Σε αναζήτηση χρηματοδότησης μέσω Ε.Ε. (European Investment Project – EIPP) για την περαιτέρω ανάπτυξη της πλατφόρμας MAIC και την εφαρμογή της σε συσκευές της εταιρείας και άλλων κατασκευαστών, μέσω μεταπωλητών και απευθείας πωλήσεων, ώστε να δημιουργηθούν νέα κανάλια μάρκετινγκ και logistics για 11 αγορές-στόχους,  αναφέρει πως βρίσκεται η MLS Πληροφορική.

Η εταιρεία έχει συντάξει business plan που εκπονήθηκε σε συνεργασία με τις κυπριακές Aspon Consulting Ltd και Vertu Projects Ltd. Σύμφωνα με τη διοίκηση της MLS, το business plan έγινε δεκτό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (επενδυτικό σχέδιο EIPP-20191510) και, όπως προκύπτει, έχει αναρτηθεί από τις 3 Μαρτίου 2020 στην πύλη European Investment Project – EIPP (https://ec.europa.eu/eipp/desktop/en/projects/project-12036.html).

Σημειώνεται πως τα εγκεκριμένα έργα υποστηρίζονται από το EIPP για την ανεύρεση χρηματοδότησης. Σύμφωνα με την εταιρεία, υπαρχει και επικαιροποιημένο business plan που βασίστηκε σε όλες τις τελευταίες εξελίξεις μετά την κατάθεση του αρχικού τον Μάρτιο του 2020 και σε μεσοπρόθεσμο χρόνο (χωρίς να γίνεται γνωστό πότε) η MLS θα ολοκληρώσει business plan με εταιρία «εγνωσμένου κύρους».

Όπως αναφέρεται στην πύλη EIPP (με ημερομηνία ανάρτησης 3/3/20) το έργο περιλαμβάνει την περαιτέρω ανάπτυξη του Κέντρου Τεχνητής Νοημοσύνης MLS (MAIC), τις γλωσσικές και προσαρμοστικές υπηρεσίες προσαρμογής σε 11 ευρωπαϊκές αγορές-στόχους και την ανάπτυξη όλων των συσκευών MLS που διαθέτουν MAIC (π.χ. smartphone, κινητά τηλέφωνα, tablet, πλατφόρμα MAIC, τηλεοράσεις, φορητοί υπολογιστές, έξυπνα ηχεία / οθόνες, συσκευές πλοήγησης και άλλες έξυπνες οικιακές συσκευές) μέσω πωλήσεων με μεταπωλητές (π.χ. χειριστές και αλυσίδες λιανικής) και απευθείας πωλήσεις (από τον ιστότοπο και τα φυσικά καταστήματα MLS).

Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση, τονίζεται πως η MLS ζητά 31,7 εκατομμύρια ευρώ για αυτό το έργο και έχει ήδη συνεισφέρει 46% (14,58 εκατομμύρια ευρώ) μέσω κεφαλαιουχικών δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη για τη MAIC. Επιδιώκει να χρηματοδοτήσει το υπόλοιπο 54% (17,1 εκατομμύρια ευρώ) μέσω δανεισμού. Η καθαρή παρούσα αξία του έργου (NPV) του έργου είναι περίπου 22,5 εκατομμύρια ευρώ και o συντελεστής εσωτερικής απόδοσης (IRR) είναι περίπου 20,76% σε χρονικό διάστημα 15 ετών. Η εμπορική στρατηγική προϋποθέτει πωλήσεις όλων των συσκευών MLS που διαθέτουν MAIC σε 11 ευρωπαϊκές αγορές μέσω μεταπωλητών και απευθείας πωλήσεις (ιστότοπος, καταστήματα).

Για το έργο αναφέρεται πως έχει ορισμένους κινδύνους που είναι εύκολα διαχειρίσιμοι. Αυτές περιλαμβάνουν μείωση της ζήτησης για προϊόντα τεχνολογίας, αυξημένο ανταγωνισμό στην αγορά, δυσκολία εισόδου σε νέες αγορές και έλλειψη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Ωστόσο, η MLS αναφέρει ότι προωθεί προϊόντα που είχαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο και στοχεύει σε αγορές στις οποίες οι σημαντικότεροι παράγοντες δεν έχουν παρουσία και στις οποίες η MLS έχει ένα δίκτυο επαφών. Το MAIC έχει επίσης πολλά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για να το διαφοροποιήσει (π.χ. τοπική γλωσσική προσαρμοστικότητα).

Τέλος, γίνεται λόγος για τις φάσεις ανάπτυξης του έργου. Η Φάση 1 θα αναπτύξει περαιτέρω το MAIC και τις γλωσσικές του δυνατότητες και τις δυνατότητες εντοπισμού και θα περιλαμβάνει μια προσπάθεια για Go-To-Market, με στόχο 5 ευρωπαϊκές αγορές στόχους (Αλβανία, Βουλγαρία, Κύπρος, Ισραήλ, Σερβία) Η Φάση 2 θα επεκταθεί περαιτέρω σε άλλες 6 ευρωπαϊκές αγορές-στόχους (Κροατία, Βόρεια Μακεδονία, Pland, Πορτογαλία, Ρουμανία, Τουρκία).

Μάλιστα, η εταιρεία αναφέρει πως μέσω αυτού του έργου θα συμβάλει σημαντικά στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, καθώς θα απασχολεί κατά μέσο όρο 360 υπαλλήλους ετησίως, αύξηση από τους τρέχοντες 253 (σσ εκτιμάται ότι ο αριθμός πλεον ειναι μικρότερος). Άγνωστο πάντως παραμένει εάν έχει υπάρξει ενδιαφέρον χρηματοδότησης του έργου.

Διαβάστε ακόμη:

Ελλάκτωρ: Καταθέτει ασφαλιστικά μέτρα για την Εγνατία για να παραμείνει εντός διαγωνισμού

Σβήνουν σήμερα οι μηχανές των Pitsos και Pipelife

Πάρης & Πατρίκ Μουράτογλου: Ο πατήρ, ο υιός και οι business με τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο