Το αεροδρόμιο του Heathrow βρίσκεται αντιμέτωπο με μια περίπλοκη οικονομική συγκυρία, γεμάτη προκλήσεις καθώς εξετάζεται η κατασκευή τρίτου διαδρόμου. Όπως αναφέρει η έκθεση της S&P, η προσθήκη νέου διαδρόμου αναμένεται να επιφέρει σημαντική οικονομική επιβάρυνση, ενισχύοντας περαιτέρω το ήδη υψηλό χρέος του αεροδρομίου, το οποίο αγγίζει τις 20 δισ. λίρες. Η αύξηση του δανεισμού ενδέχεται να οδηγήσει σε ακόμη υψηλότερες χρεώσεις για τους επιβάτες, οι οποίες είναι ήδη από τις ακριβότερες στην Ευρώπη, προκαλώντας ανησυχίες για την ανταγωνιστικότητα του Heathrow.
Η S&P τονίζει ότι η επέκταση θα μπορούσε να υποβαθμίσει τη στρατηγική θέση του Heathrow, προκαλώντας απώλειες σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Αν και η διοίκηση διαβεβαιώνει ότι δεν απαιτείται κρατική ενίσχυση, ο οίκος αξιολόγησης σημειώνει πως χωρίς ενεργό συμμετοχή των μετόχων, η εξασφάλιση χρηματοδότησης είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Βασικοί μέτοχοι όπως η Ardian, η Αρχή Επενδύσεων του Κατάρ και το Δημόσιο Επενδυτικό Ταμείο της Σαουδικής Αραβίας αναμένεται να επωμιστούν σημαντικό μέρος του κόστους. Η S&P προειδοποιεί ότι χωρίς σημαντική οικονομική στήριξη, το έργο ενδέχεται να σταματήσει. Ο CEO Thomas Woldbye επισημαίνει ότι ο τρίτος διάδρομος θα οδηγήσει σε φθηνότερα εισιτήρια, αλλά η οικονομική κατάσταση του Heathrow δείχνει ήδη μεγάλο βάρος, με δαπάνες πάνω από 600 εκατ. λίρες και χρέος άνω των 19 δισ. Ωστόσο, τα κέρδη έφτασαν τα 917 εκατομμύρια λίρες το περασμένο έτος.
Η διοίκηση επιμένει στη χρηματοδότηση μέσω ιδιωτικών πόρων, όμως η υλοποίηση εξαρτάται από πολιτικές και ρυθμιστικές εξελίξεις. Η Telegraph αναρωτιέται αν τα πιθανά οφέλη θα αντισταθμίσουν τα ρίσκα, καθώς το μέλλον της επέκτασης παραμένει αβέβαιο.
Διαβάστε ακόμη
Ποια ηχηρά επιχειρηματικά ονόματα διεκδικούν την «Ακτή Βουλιαγμένης» (pics)
Καμπανάκι Πάουελ για επίμονα σοκ που οδηγούν σε πληθωριστική αστάθεια (tweets)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.