Νέες υπηρεσίες και επέκταση δραστηριοτήτων ετοιμάζει η Wolt στη χώρα μας στην προσπάθειά της να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο σε μια αγορά που συνεχίζει να αναπτύσσεται ραγδαία στο πλαίσιο της εν εξελίξει ψηφιακής μετάβασης.

Κι αυτό καθώς η «νέα μάχη» που θα δοθεί στον έντονα ανταγωνιστικό χώρο δεν αφορά μόνο την επικράτηση στις παραγγελιοληψίες και τις γρήγορες παραδόσεις φαγητού ή οποιουδήποτε προϊόντος λιανικής αλλά και στις νέες υπηρεσίες με τις οποίες η «πίτα» μεγαλώνει. Κι αυτή η «μάχη» απαιτεί καινοτόμες λύσεις που θα πείσουν την αγορά, όπως λέει στο «business stories» ο άνθρωπος που ανέλαβε να στήσει προ ετών τις βάσεις τής τότε πρωτοεμφανιζόμενης Wolt στη χώρα μας, θυγατρική του ομώνυμου φινλανδικού ομίλου που εδώ και μερικούς μήνες έχει περάσει στα χέρια της αμερικανικής Doordash σε ένα ντιλ 7 δισ. δολ.

Μία εξέλιξη που όχι μόνο δεν περιόρισε το επενδυτικό πρόγραμμα των θυγατρικών, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής, αλλά φαίνεται ότι το ενισχύει έτι περαιτέρω. Ειδικά στην Ελλάδα όπου πλέον το μοντέλο της ψηφιακής πλατφόρμας και των γρήγορων παραδόσεων επικρατεί στην εστίαση και αναπτύσσεται ραγδαία στο λιανεμπόριο. Κάτι που φαίνεται εξάλλου και από την εξέλιξη της Wolt όπως και των ανταγωνιστών της σε τρόπο τινά απαραίτητο marketplace στο οποίο αναζητούν χώρο πολλοί επαγγελματίες.

Τι ετοιμάζει

«Είμαστε σε μία περίοδο όπου ετοιμάζουμε πολλά πράγματα», λέει ο Δημήτρης Καρέλος. «Κατ’ αρχάς πρόσφατα λανσάραμε ένα νέο μοντέλο που το αποκαλούμε “self delivery”, όπου εμείς βάζουμε την πλατφόρμα αλλά τη διανομή την κάνει το εστιατόριο. Αυτό είναι ένα μοντέλο που υπήρχε στην Ελλάδα και εξακολουθεί να είναι κυρίαρχο, οπότε θέλαμε να έχουμε αυτή την επιλογή», σημειώνει. Αν και η Wolt είχε πρωτοπαρουσιαστεί ως η «εναλλακτική επιλογή» που παραδίδει φαγητό από εστιατόρια που δεν ήθελαν και δεν έκαναν ως τότε delivery, πλέον η βεντάλια έχει ανοίξει. «Οταν ξεκινάς σε μία νέα αγορά, πρέπει να βρεις τον δικό σου χώρο. Αυτό το πετύχαμε. Εφόσον όμως η επιδίωξη είναι να γίνεις μία μεγάλη πλατφόρμα, τότε όχι μόνο το αρχικό concept πρέπει να εξελίσσεται αλλά και οι υπηρεσίες να διευρύνονται ώστε να αποκτούμε απήχηση σε περισσότερους πελάτες», λέει ο κ. Καρέλος.

Παράλληλα με το «self delivery» η Wolt ετοιμάζεται να λανσάρει και μία υπηρεσία που λειτουργεί τρόπο τινά αντίθετα. «Να κάνουμε μόνο τη διανομή», λέει ο κ. Καρέλος. «Κοινώς να μπαίνει η παραγγελία στην πλατφόρμα, το eshop κάθε επιχείρησης και εκεί να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του καταναλωτή πώς θέλει να του παραδοθεί το προϊόν. Με τον τρόπο που γίνεται τώρα ή σε ελάχιστο χρόνο μέσω της Wolt, όπου θα διαθέτει και υπηρεσία live tracking. Επίσης αυτό θα μπορούσε να έχει πολλές εκδοχές. Για παράδειγμα, η ίδια η επιχείρηση να αποφασίζει με ποιο τρόπο να θέλει να στείλει το προϊόν στον καταναλωτή. Κι αυτό επίσης μπορεί να έχει εφαρμογή σε όλους τους χώρους, από το φαγητό ως το λιανεμπόριο», επισημαίνει. Η νέα υπηρεσία αναμένεται να ενεργοποιηθεί σύντομα, αφού ήδη είναι στη διαδικασία δοκιμής ενώ κλείνονται οι πρώτες συμφωνίες με επιχειρήσεις.

Η τρίτη υπηρεσία που θα λανσάρει σύντομα η εταιρεία είναι το «Wolt at work» και αφορά τις επιχειρήσεις που θέλουν να χρηματοδοτούν γεύματα στους εργαζομένους τους. «Με αυτό τον τρόπο ο χρήστης της πλατφόρμας θα τοποθετεί την παραγγελία του, ωστόσο δεν θα την πληρώνει ο ίδιος αλλά το σύστημα θα τιμολογεί απευθείας την εταιρεία. Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Το ξεκινήσαμε το καλοκαίρι στην Κύπρο και έχει μεγάλη επιτυχία», λέει ο κ. Καρέλος.

Από εκεί κι έπειτα μεγάλη βαρύτητα δίνει σήμερα η εταιρεία στο κομμάτι του οργανωμένου λιανεμπορίου, είτε με την ανάπτυξη δικών της dark stores, είτε με τη συνεργασία που αναπτύσσει με μεγάλα σούπερ μάρκετ.

«Εχουμε φθάσει σήμερα τα 10 dark stores, τα οποία λειτουργούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα υποστηρίζοντας το “Wolt Market”. Προσπαθούμε να το χτίσουμε βήμα βήμα. Ηδη γεωγραφικά έχουμε καλύψει το μεγαλύτερο κομμάτι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή την κατεύθυνση», λέει ο κ. Καρέλος. «Σήμερα το μοντέλο αυτό έχει χρόνους παράδοσης γύρω στα 20 με 25 λεπτά, δέκα λεπτά πιο γρήγορα δηλαδή από τον μέσο όρο παράδοσης φαγητού. Και μάλιστα προβλέπουμε ότι θα μειωθεί περισσότερο με την προσθήκη ίσως ακόμη ενός dark store στην Αθήνα ως το τέλος της χρονιάς».

Στο κομμάτι των συνεργασιών με μεγάλες αλυσίδες σημαντικότερη θεωρείται αυτή με την αλυσίδα My market κάνοντας ουσιαστικά τις διανομές των παραγγελιών που θα τοποθετηθούν μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της Wolt σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα τρέχει μία «πιλοτική» συνεργασία και με την ΑΒ Βασιλόπουλος για πέντε συγκεκριμένα καταστήματα της αλυσίδας στην Αθήνα.

Μαζί με την επέκταση των υπηρεσιών και των δραστηριοτήτων της Wolt αυξάνεται και η ομάδα των διανομέων. «Από τότε που ξεκινήσαμε έχουμε συνεργαστεί σχεδόν με 9.000 διανομείς. Αυτή τη στιγμή έχουμε 5.000 ενεργούς στην πλατφόρμα, ενώ άλλοι 11.000 έχουν κάνει αίτηση και είναι εν αναμονή. Κάτι που αποδεικνύει ότι το μοντέλο που έχουμε επιλέξει την Ελλάδα είναι εξαιρετικά πετυχημένο, ειδικά για τους ανθρώπους που θέλουν ένα έξτρα εισόδημα», λέει ο κ. Καρέλος. «Ο κόσμος εκτιμά ότι μπορεί να βγει όποτε θέλει για διανομές, για όσο θέλει, να ξανάρθει ή να μην ξανάρθει. Δεν έχει υποχρέωση απέναντι σε κάποιον εργοδότη. Δηλώνει τη διαθεσιμότητά του και εργάζεται όσο θέλει. Και όπως αποδεικνύεται, αυτή η ελευθερία και η ευελιξία εκτιμώνται πολύ».

Ο ρυθμός ανάπτυξης

Σημειωτέον πως η Wolt, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, συνάπτει συνεργασίες μόνο με διανομείς. Κοινώς πρέπει να είναι δηλωμένοι οι ίδιοι ως επαγγελματίες και δεν προσλαμβάνονται ως μισθωτοί. «Η αμοιβή τους είναι ανά παραγγελία και ανά χιλιόμετρο, με τις μακρινές παραδόσεις να πληρώνονται παραπάνω».

Η Wolt έχει σήμερα 300 εργαζομένους στα κεντρικά γραφεία στην Αθήνα, ένας αριθμός που σταθερά αυξάνεται με την επέκταση των δραστηριοτήτων της. Επίσης συνεργάζεται με 5.500 επιχειρήσεις, εκ των οποίων περίπου οι 800 είναι επιχειρήσεις από διάφορους τομείς του λιανεμπορίου (από μίνι μάρκετ και αρτοποιεία ως φαρμακεία, ζαχαροπλαστεία, βιβλιοπωλεία, είδη δώρων κ.ο.κ). Πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης η πλατφόρμα καλύπτει επίσης τη Λάρισα, τον Βόλο, την Πάτρα, το Ηράκλειο, τα Χανιά και εδώ και λίγο διάστημα το Αγρίνιο. «Στο Αγρίνιο δεν κάνουμε διανομή. Δουλεύουμε μόνο το “self delivery” θέλοντας να δούμε πώς λειτουργεί σαν καθολικό μοντέλο λειτουργίας σε μία πόλη», λέει ο κ. Καρέλος.

Φέτος, με όλες αυτές τις προκλήσεις και τις πληθωριστικές πιέσεις, ο ρυθμός ανάπτυξης έχει περιοριστεί κάπως, αλλά «συνεχίζει να είναι ισχυρός», λέει ο κ. Καρέλος.

Ο ίδιος πριν ενταχθεί στον όμιλο της Wolt είχε σταδιοδρομήσει σε αρκετές πολυεθνικές που εκπροσωπούν το mainstream επιχειρείν, όπως στην P&G, την ΒΑΤ και στη Reckitt. «Ηταν όλες στο κομμάτι των ταχυκίνητων προϊόντων και όλες τους ήταν μεγάλα σχολεία για εμένα», σημειώνει. Ο ίδιος αποκτά πλέον και νέο ρόλο επιβλέποντας και την προσπάθεια της Wolt στην Ιαπωνία!

«Φιλοδοξούμε να είμαστε η πλατφόρμα για τα πάντα. Να μπορούμε να προσφέρουμε προϊόντα εστίασης, ποτά, φαγητό, καφέ, λιανικής… ό,τι μπορεί να μεταφερεθεί από έναν διανομέα. Κι αυτό θα το πετύχουμε μέσα από συνεργασίες», τονίζει.

Διαβάστε ακόμη:

ΥΠΕΝ: Σε ισχύ το πλαφόν ηλεκτρικής ενέργειας και στους παραγωγούς ΑΠΕ στο χρηματιστήριο ενέργειας

Γαλλία και Ιταλία ποντάρουν στο αλγερινό φυσικό αέριο

Με τιμή «φωτιά» ξεκινά η διάθεση του επιδοτούμενου πετρελαίου θέρμανσης