Το Πεκίνο μπορεί να έχει προειδοποιήσει για τα παιχνίδια «blind box», αλλά οι αναλυτές στοιχηματίζουν ότι η Pop Mart International — η εταιρεία πίσω από τις κούκλες Labubu — θα παραμείνει μία από τις πιο δημοφιλείς καταναλωτικές μάρκες της Κίνας φέτος.
Σε ένα κύριο άρθρο στις 20 Ιουνίου, η κρατική εφημερίδα της Κίνας People’s Daily ζήτησε αυστηρότερους κανονισμούς σχετικά με την πώληση παιχνιδιών σε blind boxes και συλλεκτικών καρτών σε παιδιά κάτω των οκτώ ετών, όπως η επαλήθευση της ηλικίας των αγοραστών κατά την πληρωμή και η απαίτηση γονικής έγκρισης στις διαδικτυακές συναλλαγές.
Χωρίς να κατονομάζει την Pop Mart με έδρα το Πεκίνο, η εφημερίδα επέκρινε τις επιχειρήσεις που παρασύρουν τα μικρά παιδιά να ξοδεύουν πολλά χρήματα σε «τυφλές κάρτες» και «τυφλά κουτιά» — ένα μοντέλο που αποτελεί το επίκεντρο της ελκυστικότητας της Pop Mart. Η εταιρεία συχνά πωλεί τις κούκλες της σε τυφλά κουτιά σε αγοραστές που δεν γνωρίζουν ποιος χαρακτήρας βρίσκεται μέσα μέχρι να το ανοίξουν.
Συνεπώς, η τιμή της μετοχής της Pop Mart έπεσε κατά 12,1% την εβδομάδα που έληξε στις 20 Ιουνίου, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση από τα τέλη του 2023, διακόπτοντας μια τεράστια άνοδο που ανέβασε τις μετοχές της πάνω από 600% τους τελευταίους 12 μήνες.
Η μετοχή της έχει ανακτήσει μέρος του εδάφους που έχασε από τότε, κυμαινόμενη κοντά στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών που έφτασε στα μέσα Ιουνίου.
Τα σχόλια των κρατικών μέσων ενημέρωσης για τα παιχνίδια blind boxes θυμίζουν τους κανονισμούς του Πεκίνου για τα βιντεοπαιχνίδια τα τελευταία χρόνια, οι οποίοι αποσκοπούσαν στον περιορισμό του εθισμού στα παιχνίδια και των μη εποπτευόμενων αγορών εντός των παιχνιδιών από ανηλίκους.
Αυτό οδήγησε σε περιορισμούς σχετικά με το πόσο χρόνο μπορούν να παίζουν βιντεοπαιχνίδια οι ανήλικοι, ως μέρος μιας σκληρής πολιτικής σε ολόκληρο τον κλάδο που στέρησε δισεκατομμύρια δολάρια από την αξία των κινεζικών κολοσσών των βιντεοπαιχνιδιών.
«Η επίδραση των κινεζικών πολιτικών [στις επιχειρήσεις] είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι σε άλλες χώρες», δήλωσε ο Alfredo Montufar-Helu, ανώτερος σύμβουλος του China Center στο The Conference Board, ένα think tank.
Ωστόσο, οι αναλυτές θεωρούν ότι οι φόβοι για ρυθμιστικά εμπόδια είναι υπερβολικοί, καθώς η κύρια καταναλωτική ομάδα της Pop Mart είναι η Gen Z και οι millennials, και όχι τα μικρά παιδιά.
Η Pop Mart θα είναι σε μεγάλο βαθμό προστατευμένη από την εντατικοποίηση των ρυθμιστικών ελέγχων, καθώς στοχεύει σε νεαρούς ενήλικες με επαρκή αγοραστική δύναμη, δήλωσε ο Montufar-Helu.
Ωστόσο, οι τοπικές εταιρείες που εστιάζουν σε ανηλίκους θα επηρεαστούν πιθανώς «σε μεγάλο βαθμό», δήλωσε ο Jeff Zhang, αναλυτής μετοχών στο Morningstar.
Υπάρχει ένας άλλος παράγοντας που θα μπορούσε να μετριάσει τον αντίκτυπο των ρυθμιστικών μέτρων στην Pop Mart. Η εταιρεία βασίζεται όλο και περισσότερο στις πωλήσεις στο εξωτερικό, ειδικά στη Νοτιοανατολική Ασία, δήλωσε ο Zhang. Και το μερίδιο των εσόδων της από την Κίνα θα μειωθεί σε περίπου 30% τα επόμενα 10 χρόνια, προέβλεψε. Οι πωλήσεις της Pop Mart στο εξωτερικό το 2024 έχουν ήδη ξεπεράσει τις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας το 2021.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της, η Pop Mart απέκτησε περίπου το 61% των εσόδων της από την ηπειρωτική Κίνα το 2024, ενώ το υπόλοιπο προήλθε κυρίως από τη Νοτιοανατολική Ασία και την Ανατολική Ασία, καθώς και από το Χονγκ Κονγκ, το Μακάο και την Ταϊβάν.
Οι πωλήσεις της στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 550% πέρυσι σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και η εταιρεία διαθέτει 90 φυσικά καταστήματα και σημεία πώλησης μέσω αυτόματων πωλητών σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η HSBC Bank αναμένει ότι τα έσοδα της Pop Mart στο εξωτερικό το 2025 θα υπερδιπλασιαστούν σε 14 δισεκατομμύρια γουάν (1,95 δισεκατομμύρια δολάρια) από το 2024, χάρη στην ισχυρή δυναμική των πωλήσεων του «Labubu 3.0», που κυκλοφόρησε τον Απρίλιο. Το ποσό αυτό θα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ήμισυ των συνολικών προβλεπόμενων εσόδων της εταιρείας για το τρέχον έτος, από 39% το 2024.
Αυτό βασίζεται στην ραγδαία ανάπτυξη που γνώρισε η εταιρεία πέρυσι, όταν τα έσοδα υπερδιπλασιάστηκαν σε 13,04 δισεκατομμύρια γιουάν, ενώ τα κέρδη σχεδόν τριπλασιάστηκαν.
Οικονομία της ντοπαμίνης
Η ραγδαία αύξηση της δημοτικότητας των «άσχημων-χαριτωμένων» παιχνιδιών έρχεται σε αντίθεση με την κατά τα άλλα υποτονική κατανάλωση στη χώρα, καθώς πολλοί γίνονται όλο και πιο φειδωλοί ενόψει της οικονομικής επιβράδυνσης, σύμφωνα με το CNBC.
Οι νεότεροι Κινέζοι καταναλωτές θέλουν να δημιουργήσουν συλλογές παιχνιδιών για την αίσθηση της «προσιτής αποκλειστικότητας» που τους προσφέρει, είπε ο Montufar-Helu, καθώς μπορεί να είναι ικανοποιητικό να είσαι «ένας από τους τυχερούς που θα αποκτήσουν την ειδική έκδοση» σε λογική τιμή.
Η Pop Mart πωλεί παιχνίδια σε τυφλά κουτιά με τιμές που κυμαίνονται από περίπου 59 γουάν έως 5.999 γουάν. Οι συλλέκτες συχνά ξοδεύουν εκατοντάδες ή χιλιάδες γιουάν, και τα σπάνια μοντέλα μπορούν να φτάσουν σε εξαψήφια ποσά σε δημοπρασίες. Τα σχόλια των κρατικών μέσων ενημέρωσης για τα παιχνίδια σε τυφλά κουτιά θυμίζουν τους κανονισμούς του Πεκίνου για τα βιντεοπαιχνίδια πριν από μερικά χρόνια.
«Το βασικό χαρακτηριστικό των blind boxes είναι το άγνωστο, η αβεβαιότητα. Υπάρχει μια περιέργεια για το τι θα πάρει κάποιος. Αυτό δημιουργεί ένα ορισμένο βαθμό ενθουσιασμού όταν οι άνθρωποι αγοράζουν blind boxes», δήλωσε ο Chris Wong, ανώτερος κλινικός ψυχολόγος στην κλινική Resilienz Clinic με έδρα τη Σιγκαπούρη.
«Όταν αυτή η αβεβαιότητα επιλύεται», είπε, αναφερόμενος στο άνοιγμα του blind box, «συνήθως συνοδεύεται από ορισμένα ευχάριστα συναισθήματα, όπως διασκέδαση, έκπληξη και χαρά. Αυτό επίσης παίζει ρόλο στο γιατί οι άνθρωποι συνεχίζουν να το κάνουν».
Το να βλέπεις άλλους να μοιράζονται τις δικές τους εμπειρίες με τα blind boxes στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενισχύει επίσης μια τέτοια αντίδραση του εγκεφάλου, καθώς ικανοποιεί την ανθρώπινη ανάγκη για κοινωνική σύνδεση, είπε ο ψυχολόγος.
Η φρενίτιδα, οι καθυστερήσεις στην παραγωγή και οι απομιμήσεις
Ωστόσο, παρόλο που η φρενίτιδα για τα Labubu δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, η Pop Mart εξακολουθεί να αντιμετωπίζει άλλες προκλήσεις που ενδέχεται να μειώσουν τη δυναμική της, σύμφωνα με αναλυτές.
«Ενώ τα σημαντικότερα IP της Pop Mart, όπως τα Labubu, έχουν αποκτήσει κάποια παγκόσμια δημοτικότητα τα τελευταία δύο χρόνια… δεν υπάρχει εγγύηση ότι αυτό που είναι δημοφιλές τώρα θα παραμείνει σχετικό τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια», είπε ο Zhang.
Η Pop Mart εξέδωσε μια σπάνια συγγνώμη τον περασμένο μήνα, μετά από μια αύξηση των παραγγελιών που προκάλεσε καθυστερήσεις στις παραδόσεις, με τους καταναλωτές να διαμαρτύρονται στο διαδίκτυο ότι δεν είχαν λάβει τις
Τα πλαστά παιχνίδια ενδέχεται επίσης να βλάψουν τη φήμη της Pop Mart στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, σύμφωνα με αναλυτές, παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης να ενισχύσει τους ελέγχους στα σημεία ελέγχου των εξαγωγών.
Τα τελωνεία στο λιμάνι του Ningbo, ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια της χώρας, κατάσχεσαν πάνω από ένα εκατομμύριο πλαστές κούκλες Labubu κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, λόγω παραβιάσεων πνευματικής ιδιοκτησίας και ανησυχιών για λαθρεμπόριο.
Για να διατηρήσει τη φρεσκάδα της μάρκας της, η Pop Mart έχει ακολουθήσει το παράδειγμα της Disney, διπλασιάζοντας την επέκταση του χαρτοφυλακίου πνευματικής ιδιοκτησίας της, ανοίγοντας pop-up καταστήματα, ένα κινηματογραφικό στούντιο και ένα θεματικό πάρκο.
Ο ιδρυτής της Pop Mart, Wang Ning, είχε κάποτε υπονοήσει την επιθυμία του να μετατρέψει την εταιρεία σε «τη Disney της Κίνας».
Ωστόσο, αυτές οι πρωτοβουλίες δεν είναι φθηνές.
«Η παραγωγή κινουμένων σχεδίων απαιτεί μια ισχυρή ομάδα σεναριογράφων που μπορεί να δημιουργεί συνεχώς συναρπαστικές ιστορίες», δήλωσε η Echo Gong, ανεξάρτητη σύμβουλος λιανικής κατανάλωσης με έδρα τη Σαγκάη. Πρόσθεσε ότι η διαχείριση ενός θεματικού πάρκου απαιτεί επίσης εντελώς διαφορετικές δεξιότητες και πολύ μεγαλύτερες επενδύσεις από την απλή πώληση παιχνιδιών.
Διαβάστε ακόμη
The Louis: Το νέο επικό κατάστημα της Louis Vuitton έχει σχήμα πλοίου
Ο Μαρκ Κούμπαν προβλέπει ποιος θα είναι ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος στον κόσμο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.