Τα πολεοδομικά μεγέθη του γηπέδου στο Βοτανικό τροποποιεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο δρόμο για την πραγματοποίηση του μεγάλου ονείρου για τους Έλληνες φιλάθλου του Παναθηναϊκού και την δημοπράτηση του έργου που έχει μπει στην τελική ευθεία. Με βάση το σχεδιασμό, ο ανάδοχος του έργου θα έχει αναδειχτεί εντός του α΄εξαμήνου του 2023 με στόχο η νέα έδρα της ΠΑΕ να έχει κατασκευαστεί έως το 2027.

Το ΥΠΕΝ με πρόσφατη απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Πολιτικής τροποποίησε την κοινή υπουργική απόφαση περιβαλλοντικών όρων του 2009, περιορίζοντας τα τετραγωνικά που θα χτιστούν  στο γήπεδο (σε 33.822 τ.μ  από 34.700 τ.μ), την κάλυψη  του κτιρίου ποδοσφαίρου (σε 25.850 τ.μ από 27.650 τ.μ), το ύψος (από 43 μέτρα σε 41,05 μέτρα) αλλά και τις θέσεις στάθμευσης εντός κτιρίου που θα ανέλθουν σε 325.

Στην εγκεκριμένη μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων,  ο αριθμός των απαιτούμενων θέσεων για την διεξαγωγή αγώνων είναι 1.807 δηλαδή προβλέπεται μείωση κατά 893 θέσεις σε σχέση με την μελέτη του 2009.

Ωστόσο με το προεδρικό διάταγμα του 2013 για την διπλή ανάπλαση έχει προβλεφθεί  η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης μέγιστης χωρητικότητας 450 αυτοκινήτων (τομέας ανάπλασης Α’). Συνυπολογίζοντας και τις 125 θέσεις που προβλέπονται στον Ερασιτέχνη Παναθηναϊκό οι υπόλοιπες 1.357 θα καλυφθούν με θέσεις στάθμευσης εντός του περιοχής επέμβασης ή σε απόσταση 200 μέτρων.

Ψαλίδι κατά 6.659 τ.μ προβλέπεται και στην δόμηση των συμπληρωματικών και εμπορικών χρήσεων που από 11.837 τ.μ θα πέσουν στα 4.678 τ.μ. Αντίθετα αύξηση παρατηρείται στον περιβάλλοντα χώρο πρασίνου, η οποία θα ξεπεράσει τα 100 στρέμματα (100.191,53 τ.μ από  71.326,26 τ.μ) με υποχρεωτική φύτευση και όσα έχουν προβλεφθεί με το νόμο της διπλής ανάπλασης και το σχετικό προεδρικό διάταγμα. Αδιευκρίνιστη παραμένει η τύχη του εμπορικού κέντρου Βωβού, το οποίο προ διετίας πέρασε στις τράπεζες και έχει ήδη κατασκευαστεί το 80% του έργου.

Η περιοχή εγκατάστασης του νέου γηπέδου ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό οριοθετείται από τις οδούς Αγίας Άννης, στα δυτικά και Αγίου Πολυκάρπου στα βόρεια, στα νοτιοανατολικά από το ρέμα Προφήτη Δανιήλ και στα νότια από ανώνυμη οδό. Το σύνολο της έκτασης είναι 178.315,65 τ.μ.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Σύμφωνα με την απόφαση του ΥΠΕΝ, απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του γηπέδου όσο αφορά τη ρύθμιση της κίνησης των πεζών,  αποτελεί η επέκταση και προσαρμογή του σταθμού «Ελαιώνας» του Μετρό.  Για το λόγο αυτό προβλέπεται υπόγεια διάβαση σύνδεσής του με το διάδρομο πεζών, που συνδέει το Νότιο μέτωπο της Ιεράς Οδού με την περιοχή Ανάπλασης ΙΙ (γήπεδο), για την ασφαλή διέλευση των θεατών στις ώρες αιχμής.

Για τα έργα οδοποιίας που αναφέρονται στην εγκεκριμένη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων, προβλέπεται ότι  θα πρέπει να εκπονηθούν και να εγκριθούν οι αντίστοιχες μελέτες εφαρμογής (οδοποιίας, φωτεινής σηματοδότησης, οδικής ασφάλειας, υδραυλικών, ηλεκτρομηχανολογικά κ.α.).

Τόσο κατά τον σχεδιασμό των κόμβων όσο και κατά τη μελέτη φωτεινής σηματοδότησης, χρειάζεται να εκπονηθεί κυκλοφοριακή ανάλυση στους νέους σηματοδοτούμενους κόμβους, ιδιαίτερα σε αυτούς που απέχουν μικρή απόσταση μεταξύ τους.

Για την περαιτέρω μείωση των επιπτώσεων, πριν την έναρξη της λειτουργίας του γηπέδου, ο φορέας του έργου σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους Δήμους θα εκπονήσουν κυκλοφοριακές μελέτες οι οποίες θα λάβουν υπόψη το νέο γήπεδο, αλλά και τυχόν νέες δραστηριότητες που θα έχουν δρομολογηθεί.

Επιπλέον, ο φορέας του έργου σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων θα ερευνήσει τυχόν επεκτάσεις πεζοδρομίων και πεζοδρομήσεις στην ευρύτερη περιοχή (με σκοπό τη βελτίωση της πεζή προσπελασιμότητας), καθώς και την εφαρμογή συστήματος διαχείρισης στάθμευσης, για τον περιορισμό των επιπτώσεων στη στάθμευση των κατοίκων.

Προβλέπεται ακόμη ότι θα εκπονηθεί μελέτη, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων όπως Δήμος, Περιφέρεια, Τροχαία, ΟΑΣΑ, ΜΕΤΡΟ, ΠΑΕ Παναθηναϊκός κ.α. για την εφαρμογή επιχειρησιακού σχεδίου λειτουργίας του οδικού δικτύου, κατά τη διάρκεια των αγώνων, που θα λαμβάνει υπόψη και τις νέες εγκαταστάσεις που ενδεχομένως θα γίνουν στην ευρύτερη περιοχή.

Το επιχειρησιακό σχέδιο θα περιλαμβάνει, διαχειριστικά έργα, δράσεις και προτάσεις ενημέρωσης του κοινού για την προώθηση της χρήσης των ΜΜΜ. Κατά το πρώτο έτος λειτουργίας του γηπέδου, θα συνταχθεί από τον φορέα του έργου, κυκλοφοριακή μελέτη για το ευρύτερο οδικό δίκτυο σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και τους εμπλεκόμενους Δήμους, που θα εξετάσει τις επιπτώσεις και τις καθυστερήσεις στο οδικό δίκτυο και θα προτείνει μέτρα βελτίωσης, όπου απαιτείται.

Θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή διάχυσης της κυκλοφορίας στον οικιστικό ιστό, με ρύθμιση των δρομολογίων των βαρέων οχημάτων από και προς τις εγκαταστάσεις του Βοτανικού, τόσο κατά την κατασκευή όσο και κατά τη λειτουργία, ώστε να αποφεύγεται η όχληση των κατοίκων. Επίσης είναι σκόπιμος ο προγραμματισμός δρομολογίων των βαρέων οχημάτων, ώστε να αποφεύγεται η πρόκληση κυκλοφοριακής συμφόρησης στο οδικό δίκτυο κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου.

Διαβάστε ακόμα: 

Πόλεμος στην Ουκρανία: Ισχυρή έκρηξη στη γέφυρα που συνδέει τη Ρωσία με την Κριμαία (vids) 

Φρέναρε η αγορά και η κατανάλωση εν όψει του δύσκολου χειμώνα (πίνακας)

Πράγα: Η Ε.Ε. συνεχίζει να διαφωνεί για το πλαφόν στο φυσικό αέριο – Ελπίδες στην επόμενη Σύνοδο (pics + tweets + vids)