Πέντε καλόγριες στα Καλάβρυτα επιμένουν να εμποδίζουν για ένα  κρίσιμο έργο του ΑΔΜΗΕ, προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, για την επέκταση του «Δυτικού Διαδρόμου της Πελοποννήσου». Πρόκειται για ένα έργο εξαιρετικά κρίσιμο για την ενεργειακή ευστάθεια της Πελοποννήσου και προϋπόθεση για να ξεκλειδώσουν επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχουν ήδη δρομολογηθεί στην περιοχή προς όφελος της πράσινης ανάπτυξης.

Το χρονικό της υπόθεσης ξεκινά εδώ και πάνω ένα χρόνο εξαιτίας των αντιδράσεων της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα. Συγκεκριμένα, ένω το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98% και απομένει να ολοκληρωθούν 2-3 πυλώνες, οι πέντε καλόγριες της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων επιμένουν να εναντιώνονται στην τοποθέτηση των πυλώνων σε απόσταση 500 μέτρων το μοναστήρι. Κάνουν λόγο για «οπτική όχληση» και «προσβολή του ησυχαστικού χαρακτήρα της Μονής» και απαιτούν με τρόπο το έργο να αναβληθεί.

Το τελευταίο διάστημα, με διαμεσολάβηση της μητρόπολης Καλαβρύτων η διαμάχη δαίνονταν να είχε εκτονωθεί, παρότι στα τέλη Νοεμβρίου, όταν τα συνεργεία του αναδόχου του ΑΔΜΗΕ ξεκίνησαν τις εργασίες στην περιοχή, οι μοναχές εμπόδισαν τα μηχανήματα εκσκαφής. Ωστόσο, στης 27 Νοεμβρίου οι μοναχές κατέθεσαν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων εξέδωσε προσωρινή διαταγή με την οποία αναστέλλονται οι εργασίες μέχρι τις 16 Δεκεμβρίου που θα συζητηθούν τα ασφαλιστικά μέτρα.

Όπως σημειώνουν κύκλοι του ΑΔΜΗΕ, η ακύρωση της επένδυσης, η οποία συμπαρασύρει πολλές και σημαντικές επενδύσεις ΑΠΕ στην περιοχή, θα προκαλέσει μια σειρά από προβλήματα, όπως:

1. Η Μεγαλόπολη δεν μπορεί να λειτουργήσει στην μέγιστη ισχύ των 800 MW.

2. Διαιωνίζονται τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί στην εφαρμογή του Target Model και σχετίζονται με τον κορεσμό της Πελοποννήσου, τα οποία έχουν κατά καιρούς διατυπώσει συμμετέχοντες της αγοράς.

3. Η Πελοπόννησος παραμένει «κορεσμένη» για επενδύσεις πράσινης ενέργειας και τα έργα ΑΠΕ που έχουν ήδη πάρει προσφορές σύνδεσης με τον όρο ηλέκτρισης της γραμμής αυτής δεν θα μπορούν να συνδεθούν και να λειτουργήσουν.

4. Για το διάστημα που παραμένει «παγωμένο» το έργο (από τον Σεπτέμβριο 2019) ο Διαχειριστής δεν λαμβάνει έσοδα, καθώς για να γίνει αυτό θα πρέπει η νέα γραμμή να τεθεί σε λειτουργία. Για τον ίδιο λόγο, το Δημόσιο πλήττεται διπλά, αφού δεν εισπράττει ούτε φορολογικά έσοδα για την ίδια επένδυση και αυτές που το συνοδεύουν.

Για το θέμα κύκλοι του ΑΔΜΗΕ καταλήγουν πως το πρόβλημα είναι μείζον γιατί μεγάλα έργα υποδομών, με σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και το περιβάλλον, κινδυνεύουν να σταματήσουν ανά πάσα στιγμή. Ακόμη και όταν έχουν ολοκληρώσει όλα τα στάδια της αδειοδότησης τους, συμπεριλαμβανομένης της ΑΕΠΟ που αποτελεί τη βασική άδεια για μεγάλα έργα υποδομής στη χώρα.

Διαβάστε ακόμη:

Ελλάκτωρ: «Eμφύλιος» μέχρι τέλους για τον έλεγχο του ομίλου

Κορωνοϊός: Πότε θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα – Ποιοι ανοίγουν και ποιοι… περιμένουν

Εθνική Leasing: Νέα πωλητήρια αξίας 12,2 εκατ. σε ακίνητα που ανήκαν σε Sato και Notos Com