Μετά από μια περίοδο αβεβαιότητας, η βιομηχανία της πολυτέλειας δείχνει ότι ετοιμάζεται να ξαναπιάσει ρυθμό. Μία από τις κορυφαίες συμβουλευτικές εταιρείες διεθνώς εκτιμά ότι το 2026 θα είναι το έτος που η αγορά των πολυτελών ειδών θα επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης, έπειτα από δύο χρόνια στασιμότητας.

Η Bain & Co. προβλέπει αύξηση των πωλήσεων κατά 3% έως 5% μέσα στο 2026, σε κατηγορίες όπως κοσμήματα, δερμάτινες τσάντες, παπούτσια και είδη ένδυσης κορυφαίων οίκων μόδας. Για το 2025, αντιθέτως, η εταιρεία εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα παραμείνουν σταθερές — όπως συνέβη και το 2024. Τις εκτιμήσεις αυτές παρουσίασε στο Bloomberg η partner της Bain, Κλαούντια ντ’ Αρπίτσιο, διαγράφοντας σαφώς πιο θετικό σκηνικό σε σχέση με την έκθεση του Ιουνίου, όταν είχε προβλεφθεί πτώση της ζήτησης έως και 5% για φέτος.

Το κλίμα αισιοδοξίας ενισχύθηκε και από τα τελευταία σημάδια που έδωσαν μεγάλοι παίκτες του κλάδου, όπως οι LVMH, Richemont και Burberry, δείχνοντας ότι η αγορά ίσως πλησιάζει σε σημείο καμπής. Ωστόσο, όπως εξηγεί η Ντ’ Αρπίτσιο, οι οίκοι μόδας συνέβαλαν οι ίδιοι στη δυσκολία της συγκυρίας, καθώς αύξησαν υπερβολικά τις τιμές σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν την αίσθηση αποκλειστικότητας των brands.

«Τα brands βρίσκονται σε φάση επανεκκίνησης», σημείωσε. «Επιδιώκουν να επενδύσουν στη δημιουργικότητα με νέους σχεδιαστές και ταυτόχρονα επανεξετάζουν την τιμολογιακή τους πολιτική, λανσάροντας προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές».

Η κινεζική αγορά, που αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της παγκόσμιας κατανάλωσης πολυτελών προϊόντων, αναμένεται να δείξει καλύτερη εικόνα στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Η βαριά κρίση του real estate και η αυξημένη ανεργία μεταξύ των νέων επηρέασαν σημαντικά τη ζήτηση, ωστόσο φαίνεται ότι το κλίμα σταδιακά σταθεροποιείται.

«Παρατηρούμε μια σχετική ενίσχυση της ζήτησης από καταναλωτές υψηλού εισοδήματος στην Κίνα, αλλά η αγορά παραμένει απαιτητική», είπε η Ντ’ Αρπίτσιο. «Υπάρχει επίσης έντονος ανταγωνισμός από τοπικά brands που δυσκολεύουν τους ευρωπαϊκούς οίκους».

Παρά τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης, η Bain δεν βλέπει την Κίνα να επιστρέφει σύντομα στους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης — μονοψήφιους και διψήφιους — που χαρακτήρισαν τις δύο προηγούμενες δεκαετίες.

Για το 2026, προβλέπεται ενίσχυση στις πωλήσεις των δερμάτινων ειδών, ύστερα από τη σταθερότητα που έδειξαν τα κοσμήματα φέτος. «Τα brands κοσμημάτων συγκράτησαν τις αυξήσεις τιμών και οι καταναλωτές τα αντιμετώπισαν ως πιο “δίκαιες” προτάσεις αξίας σε σχέση με τις τσάντες», ανέφερε.

Ένας ακόμη παράγοντας που μπορεί να επιταχύνει την ανάκαμψη είναι η ανανέωση των δημιουργικών διευθυντών σε μεγάλα brands όπως η Chanel, η Gucci της Kering και η Christian Dior Couture της LVMH. Οι νέες δημιουργικές ομάδες, σύμφωνα με τη Bain, ίσως σηματοδοτήσουν τη νέα φάση της πολυτέλειας.

Διαβάστε ακόμη 

Scope για Ελλάδα: Σταθερή ανάπτυξη, ισχυρή δημοσιονομική επίδοση – Ταχεία αποκλιμάκωση χρέους και το 2026 (διαγράμματα)

Χρυσή λίρα Αγγλίας με ελληνικό αποτύπωμα από την Τράπεζα Πειραιώς – Λίρες 5 δισ. έχουν οι Ελληνες σε καταθέσεις

Θετική «υπό ιδιαίτερα σημαντικούς όρους» η γνωμοδότηση για το νέο data center των Dromeus Capital-APTO στα Σπάτα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα