Για τον μέσο άνθρωπο, μια προσωπική αναγέννηση μετά από έναν χωρισμό ή σταθμό ζωής, όπως τα σαράντα, μπορεί να σημαίνει ένα τατουάζ ή ένα σπορ αυτοκίνητο. Όμως για έναν δισεκατομμυριούχο, αυτό ίσως σημαίνει να επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια σε ένα γιοτ.

Λίγο καιρό μετά το διαζύγιό του, ο Τζεφ Μπέζος απέκτησε ένα μεγαγιοτ. Το 2023, παρουσίασε το Koru, ένα σκάφος 127 μέτρων, εμπνευσμένο από το μαορί σύμβολο της νέας αρχής – ίσως σε σύνδεση με τη σύζυγό του, Λόρεν Σάντσεζ.

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, λίγο πριν τα σαράντα, έγινε φημολογούμενος ιδιοκτήτης ενός σκάφους που κατασκευάστηκε αρχικά για Ρώσο ολιγάρχη. Τα σούπερ γιοτ πλέον αποτελούν σύμβολα υπερπολυτελούς ζωής, προσφέροντας ιδιωτικότητα, ψυχαγωγία και δικτύωση, ξεπερνώντας ακόμα και τα ακίνητα σε αξία.

«Είναι πανηγυρική επιβεβαίωση επιτυχίας και πλούτου», λέει η Τζιοβάννα Βιτέλι, πρόεδρος της Azimut Benetti, του κορυφαίου κατασκευαστή σούπερ γιοτ στον κόσμο.

Αν και πολλοί τεχνολογικοί μεγιστάνες απέκτησαν πολυτελή σκάφη, οι Μπέζος, Ζάκερμπεργκ, Έλισον έχουν πάει πιο μακριά. Τα γιοτ τους είναι θαλάσσια παλάτια, με σπα, γυμναστήρια, πισίνες, κλαμπ και σινεμά.

Αυτά τα μεγαγιοτ, μήκους άνω των 70 μέτρων και κατά παραγγελία, συνήθως κοστίζουν πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια. Ακόμα και η εβδομαδιαία ναύλωση ενός τέτοιου σκάφους ξεπερνά το 1 εκατομμύριο.

Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη που προσφέρουν είναι η ιδιωτικότητα. Πολλά γιοτ δεν καταγράφονται δημόσια. Για παράδειγμα, φημολογείται πως ο Evan Spiegel διαθέτει το Bliss, μήκους 94 μέτρων. Στον κόσμο των γιοτ, όπου κυριαρχεί η διακριτικότητα, η ταυτοποίηση των ιδιοκτητών συχνά απαιτεί συνδυασμό πολλών στοιχείων.

Ακολουθούν μερικά από τα πιο εντυπωσιακά γιοτ που ανήκουν σε κορυφαίους δισεκατομμυριούχους του τεχνολογικού τομέα.

Jeff Bezos: Koru και Abeona

wikipedia

Το Koru των 127 μέτρων, αξίας 500 εκατομμυρίων, συνοδεύεται από το Abeona, σκάφος υποστήριξης 75 μέτρων. Το ζευγάρι Μπέζος – Σάντσεζ πέρασε το καλοκαίρι εκεί, με διάσημους καλεσμένους όπως ο Γκέιτς και ο Ντι Κάπριο. Το Koru είχε προκαλέσει αντιδράσεις όταν χρειάστηκε να αποσυναρμολογηθεί μια ιστορική γέφυρα στο Ρότερνταμ για να περάσει — τελικά, το ναυπηγείο βρήκε λύση χωρίς εντάσεις.

Mark Zuckerberg: Launchpad

Ο Ζάκερμπεργκ απέκτησε το Launchpad, μήκους 118 μέτρων, αρχικά σχεδιασμένο για Ρώσο με κυρώσεις. Το σκάφος έκανε παρθενικό ταξίδι τον Μάρτιο, με πισίνα και ελικοδρόμιο. Η τιμή αγοράς παραμένει άγνωστη, αλλά εκτιμάται σε εννέα ψηφία.

Eric Schmidt: Whisper

Ο πρώην CEO της Google αγόρασε διακριτικά το Kismet, μήκους 95 μέτρων, από τον Shahid Khan, μετονομάζοντάς το σε Whisper. Διαθέτει τζακούζι, σπα, πισίνα, κινηματογράφο και εξωτερικό τζάκι. Αν και η τιμή δεν δημοσιεύτηκε, είχε προσφερθεί προς πώληση για 149 εκατομμύρια ευρώ.

Barry Diller: Eos

Ο πρόεδρος της IAC και η σύζυγός του Diane von Furstenberg μοιράζονται το Eos, ιστιοφόρο 93 μέτρων. Το σκάφος, τριμάστατο Lürssen, φιλοξενεί πολλές διασημότητες κάθε καλοκαίρι στη Μεσόγειο και την Πρωτοχρονιά στο St. Barts.

Jim Clark: Athena

Ο ιδρυτής της Netscape, Jim Clark, αγόρασε το Athena το 2004. Μήκους 90 μέτρων, με χώρο για 10 επισκέπτες, έχει επιχειρήσει να το πουλήσει πολλές φορές, χωρίς επιτυχία. Ο ίδιος θεωρεί ότι είναι το πιο όμορφο ιστιοφόρο γιοτ στον κόσμο.

Λάρι Έλισον: Musashi

Ο Έλισον, γνωστός για τις εξωφρενικές του δαπάνες, απέκτησε το Musashi το 2011 για 160 εκατ. δολάρια. Το 88 μέτρων σκάφος, εμπνευσμένο από ιαπωνική και Art Deco αισθητική, διαθέτει ανελκυστήρα, γυμναστήριο και γήπεδο μπάσκετ. Ο Έλισον είναι φανατικός της ιστιοπλοΐας, έχοντας κατακτήσει και το America’s Cup.

Laurene Powell Jobs: Venus

Η χήρα του Steve Jobs κληρονόμησε το Venus, γιοτ 78 μέτρων σχεδιασμένο από τον Φιλίπ Σταρκ. Αποπνέει απόλυτο μινιμαλισμό και τεχνολογική αρτιότητα, με εξι πανομοιότυπες καμπίνες και ηχομόνωση. «Δεν θα υπάρξει ποτέ ξανά τέτοιο σκάφος», δήλωσε ο Σταρκ.

Διαβάστε ακόμη

Πώς γράφεται η νέα «μαύρη βίβλος» της εφορίας – Όπλο κατά της φοροδιαφυγής οι καταγγελίες πολιτών

Αμυντική βιομηχανία: Πώς η εταιρείες του κλάδου έγιναν πόλος έλξης επενδυτών και κεφαλαίων (γράφημα)

Αλλαγές στη φορολογική κλίμακα: Τέλος στα σενάρια τιμαριθμοποίησης – Ερχονται ελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα