Μια ελληνική start up έβαλε στην ζωή χιλιάδων τουριστών τις ακουστικές ξεναγήσεις μέσω κινητού τηλεφώνου σε 450 μουσεία, μνημεία και άλλα ιστορικά σημεία πόλεων σε 23 συνολικά χώρες ως σήμερα και φιλοδοξεί να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό τους στο προσεχές διάστημα.

Η Clio Muse Tours δίνει μια άλλη διάσταση στο διεθνές τουριστικό προϊόν και όπως αναφέρει στο newmoney ο Co-Founder και CEO της νεοφυούς εταιρείας, Γιάννης Νικολόπουλος, εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 700 – 800 ταξιδιώτες Ευρώπης, κυρίως σε Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία, ενώ φέτος επέκτεινε την γκάμα των ξεναγήσεων της σε Αμερική και Ασία, απ’ όπου θα υπάρξουν σε επόμενο χρόνο τα πρώτα στοιχεία για τις «επιδόσεις» της.

Αμερικανοί, Γερμανοί, Ισπανοί και Ιταλοί ανήκουν στο βασικό πελατολόγιο της και πρόκειται για επισκέπτες, οι οποίοι οργανώνουν μόνοι τους τα ταξίδια τους προς διάφορους προορισμούς.

Αν και η Clio Muse Tours (cliomusetours.com) μετρά μια δεκαετία ύπαρξης, από το 2012, φαίνεται να διανύει μια φάση ταχείας ανάπτυξης τώρα, που αναμφίβολα συνδέεται και με την επανεκκίνηση της παγκόσμιας «τουριστικής βιομηχανίας» – μετά από την άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις λόγω της πανδημίας.

Η συζήτηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες…

-Ποιο ακριβώς είναι το αντικείμενο της Clio Muse Tours, κύριε Νικολόπουλε; Πως λειτουργεί και σε ποιους απευθύνεται;

Η Clio Muse Tours βοηθά τους ταξιδιώτες να ανακαλύψουν μουσεία, μνημεία και πόλεις μέσα από ακουστικές ξεναγήσεις από τα κινητά τους τηλέφωνα. Σκοπός μας είναι να μοιραζόμαστε με τον κόσμο μοναδικές και άγνωστες ιστορίες από την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά για να προσελκύσουμε το κοινό να επισκεφτεί από κοντά μουσεία και μνημεία από όλο τον κόσμο. Πιστεύουμε ότι έτσι μπορούμε να εμπνεύσουμε τον κόσμο με αξίες και ιδανικά που θα βοηθήσουν να ξεπεραστούν κοινωνικές κρίσεις και ανισότητες.

Απευθυνόμαστε σε παιδιά και ενήλικες κάθε ηλικίας, για αυτό και οι ξεναγήσεις μας είναι γραμμένες με δομημένο τρόπο: ξεκινούν από πιο απλές εισαγωγικές ιστορίες και καταλήγουν σε πιο σύνθετες, για τους λάτρεις και γνώστες της ιστορίας και του πολιτισμού. Το στοίχημα που προσπαθούμε να κερδίζουμε σε κάθε ξενάγηση είναι ο ταξιδιώτης να εμβαθύνει και λίγο περισσότερο κάθε φορά.

Άλλωστε πρόκειται για μια εφαρμογή αρκετά απλή στη χρήση: ο ταξιδιώτης αγοράζει ένα εισιτήριο για κάποιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο μαζί με την αντίστοιχη ακουστική ξενάγηση, εγκαθιστά την εφαρμογή μας στο κινητό του τηλέφωνο και αποκτά πρόσβαση στο χάρτη, τη διαδρομή, τις φωτογραφίες και τις ιστορίες μας.

Ως τώρα οι βασικοί μας πελάτες προέρχονται από την Αμερική, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία και είναι ταξιδιώτες που οργανώνουν μόνοι το ταξίδι τους, με φίλους ή την οικογένειά τους.

-Ποια είναι τα επόμενα σχέδια της;

Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 450 ξεναγήσεις για 23 χώρες. Βλέπουμε ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση για τα προϊόντα μας και αυτό μας γεμίζει πάθος να φτιάξουμε ακόμη περισσότερες ξεναγήσεις εκτός Ευρώπης. Φέτος λανσάραμε τις πρώτες μας ξεναγήσεις για Αμερική και Ασία, αλλά ακόμη είναι ελάχιστες σε σχέση με τον πολιτιστικό πλούτο που μπορεί κανείς να βρει εκεί. Αυτό είναι κάτι που θέλουμε να αναπτύξουμε.

Ταυτόχρονα, θέλουμε να συνεργαστούμε με ακόμη περισσότερα μουσεία και πολιτιστικούς οργανισμούς ανά τον κόσμο που θα χρησιμοποιήσουν τη δική μας τεχνολογία για να μοιραστούν τις ιστορίες τους. Με βάση αυτό, η ομάδα μας αναμένεται να μεγαλώσει το 2023 και να καλωσορίσουμε συναδέλφους σε τμήματα όπως το τμήμα περιεχομένου, το τεχνικό και τις πωλήσεις.

– Ποια είναι τα μεγέθη της;

Η εταιρεία μας αυτή τη στιγμή εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 700 – 800 ταξιδιώτες σε μουσεία και μνημεία κυρίως σε Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία και ο ετήσιος τζίρος μας για το 2022 αναμένεται στα 4 εκατομμύρια.

-Πώς δημιουργήθηκε η Clio Muse Tours και από ποιους;

Η Clio Muse Tours δημιουργήθηκε τον Οκτώβρη του 2012 από τον Ανδρέα Φατούρο, συντηρητή έργων τέχνης, τη Δάφνη Τσεβρένη, οικονομολόγο και εμένα, τον Γιάννη Νικολόπουλο, ηλεκτρολόγο μηχανικό.

Οι τρεις μας συμμετείχαμε σε ένα σεμινάριο νεανικής επιχειρηματικότητας στο πλαίσιο του οποίου κάναμε κάποιες έρευνες αγοράς για ένα εργαλείο που θα συνέδεε την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. Κάπως έτσι βρήκαμε τον πρώτο μας πελάτη, το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου Ευταξία, με την καθοδήγηση του οποίου δημιουργήθηκε η πρώτη μας ακουστική ξενάγηση. Περίπου ένα χρόνο αργότερα συνεργαστήκαμε με την εταιρεία ενοικίασης ηλεκτρικών ποδηλάτων Solebike και έτσι γεννήθηκε η πρώτη μας ξενάγηση για την πόλη.

Έκτοτε ακολούθησαν πολλές συνεργασίες με μουσεία, τουριστικά γραφεία κι άλλες εταιρείες που μας κάλεσαν να εφαρμόσουμε τις προδιαγραφές και τη μεθοδολογία μας για να δημιουργηθούν τουριστικά προϊόντα υψηλής πολιτιστικής αξίας για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.

Τίποτα από τα παραπάνω δε θα μπορούσε να γίνει χωρίς την υπόλοιπη ομάδα μας που αυτή τη στιγμή μετρά 19 άτομα πλήρους απασχόλησης από διάφορους επιστημονικούς κλάδους.

-Υπάρχει μια μεγάλη ομάδα. Πως συμβάλει στο project; 

Η ομάδα μας οργανώνεται σε 6 τμήματα: Περιεχόμενο & Προϊόντα, Τεχνολογία, Μάρκετινγκ, Πωλήσεις, Εξυπηρέτηση Πελατών, Επιχειρησιακός Σχεδιασμός & Καινοτομία, στα οποία απασχολούνται αυτή τη στιγμή 19 άνθρωποι από διάφορα επιστημονικά πεδία. Είναι σημαντικό για εμάς να ειπωθεί ότι οι 12 από τους 19 είναι γυναίκες και ότι στην πλειοψηφία των τμημάτων μας είναι επίσης γυναίκες αυτές που τα διοικούν. Αυτό είναι κάτι που έτυχε από μόνο του αλλά μας ευχαριστεί πολύ να δίνουμε ένα παράδειγμα μιας επιχείρησης που δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους.

– Η εταιρεία σας έχει λάβει χρηματοδότηση; 

Στο κομμάτι της χρηματοδότησης ακολουθήσαμε και ακολουθούμε μια πορεία διαφορετική από τα συνηθισμένα. Μας ενδιαφέρει πρώτα να διαπιστώσουμε οι ίδιοι εάν ένα επιχειρηματικό μοντέλο μπορεί να πετύχει και να φέρει πραγματικά έσοδα στην εταιρεία μας και μετά να αναζητήσουμε χρηματοδότηση για να το επαναλάβουμε σε άλλες χώρες.

Έτσι, έχουμε λάβει χρηματοδότηση συνολικά 500.000 ευρώ από το ελληνικό επενδυτικό σχήμα uni.fund. Η πρώτη δόση ήρθε τον Οκτώβρη του 2018, μετά από ένα επιτυχημένο πείραμα στην Ελλάδα και μας βοήθησε να επεκταθούμε στην Ιταλία. Το αποτέλεσμα ήταν να πολλαπλασιαστεί ο τζίρος μας 10 φορές και να αγγίξει το 1 εκατομμύριο. Τον επόμενο χρόνο, συγκεκριμένα τον Οκτώβρη 2019, πήραμε τη δεύτερη δόση για να ανοίξουμε τις αγορές της Ισπανίας και της Τουρκίας.

-Έχετε δεχθεί προτάσεις εξαγοράς; Σε μια τέτοια περίπτωση ποια θα είναι η αντίδραση σας;

Δεν έχουμε δεχθεί προτάσεις εξαγοράς από εταιρείες που μας ενδιαφέρουν να συνδεθούμε μαζί τους. Έχουμε δεχτεί πολύ σημαντικές προτάσεις συνεργασίας καθώς και προκαταβολής πολύ μεγάλων χρηματικών ποσών προκειμένου να εξυπηρετούμε κατά προτεραιότητα κάποια τουριστικά γραφεία και αυτό κατά τη γνώμη μας δείχνει πόσο μας εμπιστεύεται η αγορά και οι πελάτες μας.

Οι ιδιοκτήτες θα κλείσουμε αισίως αυτό τον Οκτώβρη 10 χρόνια πορείας από την πρώτη μας συνάντηση και τη δημιουργία της Clio Muse Tours και δε μπορούμε να σκεφτούμε τους εαυτούς μας να δουλεύουμε κάπου αλλού.

Σε ενδεχόμενη μελλοντική εξαγορά το όνειρό μας είναι να συνεχίσουμε να δουλεύουμε σε αντίστοιχα τμήματα της εταιρείας μας, με το υφιστάμενο προσωπικό μας και την κουλτούρα που όλοι μαζί έχουμε διαμορφώσει αυτά τα χρόνια.

– Από ότι γνωρίζουμε η Clio Muse Tours έχει λάβει βραβεύσεις. Ποιες είναι αυτές;

Από το 2012 που ξεκινήσαμε έχουμε λάβει πάνω από 10 βραβεία σε διεθνές επίπεδο για την μεθοδολογία ανάπτυξης των ξεναγήσεών μας και το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Το σημαντικότερο ωστόσο βραβείο είναι αυτό που λάβαμε το Φεβρουάριο του 2021 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού του ΟΗΕ (UNWTO) για τις βιώσιμες πρακτικές που ακολουθούμε στην ανάπτυξη των προϊόντων μας.

Συγκεκριμένα βραβευτήκαμε για τον 8ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης (SDG8): Αξιοπρεπή εργασία και οικονομική ανάπτυξη, λόγω της συνεργασίας μας με τους κατά τόπους επαγγελματίες από το χώρο του πολιτισμού και του τουρισμού που συνεισφέρουν τις γνώσεις και το δίκτυό τους για να δημιουργηθεί εκεί μια ξενάγησή μας.

Διαβάστε ακόμη

Πέτρος Παππάς και Αντώνης Κομνηνός: Οι πρώτοι Έλληνες εφοπλιστές που μεταφέρουν ουκρανικά σιτηρά

Στο 11,6% ο πληθωρισμός τον Ιούλιο – «Φωτιά» ανατιμήσεων

Η Tod’s σε κίνδυνο: Ο αγώνας του billionaire Ντιέγκο Ντέλα Βάλε να σώσει την ιστορική υποδηματοποϊια (pics)