Η μετοχή που προσέφερε τις καλύτερες αποδόσεις στον κλάδο πολυτελών ειδών την τελευταία δεκαετία δεν ανήκει σε κάποιον γαλλικό ή ιταλικό οίκο, όπως η Hermès, αλλά στην αμερικανική Tapestry, εταιρεία πίσω από το brand Coach. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Ralph Lauren.
Η μετοχή της Ralph Lauren έχει ενισχυθεί κατά 29% από τις αρχές του 2025, ενώ η Tapestry κατά 55%, αφού ήδη το 2024 είχε προσφέρει αποδόσεις άνω του 60%. Εντυπωσιακές επιδόσεις για brands που θεωρούνταν «φτωχοί συγγενείς» της ευρωπαϊκής πολυτέλειας.
Οι πρόσφατες ανακοινώσεις αποτελεσμάτων αποκάλυψαν όλο και μεγαλύτερο χάσμα ανάμεσα στις ευρωπαϊκές και αμερικανικές μάρκες. Οι πωλήσεις της Coach αυξήθηκαν 13% το τελευταίο τρίμηνο, ενώ της Ralph Lauren 11%. Μόνο ορισμένα ευρωπαϊκά brands υψηλής στόχευσης, όπως Hermès, Brunello Cucinelli και η Miu Miu της Prada, κατάφεραν να ακολουθήσουν αυτούς τους ρυθμούς.
Αντίθετα, για ονόματα όπως Gucci και Louis Vuitton η ζήτηση μειώνεται. Κατά μέσο όρο, οι ευρωπαϊκοί οίκοι πολυτελείας κατέγραψαν πτώση πωλήσεων 3% το τελευταίο τρίμηνο, σύμφωνα με την Bank of America.
Η επιτυχία των Coach και Ralph Lauren αποδίδεται στη στροφή στους νεότερους καταναλωτές. Η Coach προσέλκυσε 1 εκατ. νέους πελάτες στη Β. Αμερική, κυρίως από τις γενιές GenZ και millennial. Οι ευρωπαϊκοί οίκοι, αυξάνοντας απότομα τις τιμές τους, απέκλεισαν μεγάλο μέρος του νεανικού και μεσαίου κοινού. Ενδεικτικά, στην ιστοσελίδα της Gucci μόλις τρεις τσάντες κοστίζουν κάτω από 1.000 δολάρια, ενώ η Ralph Lauren προσφέρει περισσότερα από 150 μοντέλα σε αυτό το εύρος τιμών.
Παράλληλα, οι αμερικανικές μάρκες επενδύουν στην εικόνα τους: η Coach δαπανά το 10% των πωλήσεών της σε διαφήμιση και η Ralph Lauren το 7%, από περίπου 4% ιστορικά. Η Coach κατέκτησε θέση στο top 5 του Lyst Index δύο συνεχόμενα τρίμηνα, δίπλα σε brands όπως Prada και Miu Miu, ενώ η Ralph Lauren ανέβηκε στο top 20, ξεπερνώντας Gucci και Balenciaga.
Όπως σημειώνει η αναλύτρια Aneesha Sherman της Bernstein, «παλιότερα ένας πελάτης της Louis Vuitton δεν θα ήθελε ούτε νεκρός να τον δουν με τσάντα Coach· σήμερα αποτελεί αποδεκτή εναλλακτική».
Στην Κίνα, η στροφή σε πιο προσιτές επιλογές έδωσε ώθηση στις πωλήσεις της Ralph Lauren (+30%) και της Coach (+22%), την ώρα που οι ευρωπαϊκοί οίκοι καταγράφουν επιβράδυνση.
Η πρόκληση για τις αμερικανικές εταιρείες είναι να αυξήσουν τις τιμές χωρίς να επαναλάβουν τα λάθη των Ευρωπαίων. Παραδοσιακά, τα ευρωπαϊκά brands ήταν διπλάσια σε κόστος από την Coach· σήμερα είναι έως και δέκα φορές ακριβότερα. Ωστόσο, δεν σχεδιάζουν μείωση τιμών. Η Louis Vuitton, για παράδειγμα, επιχειρεί να απευθυνθεί σε χαμηλότερο κοινό με νέα, πιο οικονομικά προϊόντα, όπως κραγιόν 160 δολαρίων, στηρίζοντας την αξία της στις τσάντες της.
Διαβάστε ακόμη
Συνταξιούχοι: Τα τρία σενάρια για την ενίσχυσή τους – Πώς έχασαν 164 δισ. από τα μνημόνια
Τουρισμός: Από το μπλε του Αιγαίου στην «ασημένια» σεζόν – Η νέα ευκαιρία της Ελλάδας
ΟΠΕΚ+: Η Σαουδική Αραβία πιέζει για νέα αύξηση της παραγωγής πετρελαίου – Βουτιά στις τιμές (upd)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.