Αν και η παγκόσμια «αθλητική βιομηχανία» εξακολουθεί να μετρά απώλειες πολλών δισεκατομμυρίων στα έσοδά της λόγω των σοβαρών οικονομικών επιπτώσεων που προκάλεσε η πανδημία, προερχόμενες σε μεγάλο βαθμό από την απουσία φιλάθλων στα γήπεδα, οι εταιρείες οι οποίες… ντύνουν τους πρωταγωνιστές της -τις ομάδες και τα μεγάλα «αστέρια» τους- κατάφεραν να πετύχουν ακριβώς το αντίθετο με την είσοδο του 2021.

Είδαν, δηλαδή, τους τζίρους τους να εκτινάσσονται, μετά την πτώση του 2020. Τα lockdowns και τα χιλιάδες κλειστά καταστήματα σε όλο τον κόσμο είχαν μειώσει κατά 7,3 δισ. ευρώ τις πωλήσεις των τριών εκ των μεγαλύτερων προμηθευτών αθλητικών ειδών, των Nike, Adidas, Puma μέσα σε ένα εξάμηνο σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν δει το φως της δημοσιότητας.

Η κατάσταση φαίνεται να διορθώθηκε αρκετά, με σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών και των κερδών των περισσότερων εκ των «παικτών» της αγοράς.

Το 2021 μπήκε ιδανικά για τις 5 top εταιρείες αθλητικής ένδυσης και υπόδησης (Nike, Adidas, Puma, Under Armour και της κινεζικής Anta), με Αμερικανούς και Γερμανούς να… μονοπωλούν τον συγκεκριμένο τομέα του εμπορίου και να καταγράφουν βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα στα δυο πρώτα τρίμηνα του έτους έναντι του 2020 ή ακόμα και από το 2019, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα MFFashion

Σε αυτό βοήθησε και η –ανά περίπτωση- άνοδος του ποσοστού των ηλεκτρονικών πωλήσεών τους.

Αν προστεθούν και οι άλλες «αναγνωρίσιμες» εταιρείες του κλάδου η βασική «πίτα» υπό φυσιολογικές συνθήκες κυμαίνεται πλησίον των 75-80 δισ. ευρώ.

Κατ’ άλλους, προ κορωνοϊού έφθανε κοντά στο διπλάσιο (153 δισ. το 2019) συμπεριλαμβανόμενων -πλην των ισχυρών εισηγμένων- και των «μικρών» ή τοπικών brands…

Συνοπτικά:

– Η Nike εμφάνισε τζίρο 10,4 δισ. ευρώ μεταξύ Μαρτίου και Μαΐου, διπλάσιο σχεδόν σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2020 στο ίδιο διάστημα κατά την έναρξη της υγειονομικής κρίσης και καλύτερο ακόμα και από τα 8,6 δισ. ευρώ του 2019.

Το αμερικανικό brand είχε έσοδα 10,10 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο (Ιανουάριος-Μάρτιος) του 2020 αυξημένα κατά 493 εκατ. ευρώ τότε, αλλά το δεύτερο τρίμηνο (Απρίλιος-Ιούνιος) στην «δίνη» της κρίσης του κορωνοϊού «βυθίσθηκε» στα 6,31 δισ. ευρώ με πτώση 3,87 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση (Πηγή: SafeBettingSites.com).

Στη Νότια Αμερική είχε αντιμετωπίσει άλλα προβλήματα το φθινόπωρο του ’20, όταν διαπιστώθηκαν ελλείψεις σε containers και συμφόρηση σε ορισμένα λιμάνια που καθυστερούσαν τις αποστολές προϊόντων.

Η Nike με βάση το νέο σύστημα που «οικοδομεί» ποντάρει πλέον περισσότερο στην ψηφιακή αγορά και στις απευθείας online πωλήσεις στον πελάτη.

– Η Adidas έχει, επίσης, υψηλότερες πωλήσεις δεύτερου τριμήνου για το 2021 (5,2 δισ. ευρώ) από το 2020 και ελαφρώς χαμηλότερες από το 2019.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αθλητικών ειδών στην Ευρώπη και ο δεύτερος μεγαλύτερος διεθνώς, στο πρώτο τρίμηνο του 2020 αντιμετώπισε μια μείωση 1,13 δισ. ευρώ στα 4,75 δισ. ευρώ και η «βουτιά» συνεχίσθηκε στο δεύτερο (- 1,93 δισ. ευρώ, στα 3,58 δις. ευρώ).

Πλήρωσε ακριβά, πέρσι, το γεγονός ότι η πλειοψηφία των καταστημάτων της κατέβασαν ρολά για ένα τρίμηνο με λίγες εξαιρέσεις.

Στη Λατινική Αμερική και στις αναδυόμενες αγορές, οι πωλήσεις της μειώθηκαν σε ποσοστά μέχρι άνω του 60%, ενώ σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική κατά -40%.

Για το 2021 περιμένει ανάκαμψη πωλήσεων σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές και καθαρά κέρδη στα 1,25-1,45 δισ. ευρώ.

-Η δε Puma έκλεισε και το δεύτερο τρίμηνο με θετικό πρόσημο (1,589 δισ. ευρώ) μετά από το εντυπωσιακό +19% του πρώτου και προσδοκά ετήσια αύξηση στις προσαρμοσμένες πωλήσεις του 2021 κατά 20%, αναβαθμίζοντας τις προηγούμενες εκτιμήσεις για 15%.

Αυτό οφείλεται στην ισχυρή ζήτηση των προϊόντων της κυρίως από τη Βόρεια Αμερική.

Η εταιρεία είχε έσοδα 2,13 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2020, με πτώση 16,3% από αυτό του 2019. Το γερμανικό brand αναμένει φέτος κέρδη προ φόρων και τόκων ύψους μεταξύ 400-500 εκατ. ευρώ…

– Η ανερχόμενη στον ανταγωνισμό τα τελευταία χρόνια Under Armour, ανακοίνωσε στο πρώτο τρίμηνο έσοδα 1,257 δισ. δολ. έναντι 930,2 εκατ. δολ. υψηλότερα των εκτιμήσεων για 1,131 δισ. δολ., με καθαρά κέρδη 77,8 εκατ. δολ. και προσβλέπει σε πωλήσεις έτους αυξημένες κατά 15%-19%.

Η Anta παρουσίασε αύξηση μεταξύ 35% και 40%. Το συνολικό κέρδος των 3,3 δισ. ευρώ για τις εταιρείες του κλάδου το 2020, έφερε μια απώλεια 47,7% σε σύγκριση με τα 6,3 δις. ευρώ του 2019 με την μόνη που ολοκλήρωσε το έτος αρνητικά να είναι η Under Armour (Πηγή: MFFashion).

Οι ισολογισμοί του 2021 λογικά θα είναι εντελώς διαφορετικοί…

Ο «πόλεμος» για τους σταρ

Για λόγους προβολής των προϊόντων τους προς ένα καταναλωτικό κοινό μερικών δισεκατομμυρίων οι μεγάλοι της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης επιδίδονται σε έναν «πόλεμο» χορηγιών, προσφέροντας συχνά «χρυσά» συμβόλαια σε σταρ του ποδοσφαίρου, του μπάσκετ, του τένις και άλλων δημοφιλών αθλημάτων ή και σε ομάδες (εθνικά συγκροτήματα ή συλλόγους) προκειμένου να τους διατηρούν στο χαρτοφυλάκιο της και να ενισχύουν κατ’ αυτόν τον τρόπο την εικόνα τους στις αγορές.

Σε αυτό το «μέτωπο» δεν λείπουν και… οι «μεταγραφές» ενός παίκτη από τη μια εταιρεία στην άλλη, όπως συνέβη το 2020 με τον Βραζιλιάνο Νειμάρ να διακόπτει τη συνεργασία του με τη Nike για να υπογράψει στην Puma!

Στο ποδόσφαιρο, για παράδειγμα, η μεν Adidas είναι ο σπόνσορας του Λιονέλ Μέσι, η δε Nike του Κριστιάνο Ρονάλντο. Στο μπάσκετ, η Nike «έχει» τον νέο πρωταθλητή του N.B.A. με τους Μιλγουόκι Μπακς, Γιάννη Αντετοκούνμπο, αλλά και τους Λεμπρόν Τζέιμς, Κέβιν Ντουράντ κ.α.

Οι Puma και Adidas ήταν οι κερδισμένες των πρόσφατων μεγάλων διοργανώσεων του ποδοσφαίρου, καθώς ντύνουν τις εθνικές ομάδες Ιταλίας και Αργεντινής, πρωταθλήτριες στο EURO και το Copa America του 2021.

Φημολογείται, πάντως, ότι η δεύτερη επιδιώκει να «αρπάξει» τη Squadra Azzurra από το portfolio της πρώτης με πρόταση – ρεκόρ…

Διαβάστε ακόμη:

Αποκάλυψη newmoney: Φόρος 135 ευρώ για… 44 ευρώ αναδρομικά