«Η σχέση μας κρατάει περισσότερα από 70 χρόνια. Έχετε δοκιμάσει τα προϊόντα μας. Μας ξέρετε, έχουμε γίνει πια κομμάτι της οικογένειάς σας». Με αυτό τον τρόπο αυτοσυστήνεται στο καταναλωτικό κοινό η Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη και η αλήθεια είναι ότι λίγες εταιρείες μπορούν να νιώσουν τέτοια… οικειότητα με τους πελάτες τους. Κάτι διόλου αυτονόητο στη σημερινή εποχή του έντονου ανταγωνισμού και της καθημερινής μάχης στο ράφι.

Ωστόσο, αυτή η ιδιαίτερη σχέση έχει σφυρηλατηθεί γερά με το πέρασμα των χρόνων και με υλικά… ακατανίκητα: τη ζάχαρη, το αμύγδαλο και τη σοκολάτα.

Άλλωστε το κουφέτο αποτελεί συστατικό στοιχείο μιας ευτυχισμένης στιγμής των ανθρώπων, όπως είναι ο γάμος ή η βάπτιση, και με αυτή την έννοια βρίσκεται πάντα στη μόδα, χωρίς τον κίνδυνο της εποχικότητας και των τάσεων που χαρακτηρίζει άλλα προϊόντα.

Αυτή η σχέση λοιπόν είναι πολύπλευρα δοκιμασμένη, καθώς το κοντέρ της διαδρομής της Κουφετοποιίας Χατζηγιαννάκη γράφει πλέον κοντά οκτώ δεκαετίες. Μια αναμφίβολα «γλυκιά ιστορία» για την εταιρεία που κυριαρχεί σε αυτό το ιδιαίτερο κομμάτι της αγοράς, ακολουθώντας αφενός την παραδοσιακή συνταγή της εμμονής στην ποιότητα, αφετέρου εμπλουτίζοντας διαρκώς την προϊοντική γκάμα της. Ετσι, η Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη συντροφεύει αυτές τις ευτυχισμένες στιγμές με τα κουφέτα της εδώ και 73 ολόκληρα χρόνια.

Από τον Πειραιά του 1950 στο σήμερα

Το ημερολόγιο έγραφε Ιούνιος 1950 όταν ο Νικόλαος Χατζηγιαννάκης έβαλε τα θεμέλια της ομώνυμης οικογενειακής επιχείρησης ζαχαρωδών στην περιοχή του Πειραιά, ξεκινώντας την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας. Σε σύντομο χρονικό διάστημα η μικρή αυτή εταιρεία έγινε ο Νο 1 παραγωγός κουφέτων στην Ελλάδα, ενώ η φήμη της δεν άργησε να ξεπεράσει τα εθνικά σύνορα.

Εκτοτε και για τις επόμενες δεκαετίες καθιερώθηκε στην ελληνική και τη διεθνή αγορά μάλλον αθόρυβα -και με βασικό όπλο την ποιότητα- ως μία από τις κορυφαίες μονάδες παραγωγής κουφέτων, ενώ το όνομά της γίνεται πασίγνωστο σε όλη την αλυσίδα που ασχολείται με γάμους και βαπτίσεις.

Χρειάστηκε να περάσουν ακριβώς 41 χρόνια, μέχρι τον Ιούνιο 1991, για να περάσει στο επόμενο σκαλοπάτι με την αλλαγή νομικής μορφής και τη σύσταση της Κουφετοποίιας Χατζηγιαννάκη Α.Ε., η οποία εξακολουθεί να στεγάζεται στα ιδιόκτητα κτίριά της, πάντα στον Πειραιά.

Ενας ακόμη σημαντικός σταθμός στην πορεία της είναι το 1995, όταν ιδρύθηκε το υποκατάστημά της στη Θεσσαλονίκη με αρχικό στόχο να λειτουργήσει ως κέντρο διανομής για την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.

Μια δεκαετία σχεδόν μετά, το 2004, το υποκατάστημα της Θεσσαλονίκης μεταφέρθηκε σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι όπου δημιουργήθηκε υπερσύγχρονη εργοστασιακή μονάδα εξοπλισμένη με μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας. Δύο χρόνια αργότερα, το 2006, ξεκίνησε να λειτουργεί ως μονάδα παραγωγής σοκολάτας.

Το 2008 και ενώ η χώρα εισερχόταν στη μακρά περιπέτεια της οικονομικής κρίσης, η Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη συνέχιζε την πορεία της με αναπτυξιακό πρόσημο. Ετσι, εκείνη τη χρονιά προχώρησε στην εξαγορά έκτασης 17.000 τ.μ. στο Σχηματάρι Βοιωτίας με σκοπό την ανέγερση νέας πλήρως εξοπλισμένης εργοστασιακής μονάδας 4.000 τ.μ. Την ίδια χρονιά κατακτά το Εθνικό Βραβείο Επιχειρηματικής Αρίστευσης.

Το 2010 αναγνωρίστηκε από την ICAP ως μία από τις Strongest Companies in Greece, ενώ παράλληλα πιστοποιήθηκε από τη γερμανική Der Grune Punkt με πιστοποιητικό κλιματολογικής συμμόρφωσης, το οποίο δίνεται λόγω συνεισφοράς στην κλιματική προστασία με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας. Η επόμενη χρονιά, το 2011, αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της επιχείρησης καθώς σχεδιάστηκε και λανσαρίστηκε η νέα εταιρική ταυτότητα, με την επωνυμία Hatziyiannakis, με στόχο τη διεθνοποίηση του brand και την ενίσχυση της εξωστρέφειας. Aλλωστε η εταιρεία ήδη έδινε το «παρών» σε όλες τις μεγάλες εθνικές και διεθνείς εκθέσεις του κλάδου, αποσπώντας αρκετές φορές σημαντικές διακρίσεις για τα προϊόντα της.

Τον Απρίλιο του 2017 η Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη βρέθηκε ανάμεσα στις 20 αναπτυσσόμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επέλεξε ο ΟΠΑΠ προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα «Επιχειρηματική Ανάπτυξη από τον ΟΠΑΠ», το οποίο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την Endeavor.

Η επιλογή έγινε ανάμεσα σε 539 συμμετοχές με κριτήρια όπως η καινοτομία των προσφερόμενων προϊόντων/υπηρεσιών, η προοπτική ανάπτυξης και το όραμα του επιχειρηματία. Για την Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη η επιλογή αυτή ήρθε σε μια περίοδο ανάπτυξής της προς νέες αγορές.

Οι εκατοντάδες πειρασμοί και η χρυσή συνταγή

Ολα αυτά τα χρόνια -μέχρι και σήμερα- η εταιρεία παρήγαγε και παράγει νέα και καινοτόμα προϊόντα εμπλουτίζοντας διαρκώς την γκάμα της με πολλές και διαφορετικές προτάσεις κουφέτων, που κατηγοριοποιούνται σε τρεις σειρές: την κλασική που περιλαμβάνει τα παραδοσιακά κουφέτα αμυγδάλου και σοκολάτας, την deluxe με κουφέτα σοκολάτας και την supreme με κουφέτα που προσφέρονται με συνδυασμό κλασικών γεύσεων (αμύγδαλο και σοκολάτα), μέχρι με γέμιση με δημητριακά, μπισκότο, brownies κ.ά.

Εκτός από τα κουφέτα όμως η παραγωγική γκάμα περιλαμβάνει τα γνωστά «βότσαλα», τα οποία επίσης βγαίνουν σε διάφορες ποικιλίες, dragees σοκολάτας, choco bits, γλυκά διακοσμητικά, μέχρι και προσωποποιημένα-τυπωμένα κουφέτα όπου ο πελάτης μπορεί να τυπώσει πάνω τους το δικό του μήνυμα, ανάλογα με την περίσταση. Μιλάμε δηλαδή για εκατοντάδες γλυκούς πειρασμούς που κερδίζουν μικρούς και μεγάλους.

Κατά τη διάρκεια της πολυετούς διαδρομής της η Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη έχει αποσπάσει δεκάδες εθνικές και διεθνείς διακρίσεις, με τελευταία φέτος το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Loyal to Tradition των Food Exports Awards. Ακόμη, διαθέτει όλες τις προβλεπόμενες πιστοποιήσεις που εγγυώνται την άρτια παραγωγική διαδικασία και την ποιότητα των προϊόντων της.

Το διαβατήριο για την επιτυχία βασίζεται βέβαια σε μια… χρυσή συνταγή, η οποία ακολουθείται πιστά καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας της. Αυτή αφορά την εμμονή στην ποιότητα, η οποία εντοπίζεται στις προσεκτικά επιλεγμένες πρώτες ύλες από πιστοποιημένους παραγωγούς της Ελλάδας και του εξωτερικού, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση και επεξεργασία τους μέσα από παραδοσιακές και καινοτόμες μεθόδους παραγωγής. Και όλα αυτά βέβαια από ένα απόλυτα εξειδικευμένο προσωπικό που μετατρέπει τη ζάχαρη, το κακάο, τα αμύγδαλα και τα άλλα υλικά σε άριστα ποιοτικά και άψογα αισθητικά τελικά προϊόντα.

Σήμερα η Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη μπορεί να ωρίμασε και να γιγαντώθηκε σε σχέση με την αφετηρία της, αλλά εξακολουθεί να διατηρεί τον οικογενειακό της χαρακτήρα, έχοντας όμως προσαρμοστεί πλήρως στις αυξανόμενες απαιτήσεις της εποχής. Ετσι έχει καταφέρει να κερδίσει κορυφαία θέση στην ελληνική αγορά, ενώ διαθέτει ισχυρή παρουσία εκτός συνόρων σε περισσότερες από 40 χώρες, αποκτώντας σημαντικό μερίδιο στις αγορές της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής, της Αυστραλίας και της Μέσης Ανατολής.

Οι οικονομικές επιδόσεις και το νέο εργοστάσιο

Το success story της εταιρείας αποτυπώνεται στις οικονομικές επιδόσεις της καθώς, παρά τα έντονα σκαμπανεβάσματα της αγοράς και τις διαδοχικές κρίσεις, εμφανίζει μια υγιή οικονομική εικόνα, καταγράφοντας σε όλες τις χρήσεις της τελευταίας δεκαετίας καθαρή κερδοφορία.

Όσον αφορά στον κύκλο εργασιών, και αυτός παρουσιάζει σταθερότητα καθώς από το 2014 και μετά κινούνταν πέριξ των 6,5 εκατ. ευρώ. Εύλογη εξαίρεση αποτέλεσε το δύσκολο λόγω πανδημίας 2020 όπου ο κλάδος της παραγωγής κουφέτων και ζαχαρωδών επλήγη έντονα από τα περιοριστικά μέτρα. Έτσι, από τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς, με τα καταστήματα στην Ελλάδα να παραμένουν κλειστά, χάθηκε η πρώτη περίοδος των εκδηλώσεων γάμων και βαπτίσεων. Τούτο είχε βεβαίως αντίκτυπο στον τζίρο που ανήλθε σε 4,96 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 26,33% έναντι των 6,74 εκατ. ευρώ του 2019. Πάντως και σε αυτή τη δυσχερή συγκυρία η πτώση των πωλήσεων στην Ελλάδα περιορίστηκε από τις πωλήσεις στις αγορές εξωτερικού, ενώ η εταιρεία παρέμεινε σε κερδοφόρα τροχιά.

Με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες καταστάσεις για τη χρήση του 2021, ο τζίρος ανέβηκε στα 7,51 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 51,32%, με τα EBITDA να διαμορφώνονται σε 846.184,14 ευρώ έναντι 327.856,12 ευρώ το 2020, τα προ φόρων κέρδη σε 542.737,81 ευρώ έναντι 17.528,57 ευρώ (με αύξηση κατά 95%) και τα καθαρά κέρδη (μετά από φόρους) να ανέρχονται σε 393.800,23 ευρώ έναντι 15.720,26 ευρώ.

Όπως σημειώνεται, «το 2021 υπήρξε μία χρονιά αξιοσημείωτων οικονομικών επιδόσεων για την εταιρεία, αφού μέσα σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητος, λόγω των επαναλαμβανόμενων κυμάτων της πανδημίας COVID-19 και των συνεχών μεταπτώσεων από καθεστώς περιοριστικών μέτρων σε περιόδους χαλάρωσης αυτών, κατάφερε να πετύχει σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών, άνοδο στους όγκους πωλήσεων εντός και εκτός Ελλάδος και περαιτέρω βελτίωση των ταμειακών διαθεσίμων, στοιχεία τα οποία μεταφράζονται σε αύξηση της κερδοφορίας προ φόρων κατά 525.000 ευρώ. Επιπλέον, η συνετή διαχείριση των δαπανών βοήθησε στο να αντεπεξέλθει στα πρώτα σημάδια έντονων πληθωριστικών πιέσεων κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών του έτους, όταν άρχισαν να παρατηρούνται οι πρώτες αυξήσεις, τόσο στις τιμές κτήσης πρώτων και βοηθητικών υλών όσο και στα κόστη ενέργειας και διεθνών μεταφορών».

Παράλληλα, το απασχολούμενο προσωπικό στις 31/12/2021 ήταν 95 άτομα έναντι 90 ατόμων το 2020. Σημειώνεται ότι η εταιρεία το 2021 επένδυσε σε ακίνητα, μηχανήματα παραγωγής και λοιπό εξοπλισμό ποσό 248.482,42 ευρώ, ενώ στην τελευταία τετραετία (2017-2021) έχει επενδύσει συνολικά ποσό 2,12 εκατ. ευρώ. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι τα τελευταία χρόνια η Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη έχει στα σκαριά ένα σημαντικό επενδυτικό πλάνο για τη δημιουργία νέου εργοστασίου στην περιοχή του Πολυδενδρίου Αττικής. Ο σχεδιασμός συνάντησε καθυστερήσεις λόγω της πανδημίας, αλλά στην παρούσα φάση συνεχίζεται κανονικά.

Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία βρίσκεται, όπως και όλες οι άλλες, αντιμέτωπη με σημαντικότατες ανατιμήσεις στις πρώτες και βοηθητικές ύλες, στο ενεργειακό κόστος και στο κόστος μεταφορών. Παρ’ όλα αυτά, η στρατηγική της διοίκησης προτάσσει, πέραν της διαρκούς υποστήριξης των προϊόντων στην εγχώρια αγορά και την ενίσχυση της διεθνούς δραστηριότητας, «την εξασφάλιση της επάρκειας σε πρώτες και βοηθητικές ύλες και λιγότερο την αναζήτηση αμφίβολης αποτελεσματικότητος εναλλακτικών λύσεων με χαμηλότερο κόστος». Στο πλαίσιο αυτό, προχωρά όπου είναι εφικτό σε περιορισμένες αυξήσεις των εργοστασιακών τιμών, ενώ αναμενόταν από το δεύτερο τρίμηνο του 2022 και μετά μία μείωση του μεικτού περιθωρίου κατά 5%-10% περίπου. Αντίθετα, σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, οι πωλήσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στις διεθνείς αγορές παρουσιάζουν σταθερή άνοδο.

Όσον αφορά στις επιδόσεις της εταιρείας για πέρυσι και κυρίως για φέτος, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για θεαματικά οικονομικά αποτελέσματα λόγω της επιστροφής στην κανονικότητα και της πλήρους επαναφοράς των γαμήλιων τελετών.

Τα πρόσωπα

Στο τιμόνι της εταιρείας, που με τα προϊόντα της γλυκαίνει τις όμορφες στιγμές μας, βρίσκεται εδώ και 40 χρόνια, από το 1983, ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ο Δημήτριος Χατζηγιαννάκης. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια ενεργό ρόλο διαδραματίζει και η τρίτη γενιά της οικογένειας, με τον Νικόλα Χατζηγιαννάκη που είναι αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, τον Αλέξανδρο Χατζηγιαννάκη, καθώς και τα άλλα μέλη της.

Διαβάστε ακόμη

Τα νέα επιχειρηματικά ονόματα που επενδύουν στον ελληνικό τουρισμό

Αυτές είναι οι καλύτερες χώρες του κόσμου για τις fintech – Η θέση της Ελλάδας (πίνακες)

ΣΥΡΙΖΑ: Σύγκρουση χωρίς όρια – Πώς κινούνται οι πρωταγωνιστές της την επόμενη μέρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ