Μετά από μήνες συζητήσεων και πληροφοριών περί επικείμενου… deal, τελικά οι υπογραφές έπεσαν σήμερα μεταξύ της γερμανικής Lufthansa και της ιταλικής κυβέρνησης για την πώληση μειοψηφικού μεριδίου στην ITA Airways (ήτοι δηλαδή την πρώην Alitalia).

Την είδηση έκανε γνωστή το υπουργείο Οικονομικών της χώρας, με επίσημη ανακοίνωση, αποφεύγοντας ωστόσο να αποκαλύψει τους οικονομικούς όρους της συμφωνίας. Αν και πληροφορίες κάνουν λόγο για ποσό ύψους 320 με 330 εκατ. ευρώ για το 41% της εταιρείας, με επιλογή για μεταγενέστερη διεύρυνση του μεριδίου και ανάληψη του πλήρους ελέγχου της από τον γερμανικό αερομεταφορέα.

Το υπουργείο περιορίστηκε μόνο να δηλώσει πως το σχέδιο που έχει καταρτίσει η Lufthansa στοχεύει σε έσοδα ύψους 2,5 δισ. ευρώ τη φετινή χρονιά, τα οποία θα αυξηθούν στα 4,1 δισ. ευρώ μέχρι το 2027.

Το σχέδιο και οι επενδύσεις του γερμανικού ομίλου που ποντάρει όχι μόνο στην ενίσχυση της παρουσίας του στη νότια Ευρώπη, αλλά κυρίως στη χρήση της Ιταλίας ως βάση για πολλές πτήσεις μεγάλης διάρκειας είναι να διευρύνει τον στόλο της ITA, από τα 71 στα 94 αεροσκάφη μέσα στην επόμενη τετραετία.

Για τον ίδιο λόγο σχεδιάζει και νέες προσλήψεις που θα αυξήσουν το προσωπικό στους 5.500 εργαζόμενους.

Το αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης θα μετατραπεί σε βασικό hub για τον Όμιλο και τις πτήσεις μεγάλης διάρκειας, ενώ μεγάλη έμφαση θα δοθεί και στο αεροδρόμιο του Μιλάνο ως επιχειρηματικό και χρηματοοικονομικό hub.

Θυμίζουμε ότι η ITA γεννήθηκε από τις… στάχτες της Alitalia, τον Οκτώβριο του 2021, αρχικά με υψηλές φιλοδοξίες για μια νέα αρχή. Όμως, «σκόνταψε» γρήγορα στον τεράστιο σκόπελο της πανδημίας που ανέτρεψε τα πάντα στον ταξιδιωτικό κλάδο. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να κριθεί αναγκαία η διασφάλιση ενός αγοραστή ή στρατηγικού εταίρου, ήδη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Το κόμμα της νυν πρωθυπουργού, Τζόρτζια Μελόνι, είχε κάνει πολύ… φασαρία για την στρατηγική ανάγκη ο εθνικός αερομεταφορέας να κρατηθεί σε ντόπια «χέρια» και υπό τον έλεγχο του κράτους, όμως τελικά ο νέος συντηρητικός κυβερνητικός συνασπισμός δεν παρέκκλινε από τη διαδικασία που είχε ξεκινήσει για τον εντοπισμό αγοραστή.

Τελικά, η Lufthansa ήταν η μόνη εταιρεία που υπέβαλε επίσημη προσφορά, νωρίτερα φέτος.

Η συμφωνία θα πρέπει να επικυρωθεί από τις αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ, μια διαδικασία που δεν θα είναι πολύ εύκολη δεδομένου ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας λειτουργεί ήδη την Air Dolomiti, στη βόρεια Ιταλία.

Διαβάστε ακόμη

ΗΠΑ: Ποια είναι η χρεοκοπημένη τράπεζα με τους (πολύ) πλούσιους εργαζόμενους (πίνακας)

Λουκέτο για τα Kitchen Lab του Άκη Πετρετζίκη

Nvidia: Ένα βήμα πριν από κεφαλαιοποίηση ύψους $1 τρισ. (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ