Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου που έδειξαν μεν ισχυρή ανάπτυξη πωλήσεων (+23,7%) αλλά και σημαντική υποχώρηση κερδών, η διοίκηση της ΚΡΙ ΚΡΙ (σσ στη κεντρ. φωτ ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Παναγιώτης Τσινάβος) έδωσε χθες το στίγμα για το υπόλοιπο της χρονιάς. Στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, ο Οικονομικός Διευθυντής κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης επανέλαβε τον στόχο για κύκλο εργασιών άνω των 300 εκατ. ευρώ και περιθώριο EBIT γύρω στο 14%, εξηγώντας ποιες κινήσεις θα στηρίξουν την κερδοφορία στο β’ εξάμηνο.
«Αισθανόμαστε ότι τα βιώσιμα περιθώρια EBIT είναι περίπου στο 15%, αλλά βραχυπρόθεσμα το 18% δεν θα είναι εύκολο να επιτευχθεί», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το δεύτερο εξάμηνο θα εμφανίσει καλύτερη εικόνα σε σχέση με το πρώτο χάρη σε στοχευμένες τιμολογιακές αναπροσαρμογές και μεγαλύτερη έμφαση σε δραστηριότητες υψηλότερης κερδοφορίας.
Η εξασθένηση της κερδοφορίας στο α’ εξάμηνο εξηγείται, σύμφωνα με τον CFO, κυρίως από την έντονη άνοδο του κόστους πρώτων υλών και ειδικά του νωπού γάλακτος. «Γενικά έχουμε τον κίνδυνο διακύμανσης στο κόστος πρώτων υλών που είναι δύσκολο να μετακυλιστεί στις τιμές πώλησης έγκαιρα», τόνισε, διευκρινίζοντας ότι κατά μέσο όρο χρειάζονται τέσσερις έως έξι μήνες για να περάσουν οι αυξήσεις στους πελάτες. Αυτό, όπως είπε, είχε συμβεί και το 2022, όταν τα περιθώρια του γιαουρτιού έπεσαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, πριν επανέλθουν την επόμενη χρονιά.
Επιπλέον, στην εξίσωση μπήκαν και τα σταθερά τιμολόγια των private label συμβολαίων, που δυσκόλεψαν την άμεση προσαρμογή. «Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις καταφέραμε να μεταφέρουμε το αυξημένο κόστος στις τιμές, αλλά αυτό έγινε με χρονική καθυστέρηση», ανέφερε. Μόνη εξαίρεση αποτελούν ορισμένες μεγάλες βρετανικές αλυσίδες όπου υπάρχει ρήτρα αυτόματης αναπροσαρμογής των τιμών σε σχέση με την τιμή του γάλακτος. Πέρα από τις πρώτες ύλες, πίεση άσκησαν και τα λειτουργικά κόστη: το κόστος προσωπικού αυξήθηκε κατά 27% μέσα στο εξάμηνο, λόγω και της ενίσχυσης του αριθμού εργαζομένων αλλά και των μισθολογικών αυξήσεων.

Για να αντισταθμίσει τις πιέσεις, η διοίκηση έχει ήδη προχωρήσει σε στοχευμένες τιμολογιακές προσαρμογές, οι οποίες, όπως εκτιμά ο CFO, θα έχουν θετική επίδραση στο μικτό περιθώριο μέσα στο δεύτερο εξάμηνο. Παράλληλα, η στρατηγική εστιάζει στην ενίσχυση δραστηριοτήτων με υψηλότερη κερδοφορία. «Η εμπορική στρατηγική που ακολουθούμε είναι να υπερασπιστούμε την παρουσία μας στο private label, χωρίς όμως να κρατάμε ζημιογόνα συμβόλαια», υπογράμμισε ο κ. Σαρμαδάκης, εξηγώντας ότι σε επίπεδο EBIT τα περιθώρια των private label είναι παρόμοια με των επώνυμων προϊόντων, αφού δεν επιβαρύνονται με δαπάνες πωλήσεων και marketing.
Η εταιρεία ποντάρει επίσης στη δυναμική των εξαγωγών, που πλέον αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου της. «Πιστεύουμε ότι αυτό είναι κάτι θετικό, επειδή στο εξωτερικό αντιμετωπίζουμε λιγότερο ανταγωνισμό και έχουμε περισσότερη τιμολογιακή δύναμη», είπε ο CFO, σημειώνοντας ότι η στροφή αυτή μειώνει και τον κίνδυνο εξάρτησης από την εγχώρια οικονομία.
Στην τηλεδιάσκεψη στάθηκε ιδιαίτερα στη δυναμική του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου η ζήτηση για ελληνικό γιαούρτι συνεχίζει να «τρέχει» με εντυπωσιακούς ρυθμούς. «Πέρυσι, αν θυμάμαι σωστά, η ανάπτυξη αυτού του τμήματος της αγοράς ήταν πάνω από 40% και φέτος συνεχίζει με επιπλέον 60%», ανέφερε. Όπως είπε, η ΚΡΙ ΚΡΙ εξυπηρετεί σχεδόν όλους τους μεγάλους λιανέμπορους με private label και έχει τις δυνατότητες να διατηρήσει το μερίδιό της και στο μέλλον.
Η Ιταλία παραμένει επίσης βασικός πυλώνας ανάπτυξης, με ισχυρή διψήφια αύξηση πωλήσεων στο εξάμηνο, ενώ η εταιρεία έχει ήδη κάνει τα πρώτα της βήματα και στη Γαλλία, με δύο συμβόλαια σε ισχύ. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Σαρμαδάκης, «προσπαθούμε να καθυστερήσουμε την ανάπτυξη νέας δραστηριότητας και νέα συμβόλαια, γιατί πρώτα θέλουμε να δημιουργήσουμε εφεδρική δυναμικότητα ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε σωστά σε νέες παραγγελίες».
Το μεγάλο στοίχημα όμως είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες. Για φέτος οι πωλήσεις frozen yogurt υπολογίζονται σε μόλις 1 εκατ. ευρώ, αλλά, όπως τόνισε ο CFO, «περιμένουμε καλά νέα σύντομα» αναφερόμενος σε νέο συμβόλαιο private label. «Όλες αυτές οι καμπάνιες περιλαμβάνονται στο επιχειρηματικό μας σχέδιο και το project στις ΗΠΑ έχει υψηλότερο περιθώριο από ό,τι έχουμε αυτή τη στιγμή στα παγωτά», σημείωσε, δίνοντας το στίγμα για τον ρόλο που μπορεί να παίξει η αμερικανική αγορά στην κερδοφορία της εταιρείας.
Για να μπορέσει να ανταποκριθεί στη ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση από τις διεθνείς αγορές, η ΚΡΙ ΚΡΙ τρέχει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο. Κεντρικό έργο είναι το “Greek Yogurt Dynamo”, προϋπολογισμού άνω των 52 εκατ. ευρώ, που έχει ενταχθεί στο καθεστώς Στρατηγικών Επενδύσεων. «Το έργο Greek Dynamo θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα. Θα μπορούμε να παράγουμε διπλάσια ποσότητα γιαουρτιού από ό,τι παράγαμε το 2024», εξήγησε ο CFO.
Ήδη από τον περασμένο Ιούλιο εγκαταστάθηκε μια νέα γραμμή παραγωγής, ενώ η επόμενη αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026. Παράλληλα, «τρέχει» και έργο αναβάθμισης του ERP συστήματος, με μετάβαση από την παλαιότερη έκδοση του SAP στο SAP S/4HANA, ώστε να ενισχυθεί η αποδοτικότητα. Μέρος του επενδυτικού σχεδίου αφορά και την ενεργειακή αυτάρκεια και βιωσιμότητα: η εταιρεία διαθέτει μονάδα βιοαερίου που παρήγαγε περίπου 800 χιλ. ευρώ έσοδα στο α’ εξάμηνο, ενώ το νέο έργο περιλαμβάνει επέκταση της μονάδας για πιο αποτελεσματική διαχείριση λυμάτων και αξιοποίηση φυσικών πόρων.
Διαβάστε ακόμη
Αυτή είναι η ακτινογραφία της ελληνικής ακτοπλοΐας (πίνακες)
ΑΓΝΟ: Η ολική επαναφορά της ιστορικής γαλακτοβιομηχανίας (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.