search icon

Διεθνή

Μελλοντική ερώτηση: Θα μπαίνουμε σε κρύα και σκοτεινά σουπερμάρκετ;

Τα Aldi περιορίζουν τις ώρες λειτουργίας τους - Άλλες αλυσίδες αμφισβητούν το μέτρο εξοικονόμησης ενέργειας - Οι πελάτες όμως θέλουν τα καταστήματα φωτισμένα και ζεστά

Πόσα φώτα και πόση θέρμανση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δίχως να ξεφύγει το κόστος ενέργειας; Σύμφωνα με τους νέους κανόνες εξοικονόμησης ενέργειας στη Γερμανία, τα γραφεία σε δημόσια κτίρια μπορούν να θερμανθούν μέχρι και 19 βαθμούς, ενώ σε άδεια γραφεία η θέρμανση θα κλείνει. Μνημεία και αξιοθέατα δεν φωταγωγούνται πλέον και οι διαφημιστικές αφίσες φωτίζονται μόνο για μερικές ώρες.

Από την πλευρά τους οι εταιρίες συγκεντρώνουν περισσότερους εργαζόμενους σε λιγότερα γραφεία ή τους δίνουν τη δυνατότητα τηλεργασίας. Όπως και στους δημόσιους χώρους έτσι και στα γραφεία των ιδιωτικών εταιριών η θέρμανση δεν θα ξεπερνά τους 19 βαθμούς, ενώ για στους εργαζόμενους δεν αποκλείεται να δοθούν ακόμα και κουβέρτες.

Νωρίτερα θα κλείνουν τα σουπερμάρκετ της Aldi

Ριζικές αλλαγές και στο λιανικό εμπόριο, όπου όλοι οι χώροι φωτίζονται και με το παραπάνω, έτσι ώστε να καλλιεργηθεί στους εισερχόμενους μια διάθεση κατανάλωσης. Στις βιτρίνες δυνατοί προβολείς φωτίζουν τα προϊόντα προσελκύοντας τους πελάτες στα καταστήματα. Η αλυσίδα σουπερμάρκετ Aldi-Nord περιορίζει το ωράριο λειτουργίας στα 2.200 υποκαταστήματά της κατά μία ώρα: «Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς θέλουμε να συμβάλουμε στην κοινή προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας», αναγράφεται στις εισόδους των εκπτωτικών σουπερμάρκετ.

Οι άλλες αλυσίδες σουπερμάρκετ αμφιβάλλουν αν η Aldi θα εξοικονομήσει με αυτό τον τρόπο σημαντική ποσότητα ενέργειας. «Η εξοικονόμηση θα είναι υπερβολικά περιορισμένη», γράφει ο Ράιμουντ Έσερ από το τμήμα επικοινωνίας του γερμανικού κολοσσού Rewe απαντώντας σε ερώτηση της DW. Και σημειώνει ότι το 50% της ενεργειακής κατανάλωσης των σουπερμάρκετ αφορά τα ψυγεία, τα οποία λειτουργούν ανεξάρτητα από το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων.

Το ζήτημα της ενεργειακής απόδοσης αποτελεί εδώ και καιρό προτεραιότητα, γράφουν κολοσσοί σουπερμάρκετ, όπως η Edeka ή ο όμιλος Schwarz, στον οποίο ανήκουν οι αλυσίδες Lidl και Kaufland. Όπου είναι δυνατόν τοποθετούνται φωτοβολταϊκά συστήματα για να καλύψουν έστω και εν μέρει τις ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια. Rewe και Edeka σημειώνουν στις απαντήσεις τους ότι σχεδόν όλα τα ψυγεία τους διαθέτουν γυάλινες πόρτες. Παράλληλα τα σουπερμάρκετ, όπως τα Lidl, έχουν ήδη αντικαταστήσει τους λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας με LED, που καταναλώνουν ακόμα λιγότερο.

 

Διαβάστε περισσότερα στην Deutsche Welle

Exit mobile version