search icon

business stories

Global Blue: Αμερικάνοι και Ρώσοι οι πρώτοι τουρίστες που θα ταξιδέψουν ξανά στην Ευρώπη

Οι διεθνείς ταξιδιώτες εμφανίζουν αυξανόμενη πρόθεση για ταξίδια σε ποσοστό 66%

Όλο και πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν στο εξωτερικό είναι οι διεθνείς ταξιδιώτες, με βάση την τελευταία τριμηνιαία έκθεση του «Observatory» της Global Blue – τον μεγαλύτερο πάροχο tax free αγορών παγκοσμίως.

Σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο 2020 σε 16.000 διεθνείς αγοραστές από χώρες με τη μεγαλύτερη καταναλωτική δαπάνη (Κίνα, Νοτιοανατολική Ασία, Μέση Ανατολή, Ρωσία και ΗΠΑ), το 66% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ήταν έτοιμοι να ταξιδέψουν μόλις αρθούν οι περιορισμοί στα σύνορα, σε σχέση με το 60% τον Ιούλιο 2020 και το 50% τον Ιούνιο 2020.

Ειδικά για την ανάκαμψη των ευρωπαϊκών τουριστικών αγορών με εισερχόμενο τουρισμό εκτός Ε.Ε., με βάση την έρευνα, οι Αμερικανοί και οι Ρώσοι είναι πιθανό να επισκεφτούν πρώτοι την Ευρώπη: Το 65% των Αμερικανών αγοραστών δηλώνουν ότι αισθάνονται ασφαλείς να επισκεφτούν ευρωπαϊκούς προορισμούς όταν οι συνοριακοί περιορισμοί χαλαρώσουν, καθώς η επιθυμία των Αμερικανών να ταξιδέψει παραμένει υψηλή.

Αυτό αποδεικνύεται από το επίπεδο των αφίξεων στη Λατινική Αμερική – κυρίως στο Μεξικό – από τις ΗΠΑ, οι οποίες, χάρη στους ήπιους συνοριακούς περιορισμούς, έφθασαν σχεδόν το 80% των επιπέδων του 2019 την περίοδο του Οκτωβρίου.

Αντίστοιχα, το 50% των Ρώσων αγοραστών αισθάνονται ασφαλείς να επισκεφθούν την Ευρώπη.

Μάλιστα, η επιθυμία των Ρώσων αγοραστών να επισκεφθούν ευρωπαϊκούς προορισμούς αποτυπώνεται από την αύξηση των αεροπορικών κρατήσεων προς την Τουρκία κατά +5,2% σε ετήσια βάση στις αρχές Αυγούστου 2020, αμέσως μετά τη θέσπιση του «τουριστικού διαδρόμου» Τουρκίας-Ρωσίας.

Από την άλλη πλευρά, οι διεθνείς ταξιδιώτες που δαπανούν σε αγορές περισσότερα από 40.000 ευρώ τους τελευταίους 24 μήνες (elite) και αυτοί που πραγματοποιούν περισσότερα από τρία ταξίδια τους τελευταίους 24 μήνες (frequent) εκφράζουν μεγαλύτερη τάση να ταξιδέψουν σύντομα.

Για δεύτερο συνεχές τρίμηνο, οι elite και οι frequent διεθνείς αγοραστές έχουν εκφράσει ισχυρότερη επιθυμία για ταξίδια, με το 72% να δηλώνει ότι θα ταξιδέψουν όταν οι καραντίνες αρθούν, μία αύξηση 5 μονάδων σε σχέση με τον Ιούλιο.

Η τάση αυξάνεται σε 73% για τους elite και frequent αγοραστές από την Κίνα, 92% από χώρες της Μέσης Ανατολής και σχεδόν 100% από τη Ρωσία. Αυτό αποτελεί μια καλή προοπτική για τους εμπόρους των καταστημάτων που στοχεύουν να προσελκύσουν αυτές τις εθνικότητες αγοραστών.

Οι ασιατικοί προορισμοί μπορούν να έχουν ταχύτερη ανάκαμψη της καταναλωτικής δαπάνης από ταξιδιώτες της Κίνας και της Νοτιοανατολικής Ασίας, χάρη των περιορισμένων κρουσμάτων Covid-19 στην περιοχή και τη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών.

Το 50% των Κινέζων αγοραστών και το 66% των αγοραστών από την Νοτιοανατολική Ασία πιστεύουν ότι οι ασιατικοί προορισμοί είναι πιο ασφαλείς για επίσκεψη, σε σύγκριση με μόλις 15% και 25% αντίστοιχα για την Ευρώπη.

Σημειωτέον ότι στην Ασία, τα περιοριστικά μέτρα στα σύνορα χαλαρώνουν λόγω των νέων αμοιβαίων ταξιδιωτικών συμφωνιών. Ενδεικτικά, ταξιδιώτες αναψυχής από την ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ μπορούν σήμερα να επισκεφθούν τη Σιγκαπούρη χωρίς καραντίνα.

Η πρόθεση των Κινέζων αγοραστών να ταξιδέψουν περιφερειακά εντός της Ασίας θα μπορούσε να ενισχυθεί περαιτέρω λόγω και της ανάκαμψης των εσωτερικών αεροπορικών πτήσεων στην Κίνα, η οποία έχει επιστρέψει από τον Αύγουστο του 2020 στα επίπεδα του 2019, με βάση τα στοιχεία από την Forwardkeys.

Ο Mathieu Grac, VP Intelligence της Global Blue δήλωσε: «Είναι ιδιαίτερα αισιόδοξο να βλέπουμε την ισχυρή επιθυμία των διεθνών αγοραστών να ταξιδέψουν. Αν και βρισκόμαστε ακόμη εν μέσω της κρίσης Covid-19, ελπίζουμε ότι τα ευρήματα αυτής της έρευνας σε συνδυασμό με την είδηση του αποτελεσματικού εμβολίου και το άνοιγμα των τουριστικών διαδρόμων – ιδιαίτερα στον Ασιατικό Ειρηνικό – σηματοδοτούν μια υγιή επανεκκίνηση της διεθνούς εμπορικής βιομηχανίας το 2021.

Με τους ελίτ και frequent ταξιδιώτες να επιστρέφουν πρώτοι στα καταστήματα, είναι σημαντικό, οι έμποροι λιανικής να είναι έτοιμοι να καλωσορίσουν αυτούς τους πολύτιμους αγοραστές έχοντας ικανοποιήσει μια σειρά από ανάγκες που έχουν προκύψει από την πανδημία. Η ενσωμάτωση ψηφιακών λύσεων έκδοσης Tax Free αποδείξεων, η περιορισμένη κοινωνική επαφή και η υψηλού επιπέδου υγιεινή αποτελούν το κλειδί της επιτυχίας».

Διαβάστε ακόμη: 

Άμεσες κεφαλαιακές ανάγκες €20-25 εκατ. για τον νέο ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

«Αντεπίθεση» του Δήμου Αθηναίων στα γκραφίτι της πόλης

Lockdown: Τα δύο σενάρια για το άνοιγμα του λιανεμπορίου

Exit mobile version