Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Μαρκ Κιούμπαν υποστηρίζει ότι η πιο κερδοφόρα απόφαση της ζωής του δεν είχε να κάνει με κάποια startup ή χρηματιστηριακή επιτυχία, αλλά με τον τρόπο που έζησε τα πρώτα χρόνια της καριέρας του: λιτά, σαν φοιτητής, ώστε να μπορέσει να επενδύσει στον εαυτό του.

Ζώντας σαν φοιτητής μετά το πανεπιστήμιο

Όταν ένας θαυμαστής τον ρώτησε για την καλύτερη επένδυση που έκανε ποτέ, ο Κιούμπαν απάντησε χωρίς δισταγμό: «Το ότι έζησα σαν φοιτητής πολύ μετά το κολέγιο, ώστε να μπορέσω να ξεκινήσω την επιχείρησή μου».

Όπως έχει εξηγήσει σε πολλές αναρτήσεις του στο προσωπικό του blog, η διατήρηση των εξόδων σε χαμηλά επίπεδα ήταν ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αποκτήσει οικονομική ανεξαρτησία και να επενδύσει στην επιχειρηματική του πορεία.

Οι θυσίες της αρχής

Στην αρχή της καριέρας του, ο Κιούμπαν μοιραζόταν ένα ετοιμόρροπο διαμέρισμα στο Ντάλας με πέντε συγκάτοικους, κοιμόταν σε έναν καναπέ χωρίς ντουλάπα και οδηγούσε ένα Fiat που έχανε λάδια. Παρά τις δυσκολίες, οι θυσίες αυτές τον βοήθησαν να αποταμιεύσει χρήματα για τις πρώτες του επιχειρηματικές κινήσεις.

Όπως παραδέχεται, πολλές από τις δουλειές που έκανε εκείνη την περίοδο ήταν χωρίς μέλλον και κάποιες φορές ντρεπόταν να τις αναφέρει στο βιογραφικό του. Ωστόσο, κάθε εμπειρία του πρόσφερε δεξιότητες που αποδείχθηκαν πολύτιμες αργότερα.

Οικονομία και συνεχής μάθηση

Ο Κιούμπαν θυμάται ότι τα Σαββατοκύριακα ζούσε με μόλις 20 δολάρια, έτρωγε σε happy hours για να γλιτώνει έξοδα και αγόραζε φθηνά μπουκάλια αφρώδους οίνου των 12 δολαρίων. Κυρίως, όμως, περνούσε τα βράδια διαβάζοντας μανιωδώς βιβλία για το software.

Όταν τελικά μάζεψε 1.000 δολάρια, η μόνη «πολυτέλεια» που επέτρεψε στον εαυτό του ήταν ένα νέο σετ πετσέτες.

Μήνυμα προς τους νέους

Σε ανάρτηση του 2009 προς φοιτητές, τους προέτρεψε να ζουν λιτά και να επενδύουν στις γνώσεις τους στη λογιστική, τα χρηματοοικονομικά και τη στατιστική, ώστε να είναι έτοιμοι όταν παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία.

Από τις θυσίες στις δισεκατομμυριούχες συμφωνίες

Το «φοιτητικό lifestyle» του επέτρεψε να αναλάβει ρίσκα που απέδωσαν. Ξεκίνησε με την ίδρυση της MicroSolutions, την οποία πούλησε για 6 εκατ. δολάρια, και συνέχισε με τη δημιουργία της Broadcast.com, που εξαγοράστηκε από τη Yahoo το 1999 έναντι 5,7 δισ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη

Ρεκόρ για τη χρυσή λίρα: Πόσες κατέχουν οι Έλληνες, τι γίνεται στην «παράλληλη» αγορά

Γνωστός επενδυτής προειδοποιεί για επανάληψη της φούσκας των dot-com

Χαρούκι Μουρακάμι: Γιατί ο συγγραφέας των best-seller έγινε δρομέας μεγάλων αποστάσεων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα