Ένα νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ απ’ την EBRD «κλείδωσε» η Γρ. Σαράντης ΑΒΕΕ, η οποία πλέον βάζει πλώρη για νέες εξαγορές. Υπενθυμίζεται ότι η εισηγμένη στο ΧΑ που διοικείται απ’ τα αδέρφια Γρηγόρη και Κυριάκο Σαράντη (αριστ. και δεξ. στη φωτ αντίστοιχα) είχε λάβει και αντίστοιχο δάνειο απ’ την EBRD το 2018 συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ προκειμένου να χρηματοδοτήσει την εξαγορά της ουκρανικής ergopack και αργότερα να «τρέξει» επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της παραγωγής της νεοαποκτηθείσας εταιρείας.

Το νέο δάνειο, το οποίο υπεγράφη, θα είναι μη εξασφαλισμένο με επενδυτική προτεραιότητα (senior unsecured). Τα 10 εκατ. ευρώ θα είναι διαθέσιμα στην εισηγμένη ενώ τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ θα είναι δεσμευμένα απ’ την EBRD ως εχέγγυο για την κάλυψη της τελευταίας μεγάλης δόσης ύψους 10 εκατ. ευρώ για την εξόφληση του προ διετίας δανείου των 25 εκατ. ευρώ. Μία δόση που είναι προγραμματισμένη για το 2024. Ως τότε η αποπληρωμή του γίνεται με εξαμηνιαίες δόσεις του 1,5 εκατ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση και το νέο δάνειο, όπως αναφέρει η συμφωνία, θα κατευθυνθεί για α) χρηματοδότηση δαπανών που σχετίζονται με εξαγορά νέου μπραντ από την Σαράντης, και β) υποστήριξη δαπανών Έρευνας & Ανάπτυξης του Ομίλου για τη βελτίωση των υπαρχόντων προϊόντων και σχεδιασμό νέων.

Επίσης από το κείμενο της συμφωνίας προκύπτει ότι η εξαγορά δεν θα αφορά αγορά στην οποία είναι ήδη η εταιρεία μιας και στα οφέλη της νέας χρηματοδότησης υπογραμμίζονται «η ανάπτυξη νέων προϊόντων μέσω αυξημένων δαπανών Έρευνας & Ανάπτυξης» και η «επέκταση σε νέες χώρες που επί του παρόντος δεν έχει πωλήσεις».

«Μία εξαγορά κατ’ έτος»

Μόλις την περασμένη Παρασκευή στην τηλεδιάσκεψη που ακολούθησε της δημοσίευσης των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2020 η διοίκηση της εισηγμένης είχε δηλώσει πως στόχος της είναι να προχωρά σε μία εξαγορά κάθε έτος. «Αυτό θα συμβεί και φέτος», είχε δηλώσει ο αναπλ. διευθύνων σύμβουλος και Οικονομικός Διευθυντής του Ομίλου κ. Κώστας Ροζακέας. Αποκάλυψε μάλιστα πως ο Όμιλος έχει βρει ήδη «διάφορους στόχους» σε αγορές εκτός Ελλάδας. «Συζητάμε με πολλούς ανταγωνιστές μας και ως το τέλος της χρονιάς θα έχετε νέα», σημείωσε ο κ. Ροζακέας λέγοντας πως «έως τότε οι συνθήκες θα ωριμάσουν».

Η Estee Lauder

Ο αναπλ. διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής του Ομίλου κ. Κώστας Ροζακέας (αριστ.) με τον Πρόεδρο του Ομίλου κ. Γρηγόρη Σαράντη

Νωρίτερα, εξάλλου, είχε σπεύσει να δηλώσει πως ο όμιλος σκοπεύει να καλύψει το κενό που θα δημιουργηθεί στα οικονομικά του μεγέθη απ’ την σταδιακή έξοδο από την κοινοπραξία με την Estee Lauder μέσω εξαγορών και νέων συνεργασιών.

Προς τούτο, σύμφωνα με τον κ. Ροζακέα, το συνολικό τίμημα των 80 εκατ. ευρώ που αναμένεται να λάβει σταδιακά ο όμιλος Σαράντη για την πώληση των μετοχών που κατέχει στην ELCA στην Estee Lauder με βάση την κοινή τους συμφωνία, θα χρησιμοποιηθεί πλήρως για τις νέες κινήσεις του.

Υπενθυμίζεται πως βάσει του νέου συμφωνητικού η Estee Lauder θα έχει το δικαίωμα να αυξήσει το ποσοστό της στην ELCA εως το 100%, εξαγοράζοντας τις μετοχές που κατέχει σήμερα ο όμιλος Σαράντη έως 30/06/2027. Σήμερα στην κοινή εταιρεία, την ELCA Cosmetics Ltd, ο όμιλος Σαράντη κατέχει το 49% και η The Estee Lauder Companies Inc. το 51%.

Με τις νέες εξαγορές ο όμιλος Σαράντη εκτιμά ότι θα καλύψει τα κέρδη που γράφει σήμερα από τις επιδόσεις της Estee Lauder, ήτοι 11-12 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη.

Τα αποτελέσματα του 2020

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2020 που δημοσιοποίησε την περασμένη εβδομάδα ο όμιλος, οι ενοποιημένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6,3% σε σχέση με το 2019, στα 393,38 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα, παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη κατά 7,8% και διαμορφώθηκαν σε 136,05 εκατ. ευρώ. Οι χώρες του εξωτερικού που αντιπροσωπεύουν 65,41% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 5,52% στα 257,33 εκατ. ευρώ το 2020.

Τα Καθαρά Κέρδη του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 38,73 εκατ. ευρώ από 38,01 εκατ. ευρώ το 2019.

Στο πλαίσιο της ενεργούς διαχείρισης χαρτοφυλακίου και ανάπτυξης νέων προϊόντων, κατά την διάρκεια του 2020 ο Όμιλος εισήλθε στην αγορά των αντιβακτηριδιακών προϊόντων, αξιοποιώντας την ισχυρή παρουσία που έχουν οι μάρκες του στην κατηγορία της προσωπικής φροντίδας και περιποίησης. Επιπρόσθετα, στα τέλη Φεβρουαρίου του 2020 και σε συνέχεια της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ολοκληρώθηκε η εξαγορά των πολωνικών προϊόντων προσωπικής φροντίδας LUKSJA, ενισχύοντας την παρουσία του Ομίλου στην πολωνική αγορά προϊόντων προσωπικής φροντίδας.

Σε συνέχεια της επέκτασης του εργοστασίου παραγωγής του Ομίλου στα Οινόφυτα, που αφορά στην αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού και την βελτίωση των παραγωγικών διαδικασιών, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την απορρόφηση της παραγωγής των προϊόντων προσωπικής φροντίδας Indulona.

Επιπλέον, η νέα επένδυση που ξεκίνησε το 2020 στην Polipak και βρίσκεται υπό ανάπτυξη θα οδηγήσει στην δημιουργία νέων προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, βελτιωμένων από άποψη οικολογικού προφίλ, ανθεκτικότητας και λειτουργικότητας. Το νέο εργοστάσιο θα χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένες διαδικασίες παραγωγής που θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη παραγωγική δυναμικότητα και αυξημένη απόδοση.

Η αύξηση του μερίσματος

Στον απόηχο της βελτίωσης των οικονομικών μεγεθών το ΔΣ αποφάσισε την αύξηση κατά 34% στο προτεινόμενο μέρισμα. Δηλαδή την διανομή 15 εκατ. ευρώ έναντι 11,2 εκατ. ευρώ πέρυσι, που αντιστοιχεί σε 0,2146614 ευρώ ανά μετοχή από 0,1604814 ευρώ ανά μετοχή πέρυσι.

Διαβάστε περισσότερα

Δώρο Πάσχα: Πότε θα το λάβουν οι εργαζόμενοι – Τι ισχύει για όσους είναι σε αναστολή (vid)

Ταμείο Ανάκαμψης: Διαφωνίες στην Ε.Ε. για τους φόρους που θα το χρηματοδοτήσουν, την ώρα που οι ΗΠΑ κάνουν «ρελάνς» στον ψηφιακό φόρο

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Πότε θα ανοίξει το Taxisnet – Ποιοι θα έχουν επιστροφή φόρου (vid)