search icon

business stories

Νίκος Βαρβέρης: Το Interni «χρύσωσε» ξανά τη Moda Bagno (pics) 

Το δημοφιλές εστιατόριο της Μυκόνου «έφερε» πάνω από το 1/3 του τζίρου για το 2022, με 7,7 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση των επιδόσεών του κατά 55,24% - Σε ανοδική τροχιά όλοι οι τομείς δραστηριότητας της εταιρείας

Το δημοφιλές και ιδιαίτερα πολυτελές εστιατόριο Interni «χρύσωσε» για μια ακόμη φορά τον όμιλο Moda Bagno του Νίκου Βαρβέρη κατά την περσινή χρονιά.

Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022, το luxury resto της Μυκόνου «έφερε» πάνω από το 1/3 του συνολικού τζίρου της χρήσης, με 7,7 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση των επιδόσεών του κατά 55,24%.

Σε ανοδική τροχιά όμως κινήθηκε και γενικότερα ο όμιλος της Moda Bagno με βελτιωμένα μεγέθη έναντι του 2021 σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς του.

Συγκεκριμένα, ο συνολικός κύκλος εργασιών για το 2022 έφτασε στα 20.891.313 εκατ. ευρώ, έναντι 15.577.332 το 2021, αυξημένος κατά 34,11%.
Σε επίπεδο δραστηριοτήτων η εστίαση με το εστιατόριο Interni οδηγεί την κούρσα με 7.642.876 ευρώ το 2022, έναντι 4.923.321 ευρώ το 2021 καταγράφοντας τη μεγαλύτερη αύξηση με ποσοστό 55,24%. Ακολουθούν τα έπιπλα σπιτιού και γραφείου με 7.274.868 ευρώ έναντι 4.986.576 ευρώ (αύξηση κατά 45,89%), τα έπιπλα κουζίνας και οικιακές συσκευές με 2.399.624 ευρώ, έναντι 2.324.014 ευρώ (αύξηση 3,25%), τα είδη υγιεινής, έπιπλα και αξεσουάρ μπάνιου με 1.484.253 ευρώ έναντι 1.481.022 ευρώ (αύξηση 0,22%), τα πλακίδια με 1.079.964 ευρώ έναντι 1.037.761 ευρώ (αύξηση 4,07%), και τα είδη διακόσμησης με 1.009.728 ευρώ έναντι 824.639 ευρώ (αύξηση 22,44%).

«Η καλύτερη χρονιά από την κρίση»

Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις, το 2022 για την εταιρεία «ήταν μια πάρα πολύ καλή η χρονιά, η καλύτερη σε σχέση με όλα τα προηγούμενα έτη, από την έναρξη της οικονομικής κρίσης προ 10ετίας».

Η εταιρεία, αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά € 5.314 χιλ. σε σχέση με το 2021, ήτοι σε ποσοστό 34%. «Η αύξηση του κύκλου εργασιών αποτελεί μεγάλη επιτυχία, που οφείλεται αφενός στον στρατηγικό σχεδιασμό της Διοίκησης, αφετέρου στην αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας, που επηρεάζει άμεσα τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία».

Ειδικότερα στην άνοδο των επιδόσεων, «σημαντικό ρόλο έπαιξε η αξιοπιστία του «brand» με το οποίο αναγνωρίζονται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της εταιρείας προς τους πελάτες της, καθώς και η συνεχής σε μεγάλο βαθμό άνοδος του κλάδου της οικοδομικής δραστηριότητας, που συνδέεται άμεσα με τα προϊόντα που εμπορεύεται η εταιρεία και κατ΄ επέκταση και ο χώρος του επίπλου, που συνδέεται και αυτός με τις νέες κατασκευές σπιτιών, τουριστικών καταλυμάτων και ανακαινίσεις υπαρχόντων» τονίζεται.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Moda Bagno η στρατηγική της βασίστηκε:

1) Στη δυνατότητα που δόθηκε για την πώληση σε χονδρική, ήτοι σε επαγγελματίες του κλάδου κυρίως της οικοδομής.

2) Στον τρόπο προώθησης των ειδών που εμπορεύεται, στοχεύοντας σε συγκεκριμένο target group.

3) Στο ήδη υπάρχον πελατολόγιο που δείχνει πάντα εμπιστοσύνη στο όνομα της εταιρείας, γνωρίζοντας ότι τα προϊόντα της προσδίδουν κοινωνικό status και ποιότητα.

Ειδικότερα, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, βασίζεται σε ένα πελατολόγιο το οποίο εμπιστεύεται τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, έχοντας την αναγνωρισιμότητα και την αξιοπιστία λόγω του ισχυρού ονόματος που έχει δημιουργήσει στον κλάδο.

Στη συνέχεια αναδεικνύεται ο παράγοντας «εστίαση», χώρος, στον οποίο δραστηριοποιείται από το 2000, με το διεθνώς αναγνωρισμένο εστιατόριο INTERNI στην Μύκονο. «Η φετινή (το 2022) λειτουργία του εστιατορίου, ξεπέρασε σε μεγάλο βαθμό τις αρχικές προβλέψεις, κάνοντας τον μεγαλύτερο τζίρο από κάθε προηγούμενη χρονιά. Σε αυτό συνέβαλε αφενός η σημαντική αύξηση του τουρισμού, αφετέρου το ότι η Μύκονος αποτελεί πόλο έλξης διεθνούς τουριστικού προορισμού, με τουρισμό υψηλού βιοτικού επιπέδου».

Αφού διαπιστώνεται το… αυτονόητο, δηλαδή ότι το INTERNI «αποτελεί μια πολύ επιτυχημένη επιχειρηματική επένδυση» τονίζεται ότι «το εστιατόριο συνεχίζει να αυξάνει διαρκώς τις κρατήσεις του, και αυτό οφείλεται στην συνεχή ποιοτική ολοκλήρωσή του και στην αναγνωρισιμότητα του ονόματος του».

Παράλληλα, όσον αφορά τα έξοδα η εταιρεία εφάρμοσε όλο αυτό το διάστημα «χρηστή πολιτική διαχείρισης και ισορροπημένων λειτουργικών δαπανών».

 

Οι θυγατρικές και οι προβλέψεις για φέτος

Σχετικά με τις θυγατρικές σε Τουρκία και Κύπρο, η πρώτη στη χρήση του 2022 σημείωσε κάμψη των επιδόσεών της με τον τζίρο να μειώνεται στα 3.336.086 ευρώ έναντι 3.797.714 ευρώ το 2021 και το καθαρό αποτέλεσμα να γυρνάει σε ζημίες ύψους 218.102 ευρώ έναντι κερδών 662.479 ευρώ. Η θυγατρική της Κύπρου έκανε το 2022 τζίρο 425.004 ευρώ έναντι 413.112 ευρώ το 2021 με το τελικό αποτέλεσμα να διαμορφώνεται σε κέρδη 18.108 ευρώ έναντι ζημιών 9.509 ευρώ.

Όσον αφορά τις προβλέψεις και προοπτικές για το τρέχον έτος 2023, σημειώνεται ότι «ο όμιλος θα συνεχίσει όπως μέχρι σήμερα να εμπορεύεται υψηλής ποιότητας προϊόντα και να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Παράλληλα παρακολουθεί καθημερινά την εξέλιξη των γεγονότων τόσο στο εσωτερικό της χώρας, όσο και σε διεθνές επίπεδο και είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμη να αντιμετωπίσει το οποιοδήποτε πρόβλημα, καθώς από την περίοδο της κρίσης και μετά, έχει αφενός την εμπειρία, αφετέρου έχει χτίσει γερές βάσεις ώστε να αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα εξωγενείς κίνδυνους».

Αναφορά υπάρχει και στις επικείμενες, την περίοδο έγκρισης των οικονομικών καταστάσεων, εκλογές όπου τονίζεται πώς «παρόλο που η χώρα μας βρίσκεται σε μια περίοδο προεκλογικής αντιπαράθεσης λόγω των επικείμενων εκλογών, πιστεύεται ότι η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τον πολιτικό χώρο, είναι εξαναγκασμένη να ακολουθήσει την κοινή πολιτική τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο».

Επίσης επισημαίνεται ότι τα μηνύματα από τον Τουρισμό γεννούν βάσιμες προσδοκίες για ένα νέο ρεκόρ αφίξεων και εσόδων, η κατανάλωση παραμένει ισχυρή παρά τη μείωση των πραγματικών εισοδημάτων λόγω πληθωρισμού και ο τομέας των κατασκευών διατηρεί αμείωτη τη δυναμική των τελευταίων δύο ετών.

Ταμείο Ανάκαμψης και επενδυτική βαθμίδα

«Τη σημαντικότερη, όμως, ώθηση στο ρυθμό ανάπτυξης της οικονομικής δραστηριότητας στο άμεσο μέλλον αναμένεται να δώσουν οι επενδύσεις και οι εξαγωγές, με τη χρηματοδοτική υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και του ΕΣΠΑ» σημειώνεται χαρακτηριστικά. Παράλληλα τονίζεται ότι «σημαντικό ρόλο αναμένεται, επίσης, να διαδραματίσει η αναμενόμενη εντός του έτους αναβάθμιση του αξιόχρεου της χώρας στην «επενδυτική βαθμίδα», για πρώτη φορά μετά την οικονομική κρίση, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση στις εισροές ξένων επενδύσεων».

Οι μεγάλοι σταθμοί ενός success story

Την περίοδο που η Ελλάδα έβρισκε ξανά το δρόμο προς τη Δημοκρατία, τον Ιούλιο του 1974, ο Νίκος Βαρβέρης, σε ηλικία 30 ετών, ιδρύει την εταιρεία Ν. Βαρβέρης και Σία Ο.Ε., με το πρώτο κατάστημα Moda Bagno να στήνεται επί της οδού Ηρακλείτου στο Κολωνάκι, λανσάροντας τότε αποκλειστικά είδη για τον εξοπλισμό του μπάνιου (έπιπλα, πλακίδια, είδη υγιεινής).

Τρία χρόνια μετά, το 1977, η Moda Bagno επεκτείνεται και στα έπιπλα κουζίνας. Το 1980 ιδρύεται η εταιρεία Ν. Βαρβέρης-Moda Bagno Α.Ε. με τη σημερινή νομική της μορφή, με έδρα στο Ν. Ψυχικό και το 1982 είχε ήδη στηθεί το κεντρικό «στρατηγείο» της (έκθεση, παραγωγικές εγκαταστάσεις, κεντρικές αποθήκες, γραφεία διοίκησης) στα Βριλήσσια, επί της οδού Αναπαύσεως.

Το 1992 ξεκίνησε τη λειτουργία του το ιδιόκτητο τριώροφο κτίριο της έκθεσης της εταιρείας στην Κηφισίας, στο ύψος του Χαλανδρίου, ενώ το 1996 εισήλθε στην αγορά επίπλωσης οικίας, με την ίδρυση του πρώτου καταστήματος Interni στο γνωστό σημείο της οδού Ηρακλείτου, απ’ όπου ξεκίνησαν όλα. Ακολούθησαν νέα ανοίγματα και η επιτυχία ήταν τέτοια ώστε η Moda Bagno το 1997 επελέγη, με βάση τον κύκλο εργασιών σε συνάρτηση με τα κέρδη της τελευταίας πενταετίας, ως μία από τις 500 γρηγορότερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Ευρώπης -Europe’s 500-, με τη βράβευση να γίνεται από τον Βρετανό τότε πρωθυπουργό Τόνι Μπλερ, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι συμπεριλήφθηκε στη σχετική λίστα άλλες δύο φορές.

Η επεκτατική πορεία συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια, με νέα καταστήματα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη, αργότερα στη Λάρισα και το 1999 άνοιξε το πρώτο Interni Office με είδη γραφείου.

Το 2000 αποτελεί ένα έτος-σταθμό στην πορεία του Ν. Βαρβέρη, καθώς τον Απρίλιο έγινε η εισαγωγή της Moda Bagno στην Παράλληλη Αγορά του Χρηματιστηρίου, ενώ τότε «ανακάλυψε» και την αγορά της εστίασης, βάζοντας μπροστά το πρώτο «Interni Ristorante» στην οδό Ερμού και λίγο αργότερα στη Μύκονο. Ακολούθησαν την ίδια περίοδο επενδύσεις στο real estate με οικόπεδα στην Κηφισιά και τη Νέα Ερυθραία για την ανέγερση πρότυπων κατοικιών υψηλών προδιαγραφών.

Επίσης, στο τέλος του 2000 η εταιρεία βγήκε και εκτός συνόρων με την ίδρυση θυγατρικών στην Τουρκία και την Κύπρο.
Από το 2009, είχε ξεκινήσει η μεγάλη και πολύχρονη περιπέτεια της οικονομικής κρίσης, στην οποία το «οικοδόμημα» του Νίκου Βαρβέρη μπήκε έχοντας καταγράψει στην τελευταία χρήση (του 2008) τον υψηλότερο τζίρο στην ιστορία του, φτάνοντας τα 44 εκατ. ευρώ.

Στη δεκαετία της κρίσης η εταιρεία, παρά τα προβλήματα, κατάφερε να σταθεί όρθια και στη συνέχεια, όταν τα «μαύρα σύννεφα» άρχισαν να υποχωρούν, μπήκε ξανά σε πορεία ανάκαμψης…

Διαβάστε ακόμη

Ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν το πακέτο μέτρων της ΔΕΘ

Πυρκαγιές στον Καναδά: Έχει καεί μια «Νέα Υόρκη» (vid)

Συνταξιούχοι: Αυτές είναι οι 10 καλύτερες χώρες στην Ευρώπη για να ζήσουν – Η θέση της Ελλάδας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version