Η ισορροπία μεταξύ της παραγωγικότητας και της εξουθένωσης, λόγω της δουλειάς είναι πολλές φορές είναι λεπτή. Ακολουθούν έξι τρόποι για να αναρρώσει κάποιος από το burnout, ή ακόμη καλύτερα, να μην βρεθεί εξαρχής σε αυτό το σημείο:

1. Προσδιορίστε κάτω από ποιες συνθήκες είστε παραγωγικοί

Οι πιο πολλοί από εμάς, έχουμε τις περισσότερες δυνάμεις όταν έχουμε κοιμηθεί αρκετές ώρες, έχουμε φάει υγιεινά και έχουμε αθληθεί.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια τεχνάσματα που βοηθούν τον καθένα ξεχωριστά να νιώσει καλύτερα. Ενα παράδειγμα είναι να μην καταναλώσει καφεΐνη πριν από μία σημαντική συνάντηση.

2. Δώστε προτεραιότητα στην ξεκούραση

Αντί να ξεκουράζεται κανείς όταν πλέον δεν έχει άλλη ενέργεια, θα πρέπει να θέσει ως προτεραιότητα το να «παίρνει ανάσες» τακτικά. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι πρέπει να απομακρυνόμαστε πλήρως από τις απαιτήσεις της εργασίας σε τακτική βάση, προκειμένου να χαλαρώνουμε, να επαναφορτιζόμαστε και να αναρρώνουμε από το στρες στο χώρο εργασίας.

Στην πραγματικότητα το συνεχές άγχος οδηγεί σε εξάντληση. Όταν διακόπτουμε σκόπιμα τον κύκλο του στρες, το άγχος δεν έχει την ευκαιρία να γίνει χρόνιο, με αποτέλεσμα να μην παθαίνουμε burnout. Ακόμη και τα «μικροδιαλείμματα» που γίνονται κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας – πέντε ή 10 λεπτά έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά στη μείωση του άγχους.

3. Προσδιορίστε τι μπορείτε να αλλάξετε προς το καλύτερο

Κάντε μία λίστα με τα πράγματα που μπορείτε να αλλάξετε – ακόμη και αν αυτά είναι μικρά – έτσι ώστε να μειώσετε τον φόρτο εργασίας σας.

Ισως μπορείτε να αναδιανείμετε εργασίες μεταξύ των μελών της ομάδας, να ζητήσετε παράταση στις προθεσμίες ή επιπλέον υποστήριξη, να βάλετε όρια στο ωράριο εργασίας ή να προσαρμόσετε το πρόγραμμά σας με τρόπο που να υποστηρίζει καλύτερα την ευημερία και την απόδοσή σας.

4. Κάντε παρέες στη δουλειά

Η ύπαρξη υποστηρικτικών σχέσεων στην εργασία μετριάζει το άγχος που σχετίζεται με τις απαιτήσεις της δουλειάς και μειώνει τον κίνδυνο εξουθένωσης. Οι κοινωνικές συνδέσεις αυξάνουν την ανθεκτικότητά μας στο άγχος και μας παρέχουν ένα σύστημα υποστήριξης που μπορεί να μας βοηθήσει να πλοηγηθούμε σε δύσκολες καταστάσεις και να διαχειριστούμε το εργασιακό άγχος.

5. Επανασυνδεθείτε με τις αξίες σας

Οι συγκρούσεις αξιών είναι ιδιαίτερα επιζήμιες, επειδή σχετίζονται με τον πυρήνα του ποιοι είμαστε, τι πιστεύουμε και συχνά, τι θεωρούμε σωστό και λάθος.

Μερικές φορές, οι συγκρούσεις αξιών συμβαίνουν επειδή προσπαθούμε να ευχαριστήσουμε τους άλλους ή νιώθουμε την ανάγκη να διαμορφώσουμε την προσωπικότητά μας στην εταιρική μας κουλτούρα προκειμένου να ταιριάζουμε σε αυτή ή να ξεχωρίσουμε από τους άλλους.

Ουσιαστικά δεν πρέπει να ενεργούμε με τρόπο που να έρχεται σε σύγκρουση με τον αυθεντικό μας εαυτό, διότι είναι εγγενώς αγχωτικό.

6. Ζητήστε επαγγελματική βοήθεια

Εάν η επαγγελματική εξουθένωση έχει γίνει η νέα σας πραγματικότητα και δεν ξέρετε πώς να επιστρέψετε έναν υγιή τρόπο ζωής, τότε έχει έρθει η ώρα να απευθυνθείτε σε κάποιο επαγγελματία. Ο ειδικός σε θέματα ηγεσίας Κρις Μπίτινγκερ ανακάλυψε ότι η καθοδήγηση στελεχών βοηθά στην πρόληψη της εξουθένωσης, ακόμη και όταν οι ηγέτες βιώνουν μέτριο έως σοβαρό άγχος που σχετίζεται με την εργασία.

Διαβάστε ακόμη

Εαρινές προβλέψεις Κομισιόν: Ανάπτυξη 2,2% το 2024 και 2,3% το 2025 στην Ελλάδα

Μητσοτάκης: Η βελτίωση της πρωτοβάθμιας Υγείας συμβάλει στο να παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες (vid)

Ο επόμενος καφές που θα πιείτε μπορεί να είναι «συνθετικός»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ