business stories

Οι Έλληνες εφοπλιστές με πλοία ξηρού φορτίου που διαχειρίζονται την κρίση της ναυλαγοράς

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Ο Μάρτιος αποδείχθηκε πολύ αδύναμος μήνας, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2020 η εξαγωγή σιδηρομεταλλεύματος ήταν χειρότερη των τελευταίων ετών

Εν μέσω πανδημίας η ναυλαγορά ξηρού φορτίου έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια βελτίωσης ως γενική εικόνα.

Το BDI παρουσίασε άνοδο 3,1%, η οποία όμως οφείλεται στα φορτηγά capesize που μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα.

Η ναυλαγορά των πλοίων αυτών βελτιώθηκε κατά 70%. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος έφθασε τα 6.762 δολάρια από 5.949.

Το BPI- φορτηγά Panamax είναι επίσης ψηλότερος, αλλά μόνο κατά 2%, ενώ τα μικρότερης χωρητικότητας Supramax-BSI και του Handysize-BHSI που είχαν απώλειες 11% και 10% αντίστοιχα.

Το γεγονός ότι οι δείκτες ναυλαγοράς των μεγάλης χωρητικότητας φορτηγών πλοίων και των μεσαίας και μικρής χωρητικότητας ακολουθούν αντίθετη ρότα αφήνει μικρά περιθώρια για μια αξιοσημείωτη βελτίωση της συνολικής εικόνας της αγοράς φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Η αγορά παραμένει υπό πίεση, με εξαίρεση τα Capesize,πλοία χωρητικότητας 180.000 τόνων dw, τα κέρδη των οποίων είναι αυξημένα σε σύγκριση με το 2019, Ο εμπορικός θαλάσσιος δρόμος από τη Βραζιλία προς την Κίνα δείχνει σταθερότητα αφού η ροή των φορτίων συνεχίζεται κανονικά. Επίσης, στη γραμμή Ευρώπη-Άπω Ανατολή ο ημερήσιος ναύλος για τα μεγάλα φορτηγά έφθασε την περασμένη εβδομάδα τα 18.125 δολάρια από 14.995 την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου. Βέβαια ο μέσος ημερήσιος ναύλος στη συγκεκριμένη γραμμή το 2019 ήταν 34.767 δολάρια έναντι 18.547 το 2020.

Για τα Capesize, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία είναι εξαιρετικά σημαντικές για την απορρόφηση της χωρητικότητας και, ως εκ τούτου, την εξισορρόπηση μιας αδύναμης ναυλαγοράς όπως η σημερινή. Ο Μάρτιος αποδείχθηκε πολύ αδύναμος μήνας, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2020 η εξαγωγή σιδηρομεταλλεύματος ήταν χειρότερη των τελευταίων ετών.

Ωστόσο, λόγω της ανάκαμψης της κινεζικής οικονομίας, της βελτίωσης του καιρού και της σχετικά υψηλής τιμής του σιδηρομεταλλεύματος η ναυλαγορά ανέβηκε κατά 70%. Όσο προχωράει ο Απρίλιος, αναμένεται μια σταδιακή βελτίωση στην αγορά spot.

Σύμφωνα με τη διασταύρωση στοιχείων του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons και του Marine Information Services (MIS.GR) στον κατάλογο με τους Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν στόλο με φορτηγά capesize είναι:

Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Dry με 40

Πέτρος Παππάς με την Star Bulk έχει 38

Γιώργος Οικονόμου με την Cardiff έχει 36

Αγγελική Φράγκου με τη Navios Holdings έχει 26

Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών έχει με την Golden Union 20

– Η Άννα Αγγελικούση με την Alpha Bulkers έχει 19

– Ο Συμεών Παληός με τη DIANA Shipping έχει 17

– Ο Διαμαντής Δαμαντίδης με τη Marmaras 17

– Η Seanergy Marιtime την οποία εκπροσωπεί ο Σταμάτης Τσαντάνης έχει 10

-Η Transmed του Χαράλαμπου Μυλωνά έχει 10

-Ο Αδαμάντιος Πολέμης με την New Shipping ltd έχει εννέα

-O Βίκτωρ Ρέστης με την Εnterprises Shipping and Trading έχει εννέα

– Οι Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης με τη Laskaridis Shipping έχουν οκτώ.

Στον κατάλογο βρίσκουμε και άλλους έλληνες πλοιοκτήτες με Capesize φορτηγά πλοία, από ένα έως οκτώ τον αριθμό, στον στόλο τους, μεταξύ των οποίων είναι ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο Γιώργος Προκοπίου, ο Δημήτρης Προκοπίου, ο Λου Κολλάκης, ο Όμιλος Τσάκου, ο Όμιλος Βαφειά, τα αδέλφια Μαρτίνοι, Θανάσης, Ανδρέας, Ντίνος, με διαφορετικές εταιρείας, ο Μιχάλης και ο Γιάννης Χανδρής, η ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων Ωνάση, ο Βίλλυς Παναγιωτίδης, η οικογένεια Καρρά-Carras (Hellas), o Mιχάλης και ο Νίκος Λυκιαρδόπουλος, ο Νικόλας ΚομνηνόςΞυλάς, η οικογένεια Ιγγλέση, ο Αδαμάντιος Λαιμός.

Απόρρητο Απόρρητο