Ναυτιλία

Άμεσες κεφαλαιακές ανάγκες €20-25 εκατ. για τον νέο ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Η προθεσμία υποβολής  δεσμευτικών οικονομικών προτάσεων για τον διαγωνισμό του ειδικού διαχειριστή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά λήγει

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την λήξη της προθεσμίας υποβολής  δεσμευτικών οικονομικών προτάσεων  για τον διαγωνισμό του ειδικού διαχειριστή  των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Πιο συγκεκριμένα η προθεσμία λήγει την προσεχή Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου μετά από 15νθήμερη παράταση που είχε δοθεί.  Αναμένεται ότι το όνομα του πλειοδότη θα ανακοινωθεί την ίδια ημέρα.  

Το  θέμα όμως είναι η «επόμενη ημέρα» η οποία θα είναι δύσκολη για τον νέο ιδιοκτήτη αφού οι οικονομικές υποχρεώσεις είναι μεγάλες και θα χρειαστεί «γερό πορτοφόλι.»

Οι  σημαντικές υποχρεώσεις που θα  έχει να αντιμετωπίσει είναι οι εξής:

  • Τη δέσμευση της εγγυητικής , ισόποσης με το τίμημα, για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και την υπογραφή της  σύμβασης. Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι “με δεδομένη τη γνωστή ταχύτητα της ελληνικής γραφειοκρατίας αυτό σημαίνει 5-6 μήνες”.
  • Να καταβάλει πρόστιμα 10.000.000  ευρώ εντός μηνός για την τακτοποίηση των –μέχρι σήμερα αυθαιρέτων– κτισμάτων που βρίσκονται μέσα στην έκταση. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο αθάνατο ελληνικό δημόσιο τα ναυπηγεία λειτουργούσαν –επί δεκαετίες– χωρίς να διαθέτουν τις απαραίτητες οικοδομικές άδειες.
  • Να καταβάλει 1.000.000 € για την έκδοση άδειας πυρασφάλειας, γιατί χωρίς αυτήν δεν μπορεί να λειτουργήσει το ναυπηγείο.
  • Να προσλάβει έναν ικανό αριθμό εργαζομένων, περίπου  300-400 τον αριθμό –σημαντικό μέρος των οποίων θα προέρχεται από τους σημερινούς– για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Αυτό σημαίνει δαπάνη μισθοδοσίας 800.000 ευρώ κάθε μήνα, για όσους μήνες χρειαστούν μέχρι να κλειστούν νέες δουλειές.
  • Να υπογραφούν  νέες συμφωνίες με πελάτες, καθώς δεν υπάρχουν ενεργές συμβάσεις
  • Να πληρώσει 10.000.000 ευρώ  για να γίνουν οι απολύτως απαραίτητες επισκευές και συντηρήσεις μηχανημάτων και εξοπλισμού, που έχουν μείνει ασυντήρητα επί χρόνια, εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν, ότι πέρα από το τίμημα θα υπάρξουν άμεσες κεφαλαιακές ανάγκες ύψους 20-25 εκατομμυρίων ευρώ, μέχρι τα νέα ναυπηγεία να «πάρουν μπροστά.»

Ο ανταγωνισμός είναι δυνατός.  Οι δύο εκ των ενδιαφερόμενων που έχουν εκδηλώσει την πρόθεσή τους είναι η Pyletech Shipyards θυγατρική του Ομίλου  North Star συμφερόντων του εφοπλιστή-επιχειρηματία  Θεόφιλου Πριόβολου που  έχει ανακοινώσει ότι θα προβεί σε επένδυση 700 εκατ. σε βάθος  και η αμερικανικών συμφερόντων ΟΝΕΧ που έχει τα ναυπηγεία Νεωρίου και μέσω πτωχευτικού  θέλει την έγκριση  συμφωνίας εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας όπου έχει το πλειοψηφικό πακέτο.

Ο νέος ιδιοκτήτης θα πάρει 400 στρέμματα που είναι το μεγαλύτερο μέρος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ενώ για τα υπόλοιπα 200 στρέμματα στα οποία βρίσκεται και η δεξαμενή 5 αναμένεται να προκηρυχθεί διαγωνισμός άμεσα από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου.

Διαβάστε ακόμη:

Σωκράτης Κόκκαλης: Μπορεί να «γυρίσει την παρτίδα» για την ΙNTRALOT;

Ζευγάρι κέρδισε στο λαχείο 115 εκατ. και… μοιράζει σε άλλους τα κέρδη

Brexit: Το δείπνο Τζόνσον – Φον ντερ Λάιεν και τα «αγκάθια» της συμφωνίας

Απόρρητο Απόρρητο