Η Nike ανακοίνωσε μια πρωτόγνωρη συνεργασία με τη Skims της Κιμ Καρντάσιαν, δημιουργώντας μια νέα μάρκα γυναικείων αθλητικών ρούχων, υποδημάτων και αξεσουάρ. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει τη στρατηγική επέκταση της Nike στο γυναικείο κοινό, αξιοποιώντας την επιρροή της Καρντάσιαν, όπως έκανε στο παρελθόν με τον Μάικλ Τζόρνταν.
Η πρώτη εξωτερική συνεργασία της Nike
Η Nike συνηθίζει να συνεργάζεται με αθλητές και διασημότητες για ειδικές σειρές προϊόντων, όμως η σύμπραξη με τη Skims είναι μια πρωτοφανής κίνηση. Είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία ενώνει τις δυνάμεις της με ένα εξωτερικό brand για τη δημιουργία μιας νέας επωνυμίας.
Σύμφωνα με τη Ρέιτσελ Γουλφ, αναλύτρια λιανικής της EMARKETER, η συμφωνία αποτελεί όφελος και για τις δύο πλευρές. Η Skims αποκτά πρόσβαση σε μια παγκόσμια καταναλωτική βάση, ενώ η Nike ενισχύει τη δημοτικότητά της στις γυναίκες καταναλώτριες, κάτι που αποτελεί στρατηγικό της στόχο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η σύνδεση με τον Μάικλ Τζόρνταν
Η συνεργασία θυμίζει την εμβληματική συμφωνία της Nike με τον Μάικλ Τζόρνταν το 1984. Τότε, ο θρυλικός μπασκετμπολίστας υπέγραψε συμβόλαιο 500.000 δολαρίων ετησίως και έγινε το πρόσωπο των Air Jordans, τα οποία αργότερα εξελίχθηκαν σε αυτόνομη μάρκα με τεράστια επιτυχία.
Σήμερα, η μάρκα Jordan αποφέρει περίπου 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, αποτελώντας το 17% των συνολικών εσόδων της Nike. Η εταιρεία ελπίζει ότι η συνεργασία με την Καρντάσιαν θα έχει παρόμοια επιρροή στις γυναίκες καταναλώτριες, αξιοποιώντας τους 350 εκατομμύρια ακόλουθούς της στο Instagram.
Η Skims και η στρατηγική της Nike
Η Κιμ Καρντάσιαν ίδρυσε τη Skims το 2019 ως εταιρεία ρούχων άθλησης, η οποία στη συνέχεια επεκτάθηκε σε casual ένδυση, φτάνοντας σε αξία 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023. Η συνεργασία με τη Nike δίνει στην Skims πρόσβαση στις τεράστιες δυνατότητες παραγωγής της αθλητικής εταιρείας, ενώ η Nike κερδίζει από τη δημοτικότητα της Skims στις γυναίκες καταναλώτριες.
Η NikeSkims θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2025, ενώ η παγκόσμια επέκταση της μάρκας έχει προγραμματιστεί για το 2026.
Η αμφισβήτηση της συνεργασίας
Παρότι η συνεργασία φαίνεται πολλά υποσχόμενη, υπάρχουν και φωνές που εκφράζουν σκεπτικισμό. Ο αναλυτής της BMO, Σίμεον Σίγκελ, σημειώνει ότι η Nike έχει εξελιχθεί σε μια μάρκα για «όλους», ενώ η Skims είναι στενά συνδεδεμένη με την προσωπικότητα της Καρντάσιαν.
Ο Μάθιου Κουίντ, διευθυντής του Center on Global Brand Leadership του Columbia Business School, επισήμανε ότι η Skims ενδέχεται να μην έχει την ίδια καθολική απήχηση, καθώς δεν είναι όλοι θετικά διακείμενοι προς τη δημόσια εικόνα της Καρντάσιαν.
Ωστόσο, ο CEO της Skims, Γιενς Γκρέντε, παρομοίασε την Καρντάσιαν με «τον Μάικλ Τζόρνταν των influencers». Η προσωπική της περιουσία, σύμφωνα με το Forbes, εκτιμάται σε 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που αποδεικνύει τη δύναμη επιρροής της στην παγκόσμια αγορά.
Η NikeSkims και οι προοπτικές της αγοράς
Η δυναμική της Skims αποδείχθηκε από τη συνεργασία της με τη The North Face, η οποία είχε τεράστια επιτυχία, με τη συλλογή να εξαντλείται μέσα σε λίγες ώρες από την κυκλοφορία της στις 10 Δεκεμβρίου 2024.
Η συνεργασία με τη Nike δείχνει ότι η εταιρεία δεν επενδύει μόνο σε αθλητικά είδη, αλλά επεκτείνεται δυναμικά στη μόδα και το lifestyle. Αν η NikeSkims πετύχει, ενδέχεται να δημιουργήσει έναν νέο, μακροχρόνιο πόλο εσόδων για τη Nike, όπως έκανε η Jordan Brand πριν από 40 χρόνια.
Διαβάστε ακόμη
Ο χάρτης των μισθών στην Ελλάδα – Αντίστροφη μέτρηση για αυξήσεις (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.