρήσει μετά την παραδοχή ότι είχε «μαγειρέψει» τα οικονομικά της στοιχεία. Ακολούθησε η διαγραφή της από τον Nasdaq, ενώ ο τότε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αποπέμφθηκαν. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ επέβαλε στην εταιρεία πρόστιμο ύψους 180 εκατ. δολαρίων.

Μετά το σκάνδαλο, η Luckin επέστρεψε στην ασιατική της βάση, όπου και ανασυντάχθηκε. Σήμερα, διαθέτει περισσότερα από 22.000 καταστήματα στην Κίνα και αρκετές δεκάδες στη Σιγκαπούρη. Το 2023, τα έσοδα της Luckin στην Κίνα ξεπέρασαν τα Starbucks για πρώτη φορά – ένα σημαντικό πλήγμα για την αλυσίδα του Σιάτλ, η οποία εξακολουθεί να αγωνίζεται να διεισδύσει στην αγορά. Η Starbucks φέρεται να προσέλκυε αγοραστές για ένα μέρος των δραστηριοτήτων της στην Κίνα, στο πλαίσιο των ευρύτερων σχεδίων ανάκαμψης του διευθύνοντος συμβούλου Μπράιαν Νίκολ, αλλά η εταιρεία έκτοτε αρνήθηκε ότι τα καταστήματά της στην Κίνα είναι προς πώληση.

Το μεγάλο στοίχημα

Αν και η στρατηγική της Luckin έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική στην κινεζική αγορά, το αν θα πετύχει αντίστοιχα στις ΗΠΑ παραμένει ανοιχτό ερώτημα, ειδικά αν ληφθεί υπόψη, ότι η Starbucks μετράει ήδη πάνω από 50 χρόνια παρουσίας στην αμερικανική αγορά.

Διαβάστε ακόμη 

JP Morgan: Η στρατηγική της Ελλάδας στις αγορές ομολόγων το β’ εξάμηνο – Οι εκτιμήσεις για την Ευρωζώνη

The Banker: Οι ελληνικές τράπεζες επιστρέφουν στη διανομή μερισμάτων μετά από 16 χρόνια

Δασικές πυρκαγιές: Παγκόσμια επιτήρηση από το Διάστημα με τεχνητή νοημοσύνη (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα