Πράσινο φως άναψε η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το ντιλ που συνενώνει Public και Media Markt υπό τον όμιλο Olympia Group, συμφερόντων του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού. Μία συμφωνία που δημιουργεί τον  μεγαλύτερο omnichannel retailer ειδών τεχνολογίας, ψυχαγωγίας, πολιτισμού και οικιακών συσκευών και φέρνει ριζικές αλλαγές και νέες ισορροπίες στον κλάδο.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε η Ολομέλεια στη συνεδρίαση της στις 5 Νοεμβρίου έκρινε πως η απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου της εταιρίας «Olympia Group Ltd» επί των εταιριών Media Saturn Electronics Hellas Commercial and Holding S.A. και Media-Saturn Griechenland Beteiligungen GmbH, με σκοπό εν τέλει την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί της επιχείρησης καταστημάτων λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών ευρείας κατανάλωσης που λειτουργούν υπό το εμπορικό σήμα Media Markt στην Ελλάδα (…) δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού, στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.»

Το αποτέλεσμα ήταν εν πολλοίς αναμενόμενο, όπως είχε γράψει πρόσφατα το ΝΜ, με δεδομένο ότι η και η εισήγηση προς την Ολομέλεια ήταν θετική

Η νέα εταιρεία

Πλέον με βάση τη συμφωνία θα δημιουργηθεί μία νέα, κοινή εταιρεία, στην οποία οι Γερμανοί της Media Markt θα διατηρήσουν το 25%, κάτω από την οποία θα λειτουργούν τόσο τα καταστήματα της Public όσο και της Media Markt. Ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, CEO των Public, θα αναλάβει τη θέση του CEO στη νέα εταιρεία που θα περιλαμβάνει και τις δύο μάρκες και που θα έχει πάνω από  2.300 εργαζόμενους.

Ενδεικτικό του μεγέθους, αλλά και του ειδικού βάρους της νέας εταιρείας είναι πως ο τζίρος για το 2019 θα ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, το νέο εγχείρημα ξεκινά με μια «προίκα» 67 φυσικών και 4 ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο (public.gr, public-cyprus.co.cy, publicbusiness.gr, mediamarkt.gr) στα ράφια των οποίων οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν περισσότερους από 1.500.000 κωδικούς προϊόντων.

Στη φαρέτρα της νέας εταιρείας συμπεριλαμβάνονται το Public Marketplace, το πρώτο ελληνικό marketplace, που έκανε την είσοδό του στην ελληνική αγορά το Μάιο του 2018 με στόχο να προσφέρει ακόμη περισσότερες επιλογές στον καταναλωτή και να δώσει τη δυνατότητα σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν το δικό τους shop in shop στο public.gr αλλά και το Public Business που λάνσαρε το Public πριν 2 χρόνια, μία ολοκληρωμένη λύση που καλύπτει τις ανάγκες των όλων των επιχειρήσεων μικρών και μεγάλων.

Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία της επισκεψιμότητας, μια και από τα φυσικά και τα Online καταστήματα της νέας εταιρείας περνούν συνολικά περισσότεροι από 100 εκατ. άνθρωποι σε ετήσια βάση.

Η διαδικασία της ενοποίησης των δραστηριοτήτων των δύο εταίρων  αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020.
Νέο μοντέλο retail

Σε κάθε περίπτωση πάντως τα δίκτυα καταστημάτων των Public και MediaMarkt και τα 2 brands παραμένουν ως έχουν σε όλα τα επίπεδα. Ωστόσο θα υπάρχει μία στενή συνεργασία με στόχο να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό μοντέλο πωλήσεων λιανικής για την ελληνική αγορά μέσω της προσφοράς της μεγαλύτερης  γκάμας κορυφαίων προϊόντων και αξεπέραστων υπηρεσιών, αλλά και μιας μοναδικής πολυκαναλικής εμπειρίας για τους καταναλωτές, η οποία θα προσφέρει την καλύτερη αγοραστική εμπειρία στην καλύτερη τιμή.

Παράλληλα η συμφωνία αναμένεται να φέρει διευρυμένες ευκαιρίες ανάπτυξης σε προμηθευτές και συνεργάτες που προσβλέπουν σε σημαντικά οφέλη.

Ο αντίκτυπος στο λιανεμπόριο

Η συμφωνία ανάμεσα στην Public και τη Media Markt εκτιμάται ότι θα έχει θετικό αντίκτυπο και σε ολόκληρο το λιανεμπόριο στην Ελλάδα, αποτελώντας παράδειγμα θετικής εξέλιξης για τον κλάδο.

Η MediaMarkt που ανήκει στον Όμιλο CECONOMY, παραμένει στην Ελλάδα και ενδυναμώνεται  μέσα από ένα στρατηγικό εταίρο, την Public, ένα  δυνατό τοπικό παίχτη, με ισχυρή λειτουργική κερδοφορία και σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων τα τελευταία χρόνια. Αυτές οι επιδόσεις  τροφοδότησαν την απόφαση του διεθνή κολοσσού MediaMarkt  να δώσει ψήφο εμπιστοσύνης, παραμένοντας στην ελληνική αγορά.

H Public, μέλος του Ομίλου Olympia, με την κίνηση αυτή εισέρχεται πιο δυναμικά σε μια αγορά, αυτή των οικιακών-καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, αξιοποιώντας ως “όχημα” την MediaMarkt, η οποία στα 14 σχεδόν χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά κατάφερε να “χτίσει” ένα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, διατηρώντας παράλληλα έναν τζίρο της τάξης των  190 εκατ. ευρώ με μόνο 12 καταστήματα.

Ο κύκλος εργασιών της Retail World Α.Ε. για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241,0 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.