Χρειάστηκαν λίγες ημέρες για να δεχθεί τους πρώτους διάσημους επισκέπτες. Ο θρύλος του NBA Μάτζικ Τζόνσον συμπλήρωσε το διαδικτυακό του άλμπουμ με μία φωτογραφία από τη Διώρυγα της Κορίνθου.

“Ιnstagrammable”, όπως σχολιάζει χαρακτηριστικά ο Βασίλης Αλεβιζάκος, portfolio manager του Υπερταμείου που έχει αναλάβει τη διαχείριση της, η Διώρυγα αποτελεί «μαγνήτη» για τους λάτρεις του canal sailing– είναι άλλωστε από τις ελάχιστες διώρυγες που υπάρχουν παγκοσμίως και συνδυάζεται με μία εξαιρετική τοπογεωγραφία- για τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και για χιλιάδες απλούς τουρίστες.

Η συμβολή της, όμως, δεν είναι μόνο στον τουρισμό. Η διέλευση από τη Διώρυγα εξοικονομεί χρόνο και πολύτιμα καύσιμα στη ναυσιπλοΐα – η επαναλειτουργία της δε θα μπορούσε να έχει έρθει σε καλύτερη στιγμή.

«Ειδικά τη φετινή χρονιά, όπου το κόστος των καυσίμων έχει αυξηθεί δραματικά, η Διώρυγα προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες στη ναυσιπλοΐα» σημειώνει ο Β. Αλεβιζάκος στη συνέντευξη που παραχώρησε στο newmoney.

«Ενδεικτικά, αναφέρω ότι το 2019, έτος που λειτούργησε κανονικά η Διώρυγα, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 11.416 διελεύσεις. Από αυτές, 8.328 μπορούν να χαρακτηρισθούν “τουριστικού χαρακτήρα”.

Ειδικά για τον θαλάσσιο τουρισμό στο Ιόνιο είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει η δυνατότητα διέλευσης από τη Διώρυγα. Μάλιστα για πολλούς ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής αποτελεί και προορισμό ζωής.»

Από το μηχανικό θαύμα στο online ticketing

«Θαύμα της μηχανικής» την εποχή που κατασκευάστηκε (τέλη του 19ου αιώνα), η Διώρυγα έκλεισε για 18 μήνες μετά από κατολισθήσεις.

Επαναλειτουργεί για τρεις μήνες και στη συνέχεια θα κλείσει και πάλι -το φθινόπωρο του 2022– για τη Β’ φάση των έργων (λιμενικές εργασίες σταθεροποίησης της βάσης των πρανών και εγκατάσταση προεντεταμένων αγκυρώσεων που θα ενισχύσουν περαιτέρω τη σταθερότητά τους).

Βασίλης Αλεβιζάκος, portfolio manager του Υπερταμείου

«Οι εργασίες αποκατάστασης των πρανών αποτελούν τη μεγαλύτερη παρέμβαση που έχει γίνει στη Διώρυγα από τις αρχές της δεκαετίας του ’50, όταν αντιμετωπίσθηκαν οι επιπτώσεις από την υπονόμευσή της κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο» εξηγεί ο Β. Αλεβιζάκος.

Παράλληλα, εισάγονται- για πρώτη φορά- το online ticketing και η online αναγγελία άφιξης/διέλευσης που θα διευκολύνουν την ομαλή ροή των σκαφών και θα μειώνουν τον χρόνο που απαιτείται για την πληρωμή των τελών διέλευσης.

Η πόλη Ποσειδωνία στις εκβολές της Διώρυγας της Κορίνθου στην πλευρά του Κόλπου κατασκευάστηκε το 1884 για να διευκολυνθεί η εκτέλεση των εργασιών στο κανάλι. Στη φωτογραφία διακρίνονται τα διοικητικά κτίρια της Société Internationale du Canal Maritime de Corinthe, που ήταν υπεύθυνη για το εργοτάξιο (πηγή: ιστορικό αρχείο BNP Paribas)

«Η Διώρυγα συμβάλλει στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας μέσω των διελεύσεων των πλοίων που αποτελούν και την κύρια δραστηριότητά της» σημειώνει ο Β. Αλεβιζάκος. «Πολύ πιο σημαντική και πολυεπίπεδη, όμως, είναι η συνεισφορά της ως προορισμού. Αρκεί να αναφέρουμε ότι αποτελεί ένα από τα πιο επισκέψιμα σημεία της χώρας. Με αφετηρία τη Διώρυγα δίνεται η ευκαιρία στους επισκέπτες να περιηγηθούν σε ολόκληρη τη βόρεια Πελοπόννησο. Για τον σκοπό αυτόν έχει κατασκευάσει ειδικό Τουριστικό Περίπτερο info-kiosk εντός των εγκαταστάσεων της.»

Τοπικός αναπτυξιακός πυλώνας

Τα έργα περίφραξης και πεζοδρόμησης –έκτασης 3,5 χιλιομέτρων κατά μήκος της Διώρυγας- θα προσφέρουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να κινηθούν πεζή, παράλληλα με το κανάλι, αποκτώντας μια νέα οπτική, με απόλυτη ασφάλεια. Ο πεζοδρόμος θα είναι πλήρως προσβάσιμος σε άτομα με κινητικές δυσκολίες.

Φωτογραφία από το 1882-1890 δείχνει τους εργάτες της Société Internationale du Canal Maritime de Corinthe στη διαδικασία εκτέλεσης χωματουργικών εργασιών. Στα τέσσερα εργοτάξια στον Ισθμό της Κορίνθου απασχολήθηκαν έως και 2000 άτομα (πηγή: ιστορικό αρχείο BNP Paribas)

Και η Α.Ε.ΔΙ.Κ (Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγος Κορίνθου) δεν σταματά εκεί.

«Έχει εκπονηθεί master plan το οποίο διερευνά τη βιωσιμότητα ενδεχόμενων νέων δραστηριοτήτων» εξηγεί ο Β. Αλεβιζάκος. «Παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις μπορώ να σας πω ότι προτείνονται δραστηριότητες ήπιας ανάπτυξης, με σεβασμό στο περιβάλλον και, φυσικά, στο πλούσιο πολιτιστικό κεφάλαιο της περιοχής. Έχουμε εξετάσει σε βάθος τα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται ήδη στη ευρύτερη περιοχή. Ο σκοπός μας δεν είναι να λειτουργήσουμε ανταγωνιστικά ή να υποκαταστήσουμε δραστηριότητες που ήδη υπάρχουν αλλά να δούμε πώς μπορούμε να λειτουργήσουμε συμπληρωματικά, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία στους πελάτες και τους επισκέπτες της Διώρυγας.».

Οι εργασίες στον Ισθμό της Κορίνθου ξεκίνησαν μεταξύ Μαΐου 1882 και Δεκεμβρίου 1883. Μετά τις επιπλοκές που προκάλεσαν η γεωλογία της περιοχής και οι οικονομικές δυσκολίες (διάλυση της Société Internationale du Canal Maritime de Corinthe), η διώρυγα εγκαινιάστηκε τελικά το 1893, πηγή: https://seafarersailing.co.uk/

Το όραμα της Α.Ε.ΔΙ.Κ (που αποτελεί πλέον 100% θυγατρική του Υπερταμείου) είναι η ανάδειξη της Διώρυγας σε τοπόσημο υπερτοπικής σημασίας, η οποία, με αφορμή την κύρια δραστηριότητα των διελεύσεων, θα είναι παρούσα και σε άλλους τομείς εμπορικής δραστηριότητας, εξασφαλίζοντας όχι μόνο τη βιωσιμότητά της, αλλά και τη χρήση της ως τοπικού αναπτυξιακού πυλώνα.

«Αξίζει να υπογραμμισθεί ότι αυτές οι πρωτοβουλίες εντάσσονται στο πλαίσιο της αποστολής του Υπερταμείου που είναι η αύξηση της αξίας της δημόσιας περιουσίας, η βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι δημόσιες υπηρεσίες και η προστασία του περιβάλλοντος» σημείωσε ο Β. Αλεβιζάκος.

Διαβάστε ακόμη

Φυσικό αέριο: Ο εφιάλτης των ελλείψεων σηκώνει στο πόδι όλη την Ευρώπη

Έρχεται η «χρυσή λίστα» δικαιούχων επιστροφής ΦΠΑ

Ο ανασχηματισμός, ο «ζαβολιάρης» εφοπλιστής, τα χρυσά ακίνητα του ΟΤΕ, η EDF, η ΔΕΗ και η Ευρώπη Ασφαλιστική