Υπεγράφη σήμερα στη Θεσσαλονίκη η σύμβαση μεταξύ του εκκαθαριστή της ΕΛΒΟ, της εταιρείας EY και της ισραηλινής Plasan για τη μεταβίβαση του ενεργητικού της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (περιλαμβάνει εξοπλισμό, οικόπεδα, πατέντες κλπ) που κατέχει σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο.

Σημειώνεται ότι η Plasan, σε συνεργασία με τη SK Group, ήταν η μόνη κοινοπραξία που κατέβηκε στον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΕΛΒΟ και, κατά πληροφορίες, οι παράγοντες που «έπεισαν» την κυβέρνηση να αποδεχτεί την προσφορά των Ισραηλινών, ήταν οι διασυνδέσεις της εταιρείας με μέλη του Εμπορικού Επιμελητηρίου Ελλάδας – Ισραήλ, αλλά το business plan που κατέθεσε για την ανάπτυξη της κρατικής εταιρείας.

Το τίμημα για το 100% των μετοχών που ανήκει σήμερα στο Δημόσιο θα ανέλθει συνολικά στα 3 εκατ. ευρώ , ενώ έχει δοθεί προκαταβολή 1 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι σήμερα η εταιρεία δεν λειτουργεί, το προσωπικό έχει μεταταχθεί σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και από το 2014 παρέμενε «ζωντανή» με χρηματοδοτικές ενέσεις μέχρι να βρεθεί επενδυτής να ενδιαφερθεί για την απόκτησή της.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, με την υπογραφή της σύμβασης ολοκληρώνεται με επιτυχία μια μακρά και δύσκολη διαδικασία μετά από συνεχείς ατελέσφορους διαγωνισμούς.

Η δήλωση Σταϊκούρα:

«Υπεγράφη, σήμερα, μετά από πολυετείς ατελέσφορες διαδικασίες, η σύμβαση μεταβίβασης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στους νέους μετόχους.
Ολοκληρώνεται έτσι, με επιτυχία, μία μακρά και δύσκολη διαδικασία.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΒΟ, μια εταιρεία με μεγάλη ιστορία στον τομέα της κατασκευής οχημάτων, είχε τεθεί σε ειδική εκκαθάριση από το 2014.

Στο διάστημα που ακολούθησε, διενεργήθηκαν, χωρίς αποτέλεσμα, δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, ένας τον Απρίλιο του 2017 και ένας τον Αύγουστο του 2017. Ενώ, τον Φεβρουάριο του 2019 διενεργήθηκε ακόμα ένας διαγωνισμός, με ελεύθερη διαπραγμάτευση, που όμως ούτε αυτός τελεσφόρησε.

Τον Μάρτιο του 2020, ο ειδικός εκκαθαριστής προχώρησε εκ νέου σε δημόσια πρόσκληση διεξαγωγής του διαγωνισμού εκποίησης βασικών περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, με ελεύθερη διαπραγμάτευση.

Ως όρος του διαγωνισμού, λόγω και του τομέα δραστηριοποίησης της εταιρείας, επιφυλάχθηκε στο Δημόσιο το δικαίωμα να μετέχει στη νέα εταιρεία κατά ποσοστό 21%.

Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, αφήσαμε πίσω μας έξι χρόνια παλινωδιών και άκαρπων διαδικασιών και η ΕΛΒΟ σήμερα γυρίζει σελίδα. Τα καταφέραμε!

Πλέον, η εταιρεία μπορεί να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και συνολικά για την εθνική οικονομία, καθώς και πόλο στήριξης της τοπικής κοινωνίας, με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας».

Διαβάστε ακόμη:

«Πόλεμος» εκατομμυρίων στο Λιμάνι για τον εφοδιασμό των πλοίων – Εξώδικο στην Cosco

Ελληνικός Χρυσός: Μέσα στον Μάρτιο θα κυρωθεί η νέα σύμβαση από τη Βουλή

ΕΛΤΑ: Σε τροχιά εξυγίανσης – Έρχονται σκληρές περικοπές μετά το πρόγραμμα εθελουσίας