Ο Ριτζέι Σκαρίντζ, ο άνθρωπος πίσω από τη Rivian, μπορεί μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια να βρεθεί με απολαβές που αγγίζουν τα 4,6 δισ. δολάρια, εφόσον η εταιρεία πετύχει τους στόχους που έχει θέσει το διοικητικό συμβούλιο. Πίσω από αυτόν τον εντυπωσιακό αριθμό βρίσκεται μια σχεδόν απίστευτη προσωπική ιστορία ρίσκου, όπως την παρουσίασε το CNBC.
Η απόφαση που άλλαξε τα πάντα
Πριν γίνει ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους CEO της νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων, ο Σκαρίντζ ήταν ένας 26χρονος απόφοιτος του MIT χωρίς κεφάλαια, χωρίς τεχνολογία και —κυρίως— χωρίς επενδυτές.
Τον Μάιο του 2009, μία ημέρα μετά την ολοκλήρωση του διδακτορικού του, ίδρυσε τη Rivian — τότε υπό το όνομα Mainstream Motors — χωρίς να έχει ούτε πρωτότυπο ούτε ομάδα.
Σε μια αγορά όπου κανείς δεν ήθελε να βάλει χρήματα σε ένα τόσο αβέβαιο σχέδιο, ο ίδιος και ο πατέρας του πήραν μια απόφαση που έφτανε στα όρια του παράλογου: υποθήκευσαν τα σπίτια τους για να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα πρώτα κεφάλαια. «Ο πατέρας μου πίστεψε σε μένα τόσο που έκανε κάτι οικονομικά αδιανόητο», έχει πει ο ιδρυτής της Rivian. Στο ποσό αυτό προστέθηκαν και μικρές συνεισφορές από φίλους και συγγενείς.
Τα πρώτα βήματα και η αλλαγή πορείας
Με το αρχικό κεφάλαιο, ο Σκαρίντζ νοίκιασε μια αποθήκη του πατέρα του στη Φλόριντα και συγκρότησε μια μικρή ομάδα περίπου 15 μηχανικών. Το πρώτο σχέδιο ήταν η ανάπτυξη ενός υβριδικού σπορ αυτοκινήτου αξίας 25.000 δολαρίων. Δύο χρόνια μετά, όμως, ο ίδιος σταμάτησε το project. Η αγορά δεν χρειαζόταν άλλο ένα sports car — και σίγουρα όχι ένα αντίγραφο του Tesla Roadster.
Η στροφή προς τα ηλεκτρικά pick-up και τα SUV, κατηγορίες με τον υψηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο, έμελλε να αποδειχθεί καθοριστική.
Από τη Φλόριντα στους μεγάλους επενδυτές
Το 2012 εμφανίστηκε ο πρώτος μεγάλος υποστηρικτής: η Abdul Latif Jameel, σαουδαραβικός κολοσσός διανομής αυτοκινήτων, που επένδυσε πάνω από 1 εκατ. δολάρια χάρη σε μια επαφή από το MIT.
Ακολούθησαν τα μεγάλα ονόματα — Amazon, Ford, αλλά και επενδυτικά funds που οδήγησαν τη Rivian σε συνολική χρηματοδότηση 10,5 δισ. δολαρίων πριν από την IPO του 2021.
Την ίδια χρονιά, στην αγορά κυκλοφόρησαν τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, σηματοδοτώντας την είσοδό της στον σκληρό πυρήνα του ανταγωνισμού.
Το σημερινό στοίχημα
Σήμερα η Rivian αποτιμάται πάνω από 20 δισ. δολάρια, ενώ ο Σκαρίντζ κρατά περίπου το 1,4% της εταιρείας. Το νέο πακέτο αποδοχών του προβλέπει ότι, αν η εταιρεία πιάσει τους στόχους κερδοφορίας και τιμής μετοχής, η αξία της θα μπορούσε να εκτοξευτεί κατά 153 δισ. δολάρια μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Σε ένα τέτοιο σενάριο, το προσωπικό payout του θα μπορούσε να φτάσει τα 4,6 δισ. δολάρια.
Η πράξη πίστης που θεμελίωσε μια αυτοκρατορία
Πίσω από τους αριθμούς, όμως, βρίσκεται η πρώτη και πιο κρίσιμη απόφαση: ένας νέος που ρίσκαρε το σπίτι του και ένας πατέρας που έκανε το ίδιο για να στηρίξει την ιδέα του παιδιού του.
Όπως είπε ο ίδιος: «Αν δεν ήταν αυτό, θα ήταν αδύνατον να ξεκινήσουμε».
Διαβάστε ακόμη
Ανέβασε ταχύτητα η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας – Στο 2% το γ’ τρίμηνο
Οι Greeks πρωταγωνιστούν και το 2025 – Στοχευμένες αγορές και «έξυπνες» πωλήσεις πλοίων
Κομισιόν: Καμπάνα 120 εκατ. ευρώ στην X του Έλον Μασκ βάσει του DSA
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.